nieuwe badges en badges verdienen



Toon eerste reactie

134 reacties

Reputatie 5
Hahaha, dat leg jij heel goed uit Leroy98ecker :)
De badge staat voor een activiteit of expertise die jij bezit. Op welke manier je de badges kan verdienen dat blijft inderdaad geheim.

De moppersmurf badge, mooi verzonnen. Maar of we met deze badge de ontvangers een goed gevoel geven. Ik weet het niet, hahaha.

Een badge ontvangen is iets waar een gebruiker zich trots over mag voelen, wat je niet zomaar krijgt en dus een goed gevoel geeft.
Wat mij betreft vooral goed gedrag belonen 🙂
Arianeh, nee je bezorgt ze geen goed gevoel maar misschien worden ze er wel op een humoristische wijze aan herinnert dat het erg belangrijk is hoe je je eventuele klacht verwoord
Reputatie 7
Badge +9
De "hoor jij niet te werken?" Badge? Voor de mensen die constant tussen 0900 en 1700 posten terwijl ze eigenlijk op het (horen te) werk zitten? 😛 (Like meee)
ShadowLea, er zijn mensen die s' nachts werken ...
Reputatie 7
Badge +9
Die krijgen de nachtbraker badge 😉
Reputatie 4
Waar is de Nokia Badge?

#nokiaforlife

Oke, misschien zou dat eerder de Microsoft Badge worden :P

Voor sociale activiteit is de T-Muts badge wel leuk.
Verder heb ik zo even geen inspiratie, maar ik kom er op terug zodra ik die wel heb 🙂
ShadowLea,
Reputatie 3
In en in triest. Wat is het nut van die badges? Mensen voelen zich meestal belazerd of benadeeld door T-Mobile en komen uiteindelijk, als laatste redmiddel, op dit forum terecht. En dan moet je blij zijn dat je een of ander nachtbraker od vroege vogel badge krijgt? Daar zit je echt niet op te wachten. Los liever het probleem op!
Het is een wat vage gang van zaken als het toewijzen van badges " geheim" is natuurlijk.....

Zeker een xpert badge zou je moet krijgen op basis van bewezen expertise, niet bijvoorbeeld omdat je de hele dag rondhangt en vragen met een vraag beantwoord zoals je soms ziet... Ook een toestel expert badge moet je niet opgeplakt krijgen omdat er een gebrek aan antwoorden is over een bepaald merk maar omdat iemand aantoonbaar meer dan gemiddelde kennis heeft van een bepaald merk.

Neem nauw de algemene titel " klant expert" die is alleen maar verwarrend, zo snel het een echt probleem is kan de expert niets meer doen en moet een moderator inschakelen... dat is voor een klant verwarrend natuurlijk want de " expert" kan alleen de vragen beantwoorden die een niet expert ook kan beantwoorden...

Datzelfde geld natuurlijk ook voor OS expert.... Word je expert omdat je de hele dag met je toestel speelt of omdat je inhoudelijk meer weet over Windows, Android of IOS (bijvoorbeeld omdat je dus ook werkelijk de code begrijpt of ontwikkelaar bent)

Badges verdienen door goed gedrag ? Tja, vroeger (ik ben van 1965) kreeg je als je een dag niet zat te zieken in de klas een stempel in je schrift.....

Puur mijn eigen mening en gebaseerd op toch wel wat ervaring is het gebruiken van badges een goed idee als het puur bedoeld is om het voor de KLANT duidelijkheid te geven.... Badges om het een feestje voor de leden te maken zie ik als een overbodige toevoeging die ook niets bijdraagt aan de kwaliteit van een forum. De suggesties over badges geven daar al een hint van....
En badges krijgen voor " goed gedrag"...... Gelukkig ben ik geen verzamelaar :)



Als men vrijwillig op een forum zijn kennis deelt zou men trots moeten zijn als klanten een waardering geven en als die waardering uiteindelijk een badge oplevert is dat perfect!
Een bagde krijgen gebaseerd op het aantal reacties, hoe vroeg je opstaat, hoe laat je gaat slapen of omdat een moderator je wel aardig vind zijn denk ik geen nuttige bijdrage om het forum voor de klant duidelijker te maken en de dienstverlening naar die klant toe te verbeteren...

Nogmaals, dit is mijn mening... daar hoeft men het niet mee eens te zijn en daar hoeft men ook helemaal niets mee te doen.... Maar iemand vinden zeuren omdat hij een uitgesproken mening heeft en het vaak ook die mening uit over zaken is wat overdreven.... 🙂 :)

Reageer