Vraag

Nieuwkomer met vraag

Beste forumleden, als nieuwkomer ( vanaf 03 dec ) wil ik mij naast een kort voorstelrondje, direct een vraag stellen.
Wij als gezin ( 2 volw & 2 kids ) zijn al bijna 30 jaar klant bij een groot concurrent. Vanwege het feit dat zij niet veel over hebben of beter gezegd, aan klantbinding doen, hebben wij besloten over te gaan stappen.
Ik verwacht in de komende periode met hetzelfde plezier in deze forum actief te zijn als de afgelopen periode bij de concurrent.

Het nieuwsgierige wat mij toch in het hart steekt is de internet snelheid waarmee alles in huis moet gaan werken. Wij draaien hier 2x stb (TV), 1x PS4, 1x Xbox, 4x mob, 2x laptop, 1x PC en 2x Chromecast. Volgens de bedenkers achter deze site : https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kom ik tot de schrikbarende ontdekking, dat wij, samen met de buren, de enige zijn van de 16 huizen in twee blokken die "slechts" 111Mbit/s af kunnen nemen terwijl de rest een snelheid kunnen behalen van 222Mbit/s. De waarden zijn bij gewoon DSL, dus geen "bounded" variant. Ik begreep uit andere topics dat T-Mobile "nog" geen bounded optie kan aanbieden. Maar wat er nog niet is kan altijd nog komen 😉.
Ik lees graag wat andere kenners hiervan denken.

met vriendelijke groet,
Michel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Hoi Michel,

Ik ben nu een tijdje actief op dit forum en doe dat met veel plezier. Ik verwacht dat je je er wel thuis zult voelen.

Waar het verschil in snelheid in zit tussen de verschillende huizen weet ik niet. Bedoel je verschillen tussen huizen in hetzelfde blok wat aangegeven wordt door de bovengenoemde site?

Voor gamen heb je niet veel snelheid nodig, alleen een lage ping en jitter tijd. Bij ons thuis wordt er driftig gegamed (Overwatch etc.) met een kabel abonnement van 25 Mbit down en 20 Mbit up. Maar wel een pingtijd nooit hoger dan 12 ms en jitter nooit hoger dan 3 ms.

Groet, Folkert
Hoi Folkert,

op een nieuw forum is altijd weer even wennen, nieuwe omgeving, andere mensen etc.

Wat mij inderdaad opvalt is dat de aangegeven waarde verschillen tussen de huizen. Wij wonen in één blok van 6 huizen en wij, samen met de buren, krijgen een andere waarde dan de rest.

Wij hebben nu hier 100Mbit down en 10Mbit up.
Net even een ping gedaan met het volgende resultaat:
17ms pingtijd en jitter van 0,8 ms
Reputatie 1
Hey @Michel_1970,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis en de Community! 😁 En top dat je de overstap gaat maken! Het gaat zeker niet tegenvallen. 😉

Zoals @Folkert al terecht opmerkt, is snelheid niet het allerbelangrijkste bij het gamen. Mocht je nieuwsgierig zijn naar de snelheid die wij maximaal op jouw adres kunnen aanbieden, dan kun je mij gerust een privébericht sturen. Dan controleer ik dit gelijk voor je.

Reageer