nieuwe badges en badges verdienen

Toon eerste reactie

134 reacties

Jij bent goed bezig Storm91, 

Ik ga het zo is even allemaal doorlezen 😃
Reputatie 4
ach, kdoe me best 😛 tevens ook wel makkelijk als ik om de zoveel tijd even een bijlage doe, zodat iedereen mee kan kijken, en mocht laurens of arianne het nodig hebben, kunnen ze zo plukken.
Ja dat is zeker waar Storm :D
Nou ik ga het formulier nu maar is even bekijken 😃
Ja dat is zeker waar Storm :D
Nou ik ga het formulier nu maar is even bekijken :D

Zijn zeker mooie namen en goede badges. 
Ben benieuwd wat ze er van vinden!!!!!
Reputatie 5
Laurens heeft al met 2 klant experts geïnterviewd ten aanzien van dit onderwerp. Meningen rondom spelelement verschillen vaak enorme. De een vindt een competitie element leuk en de ander helemaal niet.
Welke badges vind je nu leuk en zouden moeten blijven en op welke manier motiveert het jou?

Misschien leuk om ook meer mensen te betrekken bij het onderzoek, maar dan in de vorm van een enquête?
@Laurens, Is dit een idee?
Reputatie 5
@Storm91, ik ben nu jouw document aan het doornemen 🙂 Super dat je alles op een rij hebt gezet!
Zitten hele gave tussen!!! Met al jullie input kan Laurens straks een goed voorstel neerzetten!
Hoi Arianneh, 

Ik vind de enquete ook een heel goed idee, zo kan iedereen meedenken/ meepraten over het onderwerp. 
Als je vervolgens het gaat toepassen heeft een ieder ook een gevoel dat hij/ zij daar aan meegewerkt heeft. 

Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen, helemaal na het document van Storm91 ;)

Groetjes
Reputatie 4
@Arianneh denk dat het daarom ook belangrijk is om een mix te doen van verschillende badges. Voor ieder wat wils, en is iedereen tevreden. En als laurens op deze manier een goed voorstel neer kan leggen komt het helemaal goed!

En bem het eens met de enquete, zodat de namen en/of uitleg beter en leuker word, en twee stemmen is nog altijd beter dan een 🙂
Reputatie 4
Het zijn trouwens wel 2 pagina's zodat de tweede pagina wat duidelijker en netter staat. Maar dat is al vrij duidelijk als je weet waar je moet kijken bij word 😛
Badge +9
Maar... Ik ben een Apple Expert, en heb niet eens een iPhone Expert badge.

Een badge hoeft niet in relatie te gaan met een titel, want ik weet niet wat de requirement is voor de Apple Expert (Laurens, een inboxberichtje zou ik heel erg lief vinden :D)

Dat is trouwens ook bij Shadowlea, als Samsung expert zonder Samsung badge 😉
Dat was bij Rajaalderi eerst ook zo, die had de BB badge niet maar was er wel Blackberry expert.

En ik heb een paar keer een antwoord gegeven in de BB-sector en had ineens die badge te pakken.
Maar voor mijn gevoel beantwoord ik nog meer iPhone vragen en daar heb ik geen badge voor.

Mja, voor de rest zijn badges gewoon gekleurde rondjes, hecht er niet zo aan 🙂
Badge +9
Mja, voor de rest zijn badges gewoon gekleurde rondjes, hecht er niet zo aan :)
Nee, maar tis raar om te zien: ben je een Apple Expert, heb je geen iPhone expert badge, terwijl andere forummers die bijvoorbeeld wel hebben.

Ik zou het dan weer raar vinden als ik nu wat blackberry vragen oplos (ik kom daar niet veel, dat is Raj's expertise) en plots een BB expert badge te krijgen, en dan nog geen iPhone Expert te hebben.
Reputatie 4
@Lodan je hebt ook gelijk, het hoeft niet in combinatie met de titel, maar het kan een mogelijkheid zijn :D

@gwendolyn70 misschien moet je Arianneh eens even lief aankijken? misschien dat het scheelt? haha
Ja we moeten iedereen bij tmobile even loef aankijken. Krijgen we vast nog veeeeeel meer voor elkaar.

Ik.wil eigenlijk gewoon eens goed weten hoe het werkt met de badges 😉
Reputatie 4
Hi all,

Een enquete over dit element (en over andere elementen) van gamification zal zeker niet uitblijven. Hoe meer opties er zijn in het nieuwe platform, des te leuker we de community kunnen maken, toch? Wie weet reageren de gebruikers (zoals de actievelingen hier) hierop heel anders dan de Klant Experts die ik heb geïnterviewd mede hierover.

Ik zal jullie zeker niet vergeten!
Reputatie 4
@laurensE

ik denk dat ik dan voor meerdere spreek op dit gebied, maar we zullen ons best doen om meer badges te verzinnen zodat de keuze lekker ruim is! word dan ook makkelijker om een goed voorstel te doen 🙂
Om heel eerlijk te zijn.....

Ik dolde wel over trolbadges maar eigenlijk (puur persoonlijk) vind is al die badges niet echt belangrijk.....  Een duidelijke badge met bijvoorbeeld de specialiteit is heel handig en ook duidelijk naar andere gebruikers toe. Dat iemand vroeg of laat nog wel eens post..... ach moet je daar echt een badge voor krijgen ?

Als je een hele collectie badges heb gaat het een beetje op een badge jacht lijken :)   Wat wel goed kan zijn is een soort meter hoe de posts door andere worden gewaardeerd, dat geeft een idee of een gebruiker veel of minder veel bruikbare input geeft. Een hele serie "fun badges"  niet echt .... 

Maar hey, als "nieuwe"  wil ik natuurlijk niet de party pooper zijn.....   I hou wel een beetje van simpel, dat voorkomt competitie, is duidelijk en maakt dingen overzichtelijk voor nieuwe gebruikers....
Hahaha er zijn in ieder geval genoeg ideeën voor nieuwe badges doorgegeven! 😛
Reputatie 4
@JohnH

Partypooper 😞 😛 maar ik snap wel je punt. Gelukkig voor jou, ben je dus niet verplicht om mee te doen. En anders een idee om een optie weer te geven die het uit en aan kan zetten voor de gebruikers zelf? Eventueel met optie als je het uit zet dat je dan ook echt alleen de partypooper badge krijgt en behoud? Hahaha. Nee, laatste is maar enen dolletje. Maar het kan zomaar een optie zijn.

@WillemE
Mwah, opzich, er staan al aardig wat badges op ja. Misschien nog een paar leuke maar het moeten er ook weer niet teveel gaan worden. Anders kom je meer voor de badges dan voor wat anders
Badge +9
Heb het er vandaag met Ysammar over gehad dat ik nog geen iPhone expert badge heb :P

Het is leuk om er een paar te hebben, maar dan wil ik wel eentje met mijn expertise 😛
ze hoeven niet allemaal, maar een paar zouden toch wel leuk zijn erbij??? 
Ik vind dat van wel ;)

Jammer dat ik geen expertise heb 😛
Een Ezel badge zou wel handig zijn..... die kunnen we dan aan een vraagsteller toekennen die hem verdiend door uit te blinken in zijn vraag en zijn of haar nietwillensnappenheid   (O, dat woord heb ik zelf verzonnen maar nog niet de rechten voor aangevraagd :P)
Reputatie 4
John, als je het woord maar vaak genoeg gebruikt, staat het over 10 jaar in de van dale! :D

zelf heb ik niet veel behoefte aan badges, tenzij er een: Awesome badge tussenzit natuurlijk.
Ik blijf volhouden dat een badge met je specialiteit voldoende is......

Het lijkt een beetje op dat padvinder gebeuren..... voor elke gebeurtenis een badge......   of heb ik gemist dat je de badges kan inwisselen voor een mooi glimmend toestel ?
Reputatie 4
@JohnH

daarom misschien ook de optie om het uit te kunnen zetten? 🙂 en niet iedereen is zoals jij, en wilt misschien de spelelement er wel in hebben. iedereen zijn eigen ding!

Reageer