nieuwe badges en badges verdienen

Reputatie 4
hey moderators van dit lieftallige ansjovisjes winter telefoonland :D

een aantal mensen op dit forum, waaronder ik en waarvan ik de namen niet zal noemen (bijvoorbeeld ShadowLea, tribaltim en JohnH), hebben een vraag:
is het niet eens tijd voor wat nieuwe en leuke badges? dit zijn dus badges zoals de ultimate troll badge, Cloud expert badge (en misschien ook de titel voor de fanaten), samsung expert badge, en nog een aantal die de mensen die ik niet wil noemen bij kunnen voegen.

ook zijn wij het erover eens, is dat de uitleg over hoe je een badge kan verdienen, wat beter uitgelegt moet worden. aangezien het tobben is over hoe je iets moet verdienen. sommige zijn wel erg duidelijk, zoals de nachtbraker en vroege vogel badge, maar dit is helaas niet voor alles :(

dus, ik kijk jullie heeeel erg lief aan met mijn grote ansjovis ogen, om hier eens naar te gaan kijken. ter beloning krijgen jullie een hele, grote, roze kaaskerstboom met heel veel kerstknabbels erin!

134 reacties

Het is een wat vage gang van zaken als het toewijzen van badges " geheim" is natuurlijk.....

Zeker een xpert badge zou je moet krijgen op basis van bewezen expertise, niet bijvoorbeeld omdat je de hele dag rondhangt en vragen met een vraag beantwoord zoals je soms ziet... Ook een toestel expert badge moet je niet opgeplakt krijgen omdat er een gebrek aan antwoorden is over een bepaald merk maar omdat iemand aantoonbaar meer dan gemiddelde kennis heeft van een bepaald merk.

Neem nauw de algemene titel " klant expert" die is alleen maar verwarrend, zo snel het een echt probleem is kan de expert niets meer doen en moet een moderator inschakelen... dat is voor een klant verwarrend natuurlijk want de " expert" kan alleen de vragen beantwoorden die een niet expert ook kan beantwoorden...

Datzelfde geld natuurlijk ook voor OS expert.... Word je expert omdat je de hele dag met je toestel speelt of omdat je inhoudelijk meer weet over Windows, Android of IOS (bijvoorbeeld omdat je dus ook werkelijk de code begrijpt of ontwikkelaar bent)

Badges verdienen door goed gedrag ? Tja, vroeger (ik ben van 1965) kreeg je als je een dag niet zat te zieken in de klas een stempel in je schrift.....

Puur mijn eigen mening en gebaseerd op toch wel wat ervaring is het gebruiken van badges een goed idee als het puur bedoeld is om het voor de KLANT duidelijkheid te geven.... Badges om het een feestje voor de leden te maken zie ik als een overbodige toevoeging die ook niets bijdraagt aan de kwaliteit van een forum. De suggesties over badges geven daar al een hint van....
En badges krijgen voor " goed gedrag"...... Gelukkig ben ik geen verzamelaar :)

Als men vrijwillig op een forum zijn kennis deelt zou men trots moeten zijn als klanten een waardering geven en als die waardering uiteindelijk een badge oplevert is dat perfect!
Een bagde krijgen gebaseerd op het aantal reacties, hoe vroeg je opstaat, hoe laat je gaat slapen of omdat een moderator je wel aardig vind zijn denk ik geen nuttige bijdrage om het forum voor de klant duidelijker te maken en de dienstverlening naar die klant toe te verbeteren...

Nogmaals, dit is mijn mening... daar hoeft men het niet mee eens te zijn en daar hoeft men ook helemaal niets mee te doen.... Maar iemand vinden zeuren omdat hij een uitgesproken mening heeft en het vaak ook die mening uit over zaken is wat overdreven.... 🙂 :)

Reputatie 3
In en in triest. Wat is het nut van die badges? Mensen voelen zich meestal belazerd of benadeeld door T-Mobile en komen uiteindelijk, als laatste redmiddel, op dit forum terecht. En dan moet je blij zijn dat je een of ander nachtbraker od vroege vogel badge krijgt? Daar zit je echt niet op te wachten. Los liever het probleem op!
ShadowLea,
Reputatie 4
Waar is de Nokia Badge?

#nokiaforlife

Oke, misschien zou dat eerder de Microsoft Badge worden :P

Voor sociale activiteit is de T-Muts badge wel leuk.
Verder heb ik zo even geen inspiratie, maar ik kom er op terug zodra ik die wel heb 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Die krijgen de nachtbraker badge 😉
ShadowLea, er zijn mensen die s' nachts werken ...
Reputatie 7
Badge +9
De "hoor jij niet te werken?" Badge? Voor de mensen die constant tussen 0900 en 1700 posten terwijl ze eigenlijk op het (horen te) werk zitten? 😛 (Like meee)
Arianeh, nee je bezorgt ze geen goed gevoel maar misschien worden ze er wel op een humoristische wijze aan herinnert dat het erg belangrijk is hoe je je eventuele klacht verwoord
Reputatie 5
Hahaha, dat leg jij heel goed uit Leroy98ecker :)
De badge staat voor een activiteit of expertise die jij bezit. Op welke manier je de badges kan verdienen dat blijft inderdaad geheim.

De moppersmurf badge, mooi verzonnen. Maar of we met deze badge de ontvangers een goed gevoel geven. Ik weet het niet, hahaha.

Een badge ontvangen is iets waar een gebruiker zich trots over mag voelen, wat je niet zomaar krijgt en dus een goed gevoel geeft.
Wat mij betreft vooral goed gedrag belonen 🙂
@leroy98ecker, ik bedoelde eigenlijk ook beetje de badges die je al hebt... Zo heb ik een gele badge waarin 400 staat, waar heb ik die voor gehad ???
Reputatie 4
@Leroy

Huh? Ik mopper helemaal niet... ik mopper alleen omdat er geen cloudbadge is 😛 maargoed, kdoe het ermee xD

Ik ken wel andere mensen die een moppersmurfbadge nodig hebben. Als het nou gekke mafketelbadge was...
Reputatie 6
Badge +13
@Lovemytwokids

Nee er is geen overzicht voor te vinden. Dit omdat je zelf moet uitvogelen hoe je ze krijgt. :p

Het spreekt wel allemaal voor zich.

Je weet veel vragen te beantwoorden. :p

Je hebt goeie ideeën. 

Je bent gezellig (post alleen maar in de T-Room anders wordt het onoverzichtelijk). 

Meer ga ik niet verklappen! :o 

Uhh ja, laat me raden JohnH en Storm91 o.a? :p 
Die zijn daar héél goed in. 
By the way, weet er ook 1 : de moppersmurf badge
De bestaande badges zijn ook erg leuk.... Maarre, wat bekekenen ze allemaal ??? Is hier ergens een overzicht van te vinden ?
Reputatie 5
Hier een update ten aanzien van de badges:

Op basis van alle bovenstaande feedback en onderzoek wat Laurens heeft gedaan hebben we een eerste set badges samengesteld.
Jullie gaven met name terug dat badges ten aanzien van expertise heel handig en leuk zijn te ontvangen.
Op basis hiervan hebben we de volgende set aan badges samengesteld

1 Allrounder
2 Apple expert
3 BlackBerry expert
4 HTC expert
5 Samsung expert
6 Sony expert
7 LG expert
8 Huawei expert
9 Android expert
10 Netwerk expert
11 Windows expert

We willen dit jaar nog met een complete set nieuwe badges bij en we missen nog wat badges die bijvoorbeeld sociale activiteit belonen.

Nog wat tips om mee te nemen: Uit onderzoek is gebleken dat gebruikers een badge willen verdienen en niet zomaar een krijgen.
Ook vindt men het fijner om goed gedrag te belonen, dus een positiviteit wordt prettig ervaren.
Je kunt hierbij denken aan het compleet invullen van je profiel, actief in sociale topics en ga zo maar door.

Heb jij suggesties, tips of nieuwe ideeën, kom maar door!
Reputatie 4
Een feedback badge als je heeel veel feedback geeft is opzich ook wel leuk, weet je meteen bij wie je moet wezen om feedback te geven. Zou opzich ook wel makkelijk zijn als er een specifiek persoon is die het verzameld voor t-mobile? Tis beter om 1 lijstje te maken en het direct op te sturen dan er meerdere reacties over te horen. Maargoed, veel ideeën, zijn ze nog wel tijdje zoet mee.
Reputatie 4
@ Mascha:

Als we dan toch aan badges doen, dan vind ik een "Meubilair" badge wel erg goed klinken ! 😉
Uiteraard de enquete ingevuld en verzonden :D
Ben benieuwd wat er uit gaat komen!!! 
Reputatie 4
Een badge iijkt me vooral handig om te kunnen zien waar iemand veel van weet. Daarom vind ik de Expert badges ook handig, zo heb je meteen de juiste persoon erbij gevonden. Dingen als de Vroege Vogel Badge zijn leuk, maar hoeven van mij niet per se. De Allrounder badge vind ik dan wel weer een goede. Overigens vind ik zoiets als de Stamgast Badge dan wel weer leuk, dan zie je ook meteen wie er bij het meubilair hier horen 😛
Dat is nu juist het punt......  De badges moeten natuurlijk niet de reden zijn dat iemand actief op een forum is....

Er zijn genoeg apps in de verschillende stores waar je dingen kunt verzamelen......    Ik denk ook niet dat een klant de tijd gaat nemen om eens op te zoeken wat die hele serie badges inhouden die je bij sommige ziet staan. Ik heb ook geen last van een opspelend ego dus daar heb ik ze ook niet voor nodig :P

Maar als andere mensen er behoefte aan hebben hoop ik dat er een optie komt om badges te verbergen zodat je gewoon door het (forum) leven kan gaan met bijvoorbeeld in mijn geval alleen de Huawei badge  ( die er nog niet eens is Grrrrr)
Reputatie 4
Mijne is ook nogal neutraal eigenlijk. ik vind eht zelf allemaal een beetje overbodig.
Maar goed, als andere mensen eht helemaal leuk vinden, ga lekker je gang 😃 Zeker als het klanten activer maakt. Hoewel ik dat betwijfel hehe;)
IK vind dat een badge nuttig moet zijn voor andere gebruikers en dan met name de klant....

Hoe vroeg of laat men op een forum rondhangt is denk ik niet echt een indicatie of een gebruiker nuttige antwoorden geeft..... (om maar een voorbeeld te noemen) 

Ik zou heel tevreden zijn met een badge die aangeeft wat mijn specialiteit is, duidelijk voor de vraagstellers en overzichtelijk.

Maar ik ben snel tevreden dat scheelt 😛
Reputatie 4
Haha, mja ok, dat is waar. Maargoed, sommige zijn nog weleens makkelijk, mocht je ze willen natuurlijk... zoals paar extra toestal ecpert badges, en misschien nog voor een paar diensten die veel met cloud, abonnementen en dergelijke te maken hebben. Dat vind ik toch op zijn minst wel beter staan dan die paar die we nu hebben. Kvind het anders maar racisme voor de andere merken 😞
Wel redelijk neutraal, aan het aantal badges wat ik heb valt ook wel een beetje af te leiden dat ik er zelf weinig mee doe. xD
Reputatie 4
fel op tegen of totaal voor? 😛

Reageer