Vraag

shoftelijk onoverzichtelijke website / schofterige weergave prijzen

Ben ik de enige die van mening is dat de t-mobile website schoftelijk onoverzichtelijk is? Abonnementsprijzen worden genoemd na toepassing van een tijdelijke korting, hoge kortingen bij verschillende opties beloven terwijl in werkelijkheid de korting veel lager uitvalt omdat sprake is van verschillende abonnementen en dus (blijkbaar achteraf) verschillende kortingen, aanbieden van voordeelbundels voor EUR 0 terwijl in een later stadium wordt opgemerkt dat de bundel slechts een paar maanden EUR 0 kost....Tevens is sprake van een ondoorzichte tariefstructuur, geen inzicht in het verbruik van mb over de afgelopen perioden (wanneer in het verleden gebruik werd gemaakt van onbeperkt internet).

11 reacties

Reputatie 5
Schoftelijk kan ik het niet vinden, onoverzichtelijk, niet transparant vind ik de website wel. De andere providers verbergen hun echte prijzen ook achter lokkertjes en ergens verderop vind je pas, als je goed zoekt, de echte prijs na wat rekenwerk soms. Dit schijnt usance te zijn in Telecomland.
Wat ik ook sterk mis is inzicht in je MB verbruik, bij overschrijding zullen ze je wel weten te vinden, dus het wordt wel bijgehouden. Idem dito voor de kosten buiten de bundel, tussentijds kunnen ze wel het bedrag geven, maar geen specificatie. Hoe komen ze dan aan het bedrag vraag ik me af.
De moderatoren hier geloof ik wel als ze zeggen dat ZIJ het niet kunnen zien, maar dat betekent niet dat het bij T-M niet zichtbaar is, zowel de MB's als de kosten buiten de bundel.

Countdown: nog 269 dagen dat ik weg ben bij T-Mobile (zelfs al bieden ze me een gratis abo aan met het meest luxe toestel blijf ik niet).
Reputatie 4
@martin999999: Welkom op het T-Mobile Forum. Wat jammer dat je niet tevreden bent over de indeling van de website.

Je dataverbruik kun je zelf eenvoudig bijhouden via een app. Het is niet waterdicht maar je krijgt wel een indruk van je verbruik.
Ook is er onze Datatransparantie pagina, waar veel tips worden gegeven als je snel door je internet heen bent.

Bij ieder abonnement met een korting staat er achter vermeld hoe lang de korting geldt en wat je daarna gaat betalen. Bovendien zijn er prijslijsten waar de volledige prijzen op te vinden zijn. Even verder kijken dan alleen het kortingsbedrag doet dus wonderen.
de App werkt prima !! je kunt er precies alle kosten en je verbruik op zien !
@MaschaB, bedankt voor je reactie.

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op de verlening van mijn abonnement. Hierbij is onder andere de afweging hoeveel mb ik verwacht maandelijks te gaan verbruiken. Aangezien ik inmiddels 3 jaar bij T-mobile een abonnement heb zou ik verwachten dat T-mobile mij inzicht kan verschaffen in mijn dataverbruik via het gsm netwerk. Dit inzicht wordt niet verschaft, terwijl T-mobile dat wel heeft (hoe bepaal je anders de fair use policy etc)! Dat is een teleurstelling omdat ik nu moet gokken wat mijn verbruik zal zijn. Omdat ik mijn verbruik niet weet, zal ik om hoge kosten bij overschrijding van mijn maandelijkse mb's te voorkomen, mijn verbruik hoger moeten schatten. Hierbij krijg ik het gevoel dat het enige wat T-mobile aan het doen is, is mijn zakken leegkloppen.

Dit gevoel wordt versterkt door het feit dat het verlengen van mijn abonnement een reis is vol valkuilen van kortingen, dure databundels die worden gepresenteerd alsof ze gratis zijn en onoverzichtelijke kortingen. Als ik dan vervolgens een ander abonnement wil kiezen, kan ik weer opnieuw beginnen.....Je hebt gelijk als je zegt dat de informatie er is, want de informatie is er. Maar ook hier krijg ik het gevoel dat ik bij iedere keuze die ik maak mijn zakken worden leeg geklopt en dat achter elke klik een scala aan kleine lettertjes zit waarbij ik na een aantal maanden opeens het dubbele kwijt ben.

Het gaat er mij dus om dat ik door de ontransparante website veel tijd en mogelijk veel geld kwijt ben bij het uitzoeken van mijn nieuwe abonnement. Dit komt doordat T-mobile moedwillig mij een voorstel voorschotelt dat bij nader inzien niet overeenkomt met de werkelijke kosten. Dat vind ik schofterig.

Ik ben zeer benieuwd wat de overwegingen van T-mobile zijn om voor deze weergave te kiezen, daar het de klanvriendelijkheid niet ten goede komt! Ook ik overweeg ernstig om een andere provider te kiezen.
Reputatie 5
De app is niet beschikbaar voor Symbian dus daar heb ik niets aan op mijn Nokia E7-00
Reputatie 4
@martin999999: ik begrijp je frustraties over het kiezen van een nieuw abonnement. Ik kan de T-Mobile Moderators vragen om er eens naar te kijken, zodat je een weloverwogen en goed geinformeerde keuze kunt maken. Vind je dat een goed idee?

@franswon: er zijn zeker dataverbruik apps voor Symbian beschikbaar. Ik heb zelf ook een Symbian toestel en gebruik TrafficMonitor. Deze meet ook je verbruik over de WiFi en natuurlijk 3G. Je kan per zelf in te stellen periode een overzicht krijgen van je verbruik, inclusief grafieken etc. Een hele handige app!
Reputatie 5
Hoi MaschaB,

Deze app geeft slechts een benadering, houdt geen rekening met afrondingen door T-M. Bij veel keer kleine hoeveelheden geeft de app een hoge afwijking t.o.v. T-M.
Reputatie 4
@franswon: dat is inderdaad problematisch. Ik denk echter niet dat er apps bestaan die op deze manier je gebruik bij kunnen houden. Een app is natuurlijk nooit een garantie dat je het precies weet.
Reputatie 5
De afronding bij T-Mobile is 1 MB per dag. 
Bij mij is de afronding over de afgelopen 15 dagen in de bundel 3,6 MB.
Iedere provider rondt af. Bij alle apps (die ik ken) kan je dit niet instellen. 
@MachaB,

graag!

mvg
Martin
Reputatie 4
@Martin: Gedaan, nu is het wachten op een antwoord van een T-Mobile Moderator.

Reageer