Sticky

Movie topic: Rate de laatste film die je hebt gezien

Toon eerste reactie

320 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ik kijk de laatste eigenlijk echt weinig (nieuwe) films bedenk ik me nu! :S

De laatste film die ik heb gekeken was op TV en is één van m'n favorieten: Gladiator! Blijft een geweldige film! 😃
Ok....

Dankzij KLM onboard:

Silence
Het is een hele hele hele langzame film... Niet slecht, best interessant om dit stukje 'vreemde' geschiedenis langs te zien komen, maar op voorhand meteen de waarschuwing. Het is ook verder, niet geheel verwonderlijk, een uitermate gelovige film. Het verhaal had/heeft wel wat grappige raakvlakken met de huidige cultuur wijzigingen in de wereld en het geeft een leuke spiegeling om na te denken over de huidige benaderingen.

De huidige cultuur die erdoor wel bewaard is gebleven is mede hieraan te danken, maar omgekeerd is het ook goed om even met een schuin oog te zien dat verandering onvermijdelijk is.

CHIPS
Je weet wel, die films die niet helemaal PG zijn, die niet helemaal correct zijn en die op de een of andere wijze ondanks alles onbewerkt in het vliegtuig komen.... Briljant fout, briljant slecht en uitermate vermakelijk, maar alles behalve een goede film.

Een grappige film, wat leuke referenties en, nogal verbazingwekkend, beter acteerwerk dan ik had verwacht bij aanzetten. Zo cinematisch goed als Silence is het zeker niet, maar het lekker simpele verhaal is wel met een leuk tempo en niet te serieus. De film neemt het ook niet te serieus, maar valt daarmee wel precies goed.

Dunkirk

Goed... stop maar met lezen als je hem nog niet gezien hebt, denkt dat het een geweldige film is en je vooral niet wil horen wat er mis mee is...

Nee echt... zal het even anders neerzetten zodat het wat minder makkelijk leest 😉

Deze film viel mij dus enorm tegen... Het verhaal is te oppervlakkig neergezet, te dun en vooral niet meeslepend. Dat laatste is waar het echt mis gaat. Begrijp dit heel goed, deze film scoort extreem goed op de gebieden authenticiteit, cinematografie en acteerwerk, maar het verhaal.... of beter gesteld, de vrij zwakke poging om het beter te maken door 3 verhalen tegelijk te vertellen die... en dit is echt geen spoiler of je bent een druif qua intelligentie.... niet geheel synchroon verlopen voor 'verwarring'...

Nee, deze film is mooi om te zien, maar er zat te weinig diepgang in om werkelijk mee te leven. Persoonlijk wil ik je dus ook waarschuwen dat alle hype gewoon niet terecht is.

Valerian
De laatst bekeken film was Valerian van Luc Besson en, alhoewel we echt geen Fifth Element hoeven te verwachten, dit is toch visueel nog best een poging! De film is licht genoeg om makkelijk te kijken, visueel niets dan verbluffend en eigenlijk best soepel opgebouwd.

Het is wel iets te toegankelijk gemaakt zou ik zeggen, je kan prima met kinderen hierheen en het verhaal is bijna iets te 'lief' gemaakt om zo een breed publiek toe te staan. Er miste wat 'zwartheid' die er wel is, als je goed gaat nadenken, maar waar niet op ingegaan is. Daarmee is het geen Fifth Element, maar het heeft er wel veel van weg. Visueel prachtig, relatief simpel verhaal met een duidelijke liefdeslijn erbij en de stijl is erg Luc Besson. Hou je daarvan en maakt het niet uit dat het iets te kindvriendelijk is opgesteld, enjoy!
Reputatie 7
Badge +20
@Poco-Loco, ik heb 'm in een spoiler gegooid, just in case... 😉

Dunkirk is ook de laatste film die ik in de bios heb gezien en ik vond 'm prachtig! Ik begrijp je punten, maar dat vond ik eigenlijk ook juist wel goed aan de film. Je zit op het puntje van je stoel gedurende de film (gaat misschien wat lastiger als je in de veiligheidsriem moet!) en het houdt de concentratie vast, zo voelde ik het in ieder geval. En de beelden en muziek zijn natuurlijk subliem! Ik denk dat ik nog maar een keer ga... 😃

Binnenkort naar Baby Driver, erg benieuwd!

Leuk trouwens, dat je het topic weer even nieuw inblaast!
Hehe, ja zal meteen nog wat leven er in blazen...

Weekend was het even tijd voor Police Academy 1 - 7...

Tenslotte, als je dan toch fout gaat, ga dan goed fout!

Voor zij die de films niet kennen, de basis is vrij simpel... Lang lang geleden had men bedacht dat het grappig kon zijn om de minst ideale kandidaten voor de politie de politie academie door te laten lopen. Met de duidelijke anarchie en pogingen tot verzet tegen de leidinggevenden, is zeker deel 1 een leuke vertolking. Altijd goed aan te raden!
Sharknado 4.....

Sigh..... bad..... worse than 3..... typing this while 4 isn't done yet.... WHY?!??!?!

Ik heb de theorie dat deze film is 'geschreven' door een hippie met wiet... Veel wiet... want hak op de tak, is bijna letterlijk in de film gedaan terwijl ze van a naar b springen. Nu kan je niet veel realiteit verwachten bij een film die om de een of andere vage reden tornado's combineert met haaien... en in deze versie met nog veel meer... maar kom op... er mag wel iets meer 'link' tussen a en b zitten als scenes mensen!

5 is vorige week uitgekomen... het nadeel van 'moet het einde weten'....

Ohja en Tara Reid wordt lelijk oud! BAH! 😉
Muhahahahahahahaha!!!!!

Baywatch
Goed? Nee....
Grappig? Ja soms...
Verhaal? Afwezig... doet heeeeeeeeel erg denken aan de Baywatch Nights serie.... Ja... die ken ik ook nog...
Foute humor... JAZEKER!

Aanrader, mhwa... Hij was serieuzer (in ook het niet serieus nemen van zichzelf) geslaagd dan Sharknado 4, maar ja... dat was ook wel een benchmark!
Reputatie 7
Badge +15
Hoi 😉

Ik kom even langs om te vertellen dat jullie Baby Driver moeten gaan zien.

X
Reputatie 4
Badge +5
Amy schreef:

Hoi 😉

Ik kom even langs om te vertellen dat jullie Baby Driver moeten gaan zien.

X

Wanneer je bij ons, 259k leden, langs komt, wil je dan koffie of thee met gebak? 😉
Spaghetti Trilogie weer eens bekeken (vorige week en dit weekend)....

- For a Few Dollars More
- The Good, The Bad and The Ugly
- Once Upon a Time in the West

Het grote verschil met deze films en de films van tegenwoordig... 2,5 uur is de gemiddelde duur en er wordt echt nog de tijd genomen voor de film. Gewoon 30 seconden zoom op een gezicht!

Heerlijk! Natuurlijk werkt Ennio Morricone op de achtergrond ook erg mee 😉
Reputatie 4
Badge +3
De laatste film die ik heb gezien? *The Mountain Between Us*

Leuke film, alleen helaas wel erg voorspelbaar!
Reputatie 7
Badge +17
Johrick schreef:

Heeey Johrick wat leuk dat je weer leven blaast in dit topic! Ik heb die film ook gezien met @Mitch. Ik vond hem ook voorspelbaar, maar tis altijd leuk om naar Idris Elba te kijken! 😃
Hehe, blijf maar weg van "The Dark Tower" 😉 dat is voorspelbaarheid op het allerhoogste niveau!

Heb je de trailer gezien? Doe een gok naar het verhaal, ja.... dat is het dus ook. Nog wel leuk met wat popcorn overigens!
Reputatie 4
Badge +3
Hajar schreef:

Johrick schreef:

Heeey Johrick wat leuk dat je weer leven blaast in dit topic! Ik heb die film ook gezien met @Mitch. Ik vond hem ook voorspelbaar, maar tis altijd leuk om naar Idris Elba te kijken! :D

Hahah, als ik heel eerlijk ben was dit van mij 1 van de weinige keren dat ik naar de film was geweest (de laatste keer was toen Frozen uit kwam?!)
Net terug van Thor - Ragnarok

Simpel, hou je van Marvel dan moet je deze echt kijken.... wat een heerlijke film was dit! Stijl lijkt op de eerst Guardians, goed gevoel sfeer en muziek, maar het is wel een leuke aansluiting op de Thor lijn.

Ohw... en de gevechten zijn goed opgebouwd... "That's how it feels" voor zij die hem al gezien hadden 😉
Reputatie 3
Badge +2
@Poco-Loco Thor: Ragnarok was inderdaad een zeer vermakelijke film!

Het is alweer enige tijd geleden sinds mijn laatste reactie. In de tussentijd heb ik uiteraard weer heel veel films gezien. Ik zal ze niet allemaal benoemen.

Ik moet wel echt even terug naar Spider-Man: Homecoming, die vond ik heel gaaf! Tom Holland vind ik ook echt top gecast. Nu al zin in Spider-Man 2.

Verder keek ik heel erg uit naar War for the Planet of the Apes. Ik vond deel één en twee heel nice! Ik vond dit derde deel wat tegenvallen, maar dat komt meer omdat ik Woody Harrelson moeilijk serieus kan nemen als legerkolonel.

Dunkirk vond ik echt héél gaaf. Maar dat kon ook haast niet anders met Christopher Nolan en Tom Hardy. Ik moest even wennen aan het gebrek aan dialoog en de in hoge mate aanwezigheid van muziek, maar echt een fenomenaal resultaat. Een must-watch!

Ik denk dat ik één van de weinigen ben die de miniserie IT (1990) niet heeft gezien. Ik vond de film (2017) niet zo. Hoewel ik een horrorfilm kan waarderen moet het denk ik voor mij, als het om iets bovennatuurlijks gaat, minder zichtbaar/tastbaar zijn.

Voor de dierenvrienden en in het bijzonder kattenliefhebbers zou ik de documentaire 'Kedi' zeker aanraden! Ik heb een zeer aangename zaterdagochtend gehad in de bioscoop! Het kan wel zijn dat je na het zien van de documentaire de wens hebt om een boerderij te kopen en vervolgens alle katten uit het asiel wilt overnemen.

Geostorm vond ik tegenvallen, terwijl ik graag kijk naar disaster movies. Flinterdun plot, en bij dergelijke films is die verwachting vooraf al bijgesteld.

The Mountain Between Us vond ik zeer vermakelijk. Ik ben fan van Idris Elba en ik hou ook van het survivalgenre!

Murder on the Orient Express ook zeker een aanrader! Ik hou van de winter en het gevoel van op reis gaan. Dat gevoel wordt alleen maar versterkt en als je het boek niet hebt gelezen (zoals ik) dan is het tot het einde spannend!

Justice League vond ik enorm tegenvallen. Ik vond de stand alone film van Superman (Man of Steel) verfrissend, net als Wonder Woman. Batman vind ik heel gaaf, maar ik denk dat nieuwe films en Ben Affleck de pech hebben dat The Dark Knight Trilogy zo ongelooflijk goed was. Ik betrap mijzelf op het vergelijken en dat is eigenlijk niet eerlijk. Goed, Justice League. Aquaman heb ik niets mee (ik moet dan vooral denken aan de serie Entourage, overigens wel vermakelijk), net als The Flash en Cyborg. DC lijkt er maar niet in te slagen om het niveau van Marvel te halen. Zonde. Met Batman, Superman, The Suicide Squad, Wonder Woman, Green Lantern heb je echt goed materiaal.

Ik ben zelf enorm fan van Intouchables en Demain Tout Commence. Hoewel Omar Sy ontbreekt in de Franse film C'est la Vie dacht ik wel weer zo'n soort film te zien. En inderdaad, heerlijke film om naar te kijken. Ik heb hard gelachen om de Franse humor. Aanrader!

De laatste film die ik heb gezien is Thank you for your service. Ik houd van oorlogsdrama's. Miles Teller ken ik eigenlijk alleen van minder 'serieuze' films als Project X, 21 and over, Divergent series en Two Night Stand dus ik was wel benieuwd hoe hij het zou doen in een serieuzere rol. Ik vond hem niet verkeerd en de film vertelt het (zoveelste) verhaal van een terugkerende militair na een 'tour' in een conflictgebied. Een welkome verrassing vond ik dat het personage de stress erkende en er wat mee wilde doen. Ik weet niet in hoeverre het een realistisch beeld schetst maar het laat in ieder geval een heel zorgwekkend beeld zien.

Vanavond staat Home Alone op het programma (in de bioscoop)! Een klassieker die ik als kerstfanaat MOET zien op het grote scherm. Vorig jaar was ik ook van de partij, gaat nooit vervelen!
Ik liep de afgelopen weken tegen een werkelijk 'first world problem' aan...

Je neemt plaats in het vliegtuig, klikt met enige nieuwsgierigheid naar de 'new movies' sectie... tenslotte, de trip naar Canada was 9 uur en er was kerstbonus over dus we zaten in business 😃....

En dan realiseer je je dat je te vaak naar de bios bent gegaan.

Goed, dat gezegd leuk een goed boek gelezen wat ik bij me had en een beetje oude films herhaald. Poging 2 zou twee weken later naar Australië wel komen en normaal heeft Emirates meer films dan KLM staan.

Helaas ontlopen ze elkaar niet erg, dus in totaal kan ik maar twee films adviseren in de totale 64 uur van de afgelopen maand vliegen....

American Made
Gebasseerd op het werkelijke verhaal, waar ik van moet zeggen dat het een vermakkelijke film was om te kijken. Het is werkelijk ongelooflijk hoe iets kan lopen en ook 'door' kan blijven lopen. De uitkomst is niet geheel vreemd en het is tweeledig, er zit een bepaalde vrede en acceptatie in.

Loving Vincent
Leuke film over Vincent van Gogh waar wij hollanders zullen genieten van dat ze de moeite genomen hebben om Vincent ook Nederlands te laten klinken (in die 5 zinnen die er in zitten). Daarbij is het belangrijk om te weten dat de film geschilderd is in de stijl van Van Gogh door 100 kunstenaars. Die stijl lukt ze bijna altijd en eigenlijk daardoor is het de moeite waard.

Het verhaal is relatief klein en draait om zijn dood/laatste weken, niet bepaald een dik roman, maar de wijze van tonen en het perspectief wat je ermee krijgt in zijn leven (inclusief een lekkere over the top wijze van hoe iedereen een andere mening heeft) is best interessant te noemen.
De laatste films die ik heb gezien waren de laatste twee Saw delen (ja, ik weet het, ik liep echt hopeloos achter 😛 ), die waren erg vermakelijk.

En It, wat een waaaaaardeloze remake. Ik ben blij dat ik die niet in de bioscoop heb gezien. Schrik-effecten waar ik me echt helemaal stuk om heb gelachen, maar man wat een slechte film. Er is nogal weinig overgebleven van het echte verhaal. Geef mij het boek maar dan.

Na die films ben ik verder gegaan met de tv-serie The Strain, alles achter elkaar aangezet, met hier en daar wat slaap tussendoor. Het verhaal is wel wat aangepast (de serie is gebaseerd op een trilogie), maar wat een serie! Heerlijk! Goede cast, humor, actie, alleen het laatste seizoen had een klein beetje meer mogen hebben.
Reputatie 7
Badge +17
Hey y'all,

Leeft dit topic nog? Heeft iemand nog leuke films of series gezien? Ik heb vrijdagavond A quiet place gezien met John Krisinski (bekend van The Office) en Emily Blunt. Fun fact: they are married in real life! Maar verder was er niks fun aan de film. Ik kreeg er echt de kriebels van! De laatste keer dat ik echt enthousiast ben geweest over een film lijkt een life time a go dus als iemand tips heeft, please share away!
LOL,

A Quiet Place had ik je zo van te voren niet aangeraden 😛 dat is zo niet jouw film! Als je wil lachen moet je trouwens dit even kijken: https://www.youtube.com/watch?v=54z8jWNM0bE

Vorige week Black Panther (eindelijk) ingehaald en de tickets voor Inifity War zijn al gekocht...

Voor de rest, uhm:
- Dragonheart (ohw wat zijn sommige films niet tegen tijd bestand)
- Last of the Mohicans (gouwe ouwe)
- Pacific Rim: Uprising (right.... uhm... doet boem/plof etc)
Infinity War

Marvel fan's... snel kijken en vermijd spoilers / the internet

Reageer