Beantwoord

Hulp op het T-Mobile Forum

David schreef:

Er was binnen 8 en 12 minuten op je andere topic gereageerd, zoals het op een klantforum gaat. In het eerste bericht van dit topic staan nog meer suggesties voor deze vraag.

In dat andere topic ging het over smartphones, daar heb ik niets aan want de simkaart zit niet in een smartphone. Overigens was het niet de bedoeling om dat topic te maken maar na inloggen kon ik niet direct in dit topic reageren. Waarom? Geen idee. Brakke software.

Bovendien geef jij expliciet aan dat je 24 tot 48 uur wacht omdat het een klantenforum is. Juist omdat het een klantenforum is zou je zo snel mogelijk moeten reageren.

Als je een snel antwoord wilt hebben we nog vele andere manieren om contact met ons te leggen.

Als ik op de t-mobile website in de search 'simkaartnummer' invul dan is de enige verwijzing die ik krijg naar dit forum. Niet naar andere manieren om er achter te komen.

Daarnaast heb ik drie weken geleden een mail gestuurd naar t-mobile met een vraag over een aflopend abonnement en daar geen enkele reactie op terug gekregen.

Hierbij sluit ik onze discussie, want die voegt niets toe aan dit topic. Verdere berichten zullen dan ook uit het topic verwijderd worden.

Je doet je best maar. Er gaat in ieder geval een klacht over de wijze waarop men hier klanten behandeld naar T-Mobile. Inclusief screenshot van dit topic.

Het is werkelijk waar te waanzinnig voor woorden dat je klanten bewust 24 uur laat wachten alvorens ze te helpen en ik kan me absoluut niet voorstellen dat jouw werkgever dat een goed idee vindt.
icon

Beste antwoord door Amy 13 oktober 2016, 10:21

Hey hetwerktvoorgeenmeter,

Ik heb jouw laatste reactie in het simkaartnummer-topic verplaatst naar een nieuw topic. Dit omdat ik toch graag nog een reactie wil geven maar het simkaartnummer-topic niet wil vervuilen. In de openingspost van dat topic lees je overigens ook meer informatie over het verkrijgen van je simkaartnummer.

Zoals David al aangaf is dit een klant-helpt-klant forum. Zoals de naam al aangeeft helpen klanten elkaar hier voornamelijk. Misschien leuk om te weten: meer dan 50% van alle vragen die hier gesteld worden, worden beantwoord door de community! Wij (T-Mobile Moderators) houden de boel in de gaten en reageren wanneer het nodig is zo snel mogelijk. Dit is doorgaans binnen 24-48 uur. Afhankelijk van de drukte zijn we soms sneller of langzamer. In dit subforum vind je meer informatie over het hoe het forum werkt.

Verder lees ik dat je drie weken geleden een e-mail hebt gestuurd over een aflopend abonnement. Het is inderdaad niet netjes dat je daar geen reactie op hebt gekregen. Ik zie wel dat mijn collega Maarten op 4 oktober een reactie heeft gegeven op de e-mail over het abonnement van je moeder. Is dat niet de e-mail waar het om ging? Ik zie namelijk helaas verder geen berichten terug op jouw account. Kan het anders zo zijn dat de andere e-mail gekoppeld is aan een ander klantnummer (misschien het nummer van je moeder)?

Ik ben benieuwd naar je reactie! We helpen je graag verder als je nog ergens vragen of feedback over hebt en ik hoop dat we jouw gevoel bij T-Mobile nog kunnen omdraaien naar een positieve (forum) ervaring.

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey hetwerktvoorgeenmeter,

Ik heb jouw laatste reactie in het simkaartnummer-topic verplaatst naar een nieuw topic. Dit omdat ik toch graag nog een reactie wil geven maar het simkaartnummer-topic niet wil vervuilen. In de openingspost van dat topic lees je overigens ook meer informatie over het verkrijgen van je simkaartnummer.

Zoals David al aangaf is dit een klant-helpt-klant forum. Zoals de naam al aangeeft helpen klanten elkaar hier voornamelijk. Misschien leuk om te weten: meer dan 50% van alle vragen die hier gesteld worden, worden beantwoord door de community! Wij (T-Mobile Moderators) houden de boel in de gaten en reageren wanneer het nodig is zo snel mogelijk. Dit is doorgaans binnen 24-48 uur. Afhankelijk van de drukte zijn we soms sneller of langzamer. In dit subforum vind je meer informatie over het hoe het forum werkt.

Verder lees ik dat je drie weken geleden een e-mail hebt gestuurd over een aflopend abonnement. Het is inderdaad niet netjes dat je daar geen reactie op hebt gekregen. Ik zie wel dat mijn collega Maarten op 4 oktober een reactie heeft gegeven op de e-mail over het abonnement van je moeder. Is dat niet de e-mail waar het om ging? Ik zie namelijk helaas verder geen berichten terug op jouw account. Kan het anders zo zijn dat de andere e-mail gekoppeld is aan een ander klantnummer (misschien het nummer van je moeder)?

Ik ben benieuwd naar je reactie! We helpen je graag verder als je nog ergens vragen of feedback over hebt en ik hoop dat we jouw gevoel bij T-Mobile nog kunnen omdraaien naar een positieve (forum) ervaring.
Dag Amy,

Ik vind het prima dat klanten andere klanten helpen maar andere klanten kunnen me mijn simkaartnummer niet vertellen, dat kunnen alleen medewerkers van T-Mobile danwel mensen die fysiek toegang hebben tot mijn simkaart. Ik zie derhalve niet in waarom er door jullie bewust 24 uur gewacht wordt om een klant te helpen.

Als ik de vraag beter ergens anders hadden kunnen stellen dan dient dat duidelijker op de website van T-Mobile te staan. Die verwijst namelijk alleen hier naar toe. Zie afbeelding.

http://puu.sh/rHscW/192747b050.png

Als je als bedrijf je klanten verwijst naar een forum waar ze of afhankelijk zijn van andere klanten of van medewerkers die wel aanwezig zijn maar pas na 24 uur willen helpen dan ben je dus een slechte service aan het verlenen. Kijk, ik had het prima gevonden als ik ergens een mail naar toe had moeten sturen en dan het bericht had gehad dat ik binnen 48 uur mijn nummer zou krijgen, dan weet je waar je aan toe bent. In dit geval echter, zie je hier medewerkers van T-Mobile aanwezig zijn en andere mensen helpen maar jou niet. Dat frustreert enorm.

Ik heb geen idee wie Maarten is of waar zijn reactie is te vinden.

Maar ik heb inderdaad een mail gestuurd over het abo van mijn moeder. Haar abo liep eergisteren af. Ze wilde het graag zonder gedoe en veranderingen door laten lopen als dat kon aangezien het haar goed beviel. Mijn vader regelde dit soort dingen altijd maar hij is vorig jaar overleden en dus doe ik het nu voor haar. Echter lag de overeenkomst bij haar en ze woont niet naast de deur dus had ik er geen toegang tot, vandaar dat ik heb gemaild. Inmiddels heb ik wel de overeenkomst gevonden en gezien dat als het abo doorloopt de kosten van 11 Euro naar 19 Euro per maand gaan en er is geen tegenaanbieding gedaan door T-Mobile.

We zijn inmiddels overgestapt naar een andere provider. Dezelfde provider als die ik zelf gebruik en die wel direct reageert op vragen en verzoeken.
Reputatie 6
Badge +17
Hi,

Dankjewel voor je reactie. Wij beantwoorden alle vragen op volgorde. Het is niet zo dat wij zomaar topics eruit pikken. Deze worden ingeladen in ons systeem en per tijdsvak gaan we alle reacties af. Vanwege drukte kan het soms zijn dat we pas na 24uur bij jouw reactie komen. Wij laten klanten niet bewust of expres zo lang wachten.

Ik vind het jammer om te lezen dat je moeder inmiddels is overgestapt. Het klopt dat als je jouw abonnement laat doorlopen de kortingen komen te vervallen. Daarom raden we klanten ook aan om te verlengen zodat ze weer kunnen profiteren van de kortingen.

Al met al jammer dat het zo is gegaan. We hadden graag wat voor jou en je moeder willen betekenen.
Tsja, het abo dat mijn moeder had wordt niet meer aangeboden. Namelijk dat van 300 minuten per maand. 120 is te weinig en de enige andere optie is onbeperkt. Toen ik dat had gezien hebben we er over gesproken en hoewel mijn moeder onbeperkt eigenlijk onzinnig vind wilde ze het dan toch maar doen omdat ze klant wilde blijven bij T-Mobile. Op dat moment was het abo 15 per maand (incl korting). Toen ze me enkele dagen later zei "doe het dan maar" wilde ik het gaan regelen en toen was het opeens 18 per maand (incl korting) geworden. Dus slechts 1 Euro goedkoper dan het oude abo door laten lopen. Toen ben ik verder gaan kijken en is gebleken dat er een heleboel aanbieders zijn die hetzelfde abo stukken goedkoper aanbieden en tevens ook gewoon de 300 min variant aanbieden. Dan is het gewoon een simpele kwestie van aanbod en vraag.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd waar ik de reactie van Maarten kan vinden waar Amy het hierboven over heeft.
Excuus als mijn inmenging als vervelend zal worden ervaren, maar ik doe het toch. Best jammer dat je een vervelende ervaring hebt gehad maar de verwijzing, die ik op de foto heb gezien, zegt natuurlijk helemaal niets en als je een forum kent, dan weet je dat je daar even moet zoeken. Het was dus makkelijker geweest als je in de forum, bij zoek functie, even had gekeken onder VIND JE SIMKAARTNUMMER of iets anders. Er was vast wel ergens iets dat je heeft kunnen helpen en dan is een moderator van T-Mobile niet nodig. Dat is de kracht van de forum van T-Mobile.

Maar om het nu zeker niet op je bordje te leggen, ben ik het wel eens dat T-Mobile misschien iets meer informatie had kunnen schrijven op de omschrijving: VIND JE SIMKAARTNUMMER, zoals op je foto staat. Daar had T-Mobile wel iets meer mogen uitleggen en wie weet pakken ze dit nu op en gaan ze dit aanpassen 🙂

Best jammer dat je moeder nu is vertrokken. Wie weet, mocht haar nieuwe contract straks ook aflopen, en let dan ook goed op de kortingen, komt ze weer terug naar T-Mobile met een leuke aanbieding. En even goed lezen op de forum, dan kom je er echt wel uit 🙂
Serviceweb schreef:

Er was vast wel ergens iets dat je heeft kunnen helpen en dan is een moderator van T-Mobile niet nodig.

Nou, ik ben zeer benieuwd hoe jij denkt dat ik mijn simkaartnummer te weten kan komen zonder fysieke toegang tot het kaartje zelf of met hulp van een medewerker van T-Mobile die toegang heeft tot mijn geregistreerde gegevens.

Aan 'vast wel ergens' heeft niemand iets.
Reputatie 2
hetwerktvoorgeenmeter schreef:

Serviceweb schreef:

Er was vast wel ergens iets dat je heeft kunnen helpen en dan is een moderator van T-Mobile niet nodig.

Nou, ik ben zeer benieuwd hoe jij denkt dat ik mijn simkaartnummer te weten kan komen zonder fysieke toegang tot het kaartje zelf of met hulp van een medewerker van T-Mobile die toegang heeft tot mijn geregistreerde gegevens.

Daar is dit topic voor in het leven geroepen waar precies staat uitgelegd hoe je je simkaartnummer kan vinden zonder de simkaart uit je toestel te verwijderen.

Medeforummers wijzen je, op het moment dat je een topic aanmaakt, graag op een topic waarin uitgelegd wordt hoe je het wel kan vinden.

Daarnaast is er ook nog het centrale topic, waar de medewerkers wat sneller op reageren.
Trajh91 schreef:

hetwerktvoorgeenmeter schreef:

Serviceweb schreef:

Daar is dit topic voor in het leven geroepen waar precies staat uitgelegd hoe je je simkaartnummer kan vinden zonder de simkaart uit je toestel te verwijderen.

Medeforummers wijzen je, op het moment dat je een topic aanmaakt, graag op een topic waarin uitgelegd wordt hoe je het wel kan vinden.

Daarnaast is er ook nog het centrale topic, waar de medewerkers wat sneller op reageren.

De simkaart zit in een telefoon die geen smartphone is, aan dat topic heb ik dus niets.

In het centrale topic heb ik gereageerd en als antwoord kreeg ik dat medewerkers van T-Mobile bewust 24 uur wachten met antwoorden omdat het een klantenforum is. Daar begrijp ik niets van want in mijn wereld doe je juist je best om zo snel mogelijk je klant te helpen met een vraag of een probleem en niet opzettelijk zinloos 24 uur te wachten. Dat is echt onverkoopbaar.
Sorry hoor, mensen proberen je te helpen en dan geef je het elke keer af aan de helpers en/of T-Mobile medewerker. Je had natuurlijk ook even kunnen bellen met T-Mobile en kaartje uit je toestel halen moet ook geen probleem zijn.

De forum is duidelijke klant helpt klant en als het echt nodig is dan help T-Mobile. Anders gewoon bellen en/of de online chat functie gebruiken. Iedereen heeft te willen helpen!!
Serviceweb schreef:

Sorry hoor, mensen proberen je te helpen en dan geef je het elke keer af aan de helpers en/of T-Mobile medewerker.

Dat is dan ook precies waar het probleem ligt.

Je had natuurlijk ook even kunnen bellen met T-Mobile

Dat had ik kunnen doen maar als de T-Mobile website mij expliciet naar dit forum verwijst als ik zoek op 'simkaartnummer' dan volg ik natuurlijk die verwijzing en ga ik ervan uit dat dat juist is.

en kaartje uit je toestel halen moet ook geen probleem zijn.

Dat is dus wel een probleem want mijn moeder krijgt het niet voor elkaar om het klepje van haar telefoon af te krijgen. Daarom is ze er uiteindelijk, toen hier na uren wachten geen antwoord kwam, ook maar mee naar een telefoonwinkel gegaan.

De forum is duidelijke klant helpt klant en als het echt nodig is dan help T-Mobile. Anders gewoon bellen en/of de online chat functie gebruiken. Iedereen heeft te willen helpen!!

Dat zal best, maar daarmee schuift T-Mobile haar service verlening dus af op andere gebruikers. Dat is prima maar ik beschouw dat als slechte service. Zeker gezien het feit dat andere klanten helemaal niet in staat zijn om te helpen om mijn vraag te beantwoorden.

Kijk, het is prima dat dit forum bestaat en er zullen vast dingen zijn waar de ene klant de andere mee kan helpen maar om je betalende klant expliciet naar een forum te sturen met een vraag die alleen een medewerker van T-Mobile kan beantwoorden en deze vervolgens ook nog eens bewust 24 uur laat wachten is, hoe je het ook buigt, waardeloos. Dat is gewoon slechte service. Daar krijg je geen poot tussen en een bedrijf dat in een hypercompetitieve dienstverlenende markt een slechte service verleent raakt haar klanten kwijt.
Hier wil ik toch nog even op reageren...
Dat T-Mobile haar service afschuift aan andere gebruikers is natuurlijk niet waar. Ze helpen iedereen waar mogelijk en deze forum is er juist omdat er veel gebruikers zijn die kunnen helpen. Om dan nu te zeggen dat T-Mobile bewust 24 uur wacht is natuurlijk gewoon onzin. Je bent niet alleen op de forum die een vraag heeft, ze krijgen een hoop vragen per dag binnen en die moeten ze allemaal aflopen (bedenk wel dat er ook vragen binnen komen via Facebook, Twitter & de Forum). Gelukkig is dit een klant helpt klant forum en kunnen de meeste vragen door andere gebruikers worden beantwoord.

Op de site staat dat je op de forum moet kijken, dat heb je gedaan, maar als je, voor jou gevoel, te lang moet wachten op antwoord, dan bel je toch even de klantenservice. Stel je staat met auto pech en je kan de ANWB via een WhatsApp bericht melden dat je pech hebt. Mocht je dan na een uur nog niets van ze hebben terug gehoord, ga je toch ook maar eens bellen. Het is misschien geen vergelijking maar om nu dit af te schuiven op T-Mobile.

Prima dat je je frustratie wil uiten en dat is je goed recht. Maar om nu voor dit ene voorkomende probleem gelijk te melden dat er geen poot tussen te krijgen is en slechte service verleent, dat gaat er bij mij echt niet in. Tuurlijk, het stond op de site, maar als je niet tevreden bent had je na een uurtje of wat ook de telefoon kunnen pakken.

Denk dat dit nooit meer zal veranderen, ook al zijn er nog 100 andere positieve dingen bij T-Mobile, je ziet het nu eenmaal zo en dat is jammer. Uiteraard je goedrecht en ik zelf hoop dat je nu wel heel tevreden bent bij je nieuwe provider en als je daar ooit iets hebt, ze binnen 5 minuten voor je klaar staan.
Serviceweb schreef:

Hier wil ik toch nog even op reageren...
Dat T-Mobile haar service afschuift aan andere gebruikers is natuurlijk niet waar. Ze helpen iedereen waar mogelijk en deze forum is er juist omdat er veel gebruikers zijn die kunnen helpen. Om dan nu te zeggen dat T-Mobile bewust 24 uur wacht is natuurlijk gewoon onzin.

Dat is geen onzin want dat is namelijk letterlijk wat de T-Mobile medewerker zegt:

David schreef:

Hi Hetwerktvoorgeenmeter,

Ik heb zojuist jouw simkaartnummer in een privébericht gestuurd.

Het is overigens een klantenforum, dit houdt in dat klanten als eerste reageren. Wij reageren na ongeveer 24-48 uur.

Je bent niet alleen op de forum die een vraag heeft, ze krijgen een hoop vragen per dag binnen en die moeten ze allemaal aflopen (bedenk wel dat er ook vragen binnen komen via Facebook, Twitter & de Forum). Gelukkig is dit een klant helpt klant forum en kunnen de meeste vragen door andere gebruikers worden beantwoord.

Dat is dan verder ook geen probleem. Het gaat ook niet om het feit dat het een tijdje duurt. Het gaat om het feit dat er bewust mee wordt gewacht.

Op de site staat dat je op de forum moet kijken, dat heb je gedaan, maar als je, voor jou gevoel, te lang moet wachten op antwoord, dan bel je toch even de klantenservice.

Dat kan, neemt niet weg dat de dienstverlening slecht is als naar een forum wordt gedirigeerd waar de medewerkers bewust 24 uur wachten voordat ze een klant helpen.

Stel je staat met auto pech en je kan de ANWB via een WhatsApp bericht melden dat je pech hebt. Mocht je dan na een uur nog niets van ze hebben terug gehoord, ga je toch ook maar eens bellen.

Dat klopt en als de ANWB ook 24 uur wacht met helpen dan zou ik dat ook een slechte service vinden. Lijkt me nogal logisch.

Het is misschien geen vergelijking maar om nu dit af te schuiven op T-Mobile.

Op wie moet ik het anders afschuiven? Het is toch het beleid dat T-Mobile voert? Al geloof ik er helemaal niets van dat dit de bedoeling kan zijn.

Prima dat je je frustratie wil uiten en dat is je goed recht. Maar om nu voor dit ene voorkomende probleem gelijk te melden dat er geen poot tussen te krijgen is en slechte service verleent, dat gaat er bij mij echt niet in.

Dat interesseert me werkelijk niets. Bewust 24 wachten vind ik een slechte service. Dat jij het geen probleem vindt doet niet ter zake.

Tuurlijk, het stond op de site, maar als je niet tevreden bent had je na een uurtje of wat ook de telefoon kunnen pakken.

Nogmaals; dat had gekund, neemt niet weg dat de service dan slecht is.

Denk dat dit nooit meer zal veranderen

Ik denk het wel.
Wel grappig dat je op alles wat ik zeg een antwoord heb, maar als ik je succes wens bij je nieuwe provider komt er niets, jammer. Geeft niets, vraag er zelf om dat ik kritiek krijg. Met het antwoord, denk dat dit nooit meer zal veranderen, ben ik blij dat je zegt dat jij denkt van wel. Want ik bedoelde dat je slechte ervaring er niet beter op zal worden, over hoe je nu over T-Mobile denkt. Maar misschien kan het toch ooit nog eens veranderen.

Ik sluit mijn gesprek bij deze, hier komen we denk ik nooit uit. T-Mobile is een goede provider met de beste service en diensten in Nederland. Maar wat ik vind, doet niet ter zake. Maar wil het toch nog wel even kwijt. Oh wacht, uiteraard ook dank aan alle forum gebruikers die mensen willen helpen, die mag ik niet vergeten.

Fijn weekend allemaal!!
Wat loop je nou te janken, gast?

Moet ik je gaan bedanken voor het wensen van succes? Word je daar opgewonden van ofzo?

Ik kom hier niet om sociaal te doen met een of andere infantiel.

Ik heb een klacht, die wilde ik duidelijk maken. Bij deze is dat gedaan. De rest gaat via de officiele weg. Wellicht zal T-Mobile hun beleid aanpassen en zolang ze dat niet doen zal ik mensen afraden om met het bedrijf in zee te gaan.
Reputatie 7
Badge +18
Aangezien dit topic niet meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat en er nu op persoonlijke manier beledigd wordt, gaat dit topic op slot. Lees hierover ook nog even de huisregels (met name gedragsregels) door over de manier waarop we hier op het forum met elkaar omgaan.