Magenta Must-Sees

Magenta Must-Sees
Reputatie 7
Badge +9

Binge watchers, where you at?! :sunglasses: Heb jij een goede film gezien waar je echt over wilt kletsen? Of volg je een serie die wij direct moeten gaan volgen? Deel dan al je tips in ons movie, serie en docu topic! Daarnaast vind je hier de beste Netflix, Videoland of Prime Video tips en hebben we ook nog iets heel cools! 

 

Must see van de week 

Deel je must see film, serie en docu in dit topic en dan nomineren wij die als MUST SEE VAN DE WEEK en de wekelijkse winnaar maakt kans op iets heel tofs!

We hebben allemaal gelachen om de kroonprins van Zamunda gespeeld door de hilarische Eddie Murphy. En hij is weer terug om ons te entertainen in Coming to America 2! Wie is er ook zo enthousiast om deze film te zien? Vanaf 5 maart alleen te zien op Prime Video. Don’t miss it! 


Kijktips van de maand

Er is zó veel te zien op de 60 zenders die we standaard aanbieden! Daarom helpen we je graag een handje. We hebben kijktips voor je op een rijtje gezet in de categorieën: FilmSerieSportInformatief en Amusement. Ook kiezen we iedere maand een Zender van de maand uit met programma's die je niet wilt missen!
 


Netflix

Biggie: I Got a Story to Tell ( 1 maart)

LEGO Marvel Spider-Man: Vexed by Venom ( 1 maart)

Bombay Begums   (8 maart)                       

The Houseboat  (9 maart)                           

Marriage or Mortgage   (10 maart)                  

Paper Lives    (12 maart)

YES DAY  (12 maart)

The Blacklist: Seizoen 7 (14 maart)

Simply Black  ( 17 maart)

Get the Goat (Cabras da Peste)    (18 maart)

One Small Problem    (19 maart)

Caught by a Wave   ( 25 maart)

A Week Away     (26 maart

Bad Trip   ( 26 maart)

The Irregulars   (26 maart)

Haunted: Latin America (31 maart)

 

Videoland nu verkrijgbaar via T-Mobile

Into The Dark: Treehouse ( 1 maart)

Kiss the Girls ( 1 maart)

SING ( 3 maart)

Temptation Island US seizoen 3 ( 4 maart)

Bridget Jones’s Baby ( 6 maart)

Keepers  ( 8 maart)

Trolls ( 14 maart)

The Hunger Games ( 19 maart)

Runaway Jury ( 20 maart)

The Danish Girl ( 21 maart)

The Nice Guys ( 24 maart)

It’s Complicated  ( 27 maart)

Rain Man ( 31 maart)

 


Prime Video

The terminal ( 1 maart)

TRECX ( 1 maart)

Taken 1, 2 en 3 ( 1 maart)

Human capital ( 2 maart)

Coming to America 2 ( 5 maart)

Dora and the lost city of Gold ( 8 maart)

Playing with fire ( 22 maart)

Sonic ( 29 maart)

Veel kijkplezier en remember...NO SPOILERS!! :grin:


151 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Love it. Nu al zin in deze serie. Helemaal vibed na het zien van de teaser. Hou van middle earth!

Lord of the Rings: The Rings of Power

Amazon Prime Video original series. Coming soon!

 

https://www.youtube.com/watch?v=v7v1hIkYH24

Reputatie 7
Badge +14

London Has Fallen (2016) nu op Veronica maar ook op Netflix te zien! 
Aanrader doe er je voordeel mee!👍🏻


In Londen is de Britse premier onder mysterieuze omstandigheden overleden. Zijn begrafenis is een niet te missen evenement voor de leiders van de westerse wereld. Maar wat begint als het meest beveiligde evenement op aarde, verandert in een dodelijk complot om 's werelds meest machtige leiders te doden en elke bekende bezienswaardigheid in de Britse hoofdstad te vernietigen. Slechts drie mensen hebben enige hoop het te stoppen: de Amerikaanse president, zijn hoofd van de geheime dienst en een Engelse MI-6 agent.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Mooie suggesties @CrisTien

Ik ben recent weer opnieuw begonnen met Lucifer (ik was twee jaar geleden geëindigd in seizoen 4). Dat is ook echt een superleuke, grappige, spannende en boeiende serie! 

In een notendop: de duivel, beter bekend als Lucifer Morningstar (uitmuntend gespeeld door Tom Ellis), verveelt zich als koning van de hel en verhuist naar de aarde om in Los Angeles - de City of Angels, hoe ironisch - een nachtclub te openen en zich met het mensenrijk te mengen. In de pilot episode wordt een bekende van hem vermoord vlak voor zijn club en zo raakt hij per ongeluk betrokken bij een moordzaak waarin detective Chloe Decker (gespeeld door Lauren German) de boel onderzoekt. Ineens komt Lucifer erachter dat hij het helpen bij moordzaken toch wel erg leuk en avontuurlijk vindt en beginnen de twee steeds meer als partners allerlei zaken op te lossen. Niet minder dan eens is Lucifer zijdelings, al dan niet per abuis, bij een zaak betrokken waardoor hij met zijn duivelse ondervragingen en kennis van zaken iemand zo opspoort en de zaak samen met Decker oplost. 

Het klinkt wellicht een beetje sci-fi, maar dat valt enorm mee. Gaandeweg de serie komen er steeds meer karakters aan bod uit de hemelse verhalen, maar niet zodanig dat het één groot bijbelverhaal wordt. 

Er zit veel (donkere) humor in en ondanks de enigszins lichtvoetige aard van de vele karakters, zijn bepaalde situaties en zaken enorm luguber. Het boeit vanaf begin tot eind (alhoewel ik gelukkig nog niet in seizoen 6 beland ben dus die houden we nog tegoed)! 👹

Het meest bijzondere is dat de meeste side-characters lachwekkend slecht acteren, maar op de één of andere manier maakt dat het nog vermakelijker. Tom Ellis en Lauren German dragen deze serie samen, met sterke bijrollen van D.B. Woodside (in de serie speelt hij Lucifers oudere broer Amenadiel), Rachael Harris (dr. Angela Martin) en Lesley-Ann Brandt (demon-handlanger Mazikeen).

Echt een grote aanrader als je lekker 45 minuten op de bank wilt chillen met goed entertainment! 😁

 

Reputatie 7
Badge +14

Als jullie zin hebben in een spannende Actie/ Triller 

Pathé Thuis! €4,99

‘The ICE Road’ Kan ik aanbevelen!

 

Pathé Thuis te huur.

Reputatie 7
Badge +14


 

A California Christmas is een Amerikaanse kerstfilm uit 2020 geschreven door Lauren Swickard, die samen met haar man Josh de hoofdrol speelde.

Netflix
Joseph Van Aston is een knappe erfgenaam en een echte rokkenjager. Op een dag vraagt zijn moeder, die een groot bedrijf runt om naar een boerderij te gaan om de mensen te overtuigen aan hen te verkopen. Joseph gaat naar de ranch in de hoop met zijn charme de eigenares te verleiden om te verkopen, maar als hij daar aan komt wordt hij verward met de nieuwe knecht Manny en helpt hij al meteen een kalf ter wereld. Hij beseft dat geld niet belangrijk is voor Callie en gooit het over een andere boeg. Als Manny blijft hij op de ranch werken om zo het vertrouwen van Callie te winnen zodat hij haar kan overtuigen te verkopen. Maar hij hield er geen rekening mee dat hij ook verliefd zou worden op haar.

 

Reputatie 7
Badge +14

News Of The World 

 Prachtige film met Tom Hanks in de hoofdrol 

Vijf jaar na de burgeroorlog, begeleidt een veteraan een tienjarig meisje over de meedogenloze vlaktes van Texas. De lange reis verandert echter in een strijd om te overleven, aangezien ze voortdurend gevaar lopen.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

De feestdagen komen eraan, en we zijn nog steeds niet verlost van Corona en de regels

Daarom zou het leuk zijn om elkaar weer wat tips te geven om de avonden door te komen met een glimlach.

Ik begin met een familiefilm op Netflix 

Een jongen met de naam Kerstmis

Nikolas is een doodgewone jongen die op een buitengewoon avontuur vertrekt naar het besneeuwde noorden, op zoek naar zijn vader die op een zoektocht is naar het legendarische Elfen dorp, Elfhelm. Samen met het eigenwijze rendier Blitzen en een trouwe muis ontdekt Nikolas al snel zijn lotsbestemming in dit magische, komische en vertederende verhaal dat bewijst dat niets onmogelijk is.

 


Veel kijkplezier en schroom niet om jullie keus toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +14

Vanavond voor het eerst sinds Corona weer naar de bioscoop geweest. 
“De slag om de Schelde” 

Hou je van oorlogsfilm? Dan kan ik deze film aanbevelen.

Van het begin tot het eind Spannend.  Nu ook op Netflix

 

 

Reputatie 7
Badge +4

https://www.goplay.be/de-mol
Voor de liefhebbers; de Mol is weer begonnen. En die Vlaamse variant topt in ieder opzicht weer de Nederlandse. Waan-zin-nige plottwists tot de laatste seconde van de uitzending. Gratis te zien via goplay.

Reputatie 7
Badge +4

American History X - Netflix & Prime

In het kader van pareltjes uit het verleden; American History X. Deze harde film over het beteren van je leven en het willen voorkomen dat geliefde familieleden in dezelfde valkuil stappen. Een steengoede film, die iedere filmliefhebber gezien moet hebben. Ik weet zeker dat deze in de komende weken weer op mijn TV knalt.

Reputatie 7
Badge +16

Mooie lijstjes weer en genoeg om de komende avonden zoet mee te zijn! 😁 Jojo Rabbit is hilarisch, bij tijd en wijlen erg tragikomisch, maar bovenal supersterk geacteerd. Echt een enorme aanrader. De film speelt op geniale wijze in op een aantal aspecten van de Hitlermentaliteit die destijds in Oostenrijk en Duitsland heerste, zonder daardoor te Monty Python-esque over te komen - alhoewel ik dat niet per se een slechte kwaliteit zou vinden. Mooi verwoord @TAVL!

 

Night Stalker - Netflix

Waar ik recent mijn oog op heb laten vallen, is het true crime genre. Je hebt op Netflix veel docu's die het hele kat-en-muisspelletje tussen serial killer en afdeling homicide weergeven. Night Stalker is daar een uitstekend voorbeeld van. Wie Night Stalker hoort en enige kennis in pacht heeft van seriemoordenaars moet natuurlijk gelijk aan de naam Richard Ramirez denken. Dit beest heeft mid jaren 80 extreem brute, bloedige en barbaarse moorden gepleegd en tergde LA meer dan een jaar lang.

De docuserie bedraagt vier afleveringen van elk zo'n 45 minuten en is vanaf moment één spannend en sensationeel. We volgen rechercheurs Gil Carrillo en Frank Salerno die samen op zoek gaan naar het verband tussen een reeks verschrikkelijke moorden. De politie gelooft eerst niet dat er een causaal verband kan zijn en gaat uit van meerdere moordenaars/geweldplegers. Ik ga verder niet te veel in op de inhoud want anders spoil ik te veel. Deze serie kenschetst op zeer treffende en alarmerende wijze wat de verhouding tussen verschillende politiebureaus in de staat destijds was en hoe agenten over elkaar en hun onderzoeken denken. 

Enige smetje op het anders voortreffelijke blazoen is het feit dat er slechts één tot twee minuten aandacht besteed wordt aan de jeugd van Ramirez. Hiermee loopt de documaker het gevaar Ramirez te veel te glamorizen door hem enkel vanuit de perskant te belichten. Minuscuul tipje van de nachtelijke sluier: er wordt nauwelijks iets geblurred dus je zult vrij zieke taferelen voorgeschoteld krijgen. Enjoy! 

Reputatie 7
Badge +9

@TAVL

Wat een top lijstje! The Grand Budapest hotel staat absoluut in mijn lijst van meest entertaining films. De sfeer die Anderson creëert is heel bijzonder. Ik heb ook heel erg genoten van Jojo Rabbit. De kinderen acteren zo goed en Taika als Hitler is hilarisch. Ik heb vooral zin om Coming 2 America te zien. Vanaf vrijdag te zijn op Prime Video. Ik heb deel 1 wel 20 keer gezien dus hoop dat deel 2 ook heel goed is. Fingers crossed!:fingers_crossed_tone2:

Reputatie 7
Badge +4

Jojo Rabbit - Amazon Prime

Een bizarre film in ieder opzicht. Taika Waititi, bekend van o.a. Thor Ragnorok, timmert de laatste jaren behoorlijk aan de weg. Deze film is een bijzonder en voor velen onderbelicht pareltje. De film gaat over de jonge Jojo, die tijdens de tweede wereldoorlog met zichzelf worstelt en daarbij een heel eigen wereld creëert. Als overtuigt lid van de Hitlerjugend heeft hij Adolf Hitler als beste vriend, totdat hij achter een vreemde huisgenoot komt. Vol zwarte humor in een tragische setting met Duitse versies van bekende klassieke nummers. 

https://media.giphy.com/media/Uro4UWdvSB6i5WXsRW/giphy.gif

The Grand Budapest Hotel - Disney Plus

Deze staat al tijden hoog op mijn verlanglijstje. Van Wes Anderson, regisseur van onder andere the Fantastic mr Fox, The Royal Tenenbaums en The Life Aquatic with Steve Zissou. Stuk voor stuk bijzondere films (en tevens beschikbaar op Disney+).

Rocket Man - Amazon Prime

Tiny Dancer, Your Song en Candle in the Wind zijn slechts enkele van Elton John's creaties. In deze biopic wordt je in het leven van deze markante performer meegenomen. Daarin wordt al snel duidelijke dat de schijnwerpers ook een schaduwzijde kent. Rock 'n roll heeft zeker een schaduwzijde, zoals we bij die andere bekende, recente biopic zien van Bohemian Rhapsody.

Glass - Amazon Prime

Lange tijd heeft de carriere van M. Night Shyamalan stil gelegen na enkele grote flops. Net voordat dit berg afwaarts ging kwam Unbreakable uit over de tegenstrijd van de onbreekbare David en de breekbare Elijah. Recenter heeft hij een sterke film opgezet met Split, waarin een man met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis wordt gevolgd. In Glass komen deze twee films als een ware comic universe bij elkaar. 

Reputatie 6

@Hajar 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Maurice 

Ben geen queen of chess, maar na het zien van deze serie zou ik het wel graag willen leren! Dus how about een quick tutorial en dan kan je (maybe) van me winnen?! :grin:

Reputatie 6

Jaaa! Erg toffe serie, ben ook gelijk weer begonnen met schaken! Zowel online als offline eigenlijk. @Hajar, kan jij schaken?

@iedereen,
Wie hier kan schaken en zou het leuk vinden een keer een potje te doen? Gewoon voor de fun (maar ik wil wel winnen :wink:)! 

Reputatie 7
Badge +9

Wie heeft The Queen's Gambit al gezien? De mini-documentaire Creating The Queen’s Gambit is nu ook beschikbaar op Netflix. The Queen’s Gambit behoort tot de best bekeken series van 2020! Wie had dat kunnen bedenken bij een serie over een schakend meisje? Zijn er nog meer liefhebbers van schaken aanwezig op onze Community? Zo ja, spelen jullie liever op een prachtig schaakbord of online? 

Laat het mij weten! Ben heel erg benieuwd naar jullie chess stories! :heart_eyes:

 

Reputatie 7
Badge +9

Aaah heerlijke film @CrisTien The wedding planner is nu ook te zien op Videoland ook een gezellige film!

Reputatie 7
Badge +14

Bijna 14 februari, Valentijnsdag. Love is in the air!

Opties om uit te gaan zijn er niet dus dan maar romantische  films zoeken.

Ik trap af met “Dirty Dancing”   Te zien op #Netfliks #pathe-thuis 💋

Trailer   Lekker zwijmelen samen op de bank met zoete/zoute popcorn met honing.😂

🥰💃Wijntje, lekker eten. Probeer er iets van te maken.We moeten het immers zelf doen!☺️

Veel plezier en vul gerust films aan. 
🥰
🕺💃

 

Reputatie 7
Badge +14

Helaas de kerstfilms zijn weer voorbij, We gaan weer voor het echte werk 😀🧨

Vanavond  ‪@Netflix‬ “outside the wire” gekeken. 

 

 

Soms spannende film met verrassende afloop. 

 

 


 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Netflix: a christmas prince kijken. Leuke film. 🤣😂
Nog even nagenieten tot volgende kerst!  Mierzoet maar ook een erg leuke film! 
 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dit moet je weten voor dat je “Soul” kijkt.

Prachtig! Meer woorden heb ik niet! 
 

Soul trailer ⬅️

 

Reputatie 7
Badge +14

Tips van Tmobile.

Doe er je voordeel mee! 
Zin in een avond bingewatchen? Met deze leuke series op Netflix ben je niet achter je beeldscherm weg te slaan. Ontdek ze snel! 👇

BINGEWATCH-ALERT! LEUKE SERIES OP NETFLIX

 

Reputatie 1

Heee @Hajar @CrisTien @TAVL 😁 Hoop dat alles goed met jullie gaat!

 

Dank voor de tips all! @CrisTien ik had nog niet door dat er een deel twee van the Christmas Chronicles was dus die ga ik zeker kijken! En @TAVL dat ga ik ook eens even checken! Wist ik nog niet maar docu’s over muziek zijn altijd leuk. En idd in de sfeer van de top 2000 👍🏻
 

@Hajar Ik weet niet of dit al onder “klassieker” valt maar A Christmas Carol uit 2009 blijf ik ook geweldig vinden. Helaas volgens mij niet op Netflix te vinden? 
 

 

Reputatie 7
Badge +14

@JaimyR1 Welkom meer dan welkom wat leuk om je te lezen…… 💐🎄😍

Reageer