Teardowns

Reputatie 3
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 370 reacties
Hee iedereen!

Om het even netjes te houden zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Stefan de jong 22 jaar en een enorme telefoon vanaat. Ik ben nu zo'n 4 jaar bezig met het repareren van telefoons en tablets en die kennis zou ik graag willen delen.

In dit topic wil ik jullie laten zien wat ik zie als ik een toestel uit elkaar haalt. De eerste teardown die ik hier wil posten is een huawei p8 lite scherm is totaal aan diggelen en moet dus worden vervangen.

Hebben jullie eventueel suggesties voor een toestel die je graag uit elkaar wilt zien of informatie iets stel ze dan gerust en hoop ze dan ook zo snel mogelijk te beantwoorden.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hee Stef1411,

Heel cool! Spannend wat je allemaal gaat laten zien hier! 😉

Ik heb zelf een Huwei p8 Lite.. dus ben benieuwd!
Hoi Stef.
Heb je al een website waar je je kunsten vertoont?
Ik heb namelijk een vraag voor je
Reputatie 3
@Bobby Dissel heb je even een privé berichtje gestuurd!
Reputatie 3
Apple Iphone 6

okee okee ik had beloofd om met een Huawei p8 lite te beginnen maar deze kwam er snel tussendoor dus vandaar dat deze even voorrang krijgt 😃

voordat ik alles laat zien wil ik wel even een reminder plaatsen. zowel T-mobile als ik zijn Niet verantwoordelijk de eventuele schade die kan ontstaan. dit is enkel bedoelt om jullie te laten zien wat ik zie tijdens een reparatie!

okee nu dat gezegd is gaan we beginnen. zoals jullie zien is deze Iphone 6 flink gebarsten

en daarom moet het scherm worden vervangen. voor deze reparatie heb ik een aantal gereedschappen nodig (van links naar rechts) een set tweezers, spudger, Iphone pentalobe bit en een philips 1 bit en een Isclack(soort tang met twee zuignapjes).

.

we beginnen eerst met het verwijderen van de 2 schroeven naast de oplaadpoort daarna zorg ik ervoor dat de isclack net boven de home toets zit en goed tegen de achterkant van het toestel zit zodat het display assembly los komt van het frame.

. let op dat er nog steeds kabels (rechts bovenin) vast zitten op het moederbord. draai het diplay ongeveer 90 graden zoals te zien op de foto

wat ik altijd doe bij iedere reparatie is er voor zorgen dat de batterij losgekoppeld is van het toestel. schroef de 2 schroeven los en verwijder het metalen schildje zodat je batterij met een spudger los kan koppelen.

.

nu kan ik me focussen op het display zelf. die zit nog steeds vast op het moederbord. verwijder de 5 schroeven en het metalen schildje zodat je de connectors kunt zien

er zijn 4 kabels die losgekoppeld moeten worden

nu kan ik me bezig houden met het display. er zijn 11 schroeven die los geschroefd moeten worden. 2 bij de home button 6 aan de zijkant (die houden het metalen schild vast) en 3 bij de voor camera. verwijder de metalen schild bij de voor camera en oor speaker. beweeg de camera voorzichtig omhoog zodat je met je tweezer de speaker er tussen vandaan kan halen.

nu kan je de voor camera en sensors voorzichtig weg halen let op dat de sensor op ze plaats wordt gehouden met dubbelzijdig tape.

verwijder het schildje bij de homebutton en koppel hem losvan de flexkabel die onder het metalen schild loopt en druk hem voorzichtig uit de display. mocht de dubbelzijdige tape te vast zitten gebruik dan een föhn of heatgun om de tape zacht te maken zodat je hem los kan halen. de touch-ID sensor is onvervangbaar moet je deze toch vervangen dan vervalt de touch ID je home knop werkt wel maar ontgrendelen met je vinger is niet meer mogelijk.

nu kan ik alles overzetten op het nieuwe display het lijkt een lang klusje maar is eigenlijk zo gedaan maar is het je eerste keer doe dan rustig aan en wees niet gehaast. het is ook erg belangrijk dat je al je schroeven goed neer legt zodat je onthoud op welke plek ze terug moeten. bijna ieder schroefje heeft een ander formaat en als je een schroef op een verkeerde plek schroeft kan je het toestel beschadigen

deze iphone is weer zo goed als nieuw.

sorry voor de lage kwaliteit foto's mijn nexus 6 maakt helaas geen goede foto's.
wat vinden jullie van zo'n reparatie?
Netjes hoor.....handige tang trouwens(die met de zuignappen}
Reputatie 3
dankjewel! ja zeker scheelt me een hoop tijd zo ander moet je met een enkel zuignapje en dan met een spudger voorzichtig de 2 van elkaar scheiden.
Reputatie 6
Badge +16
Hey Stef,

Ziet er goed uit hoor! Je kan wel zien dat je weet wat je doet. Zelf ben ik er nooit aan begonnen, omdat wanneer ik met mijn auto bezig ben altijd een paar schroefjes overhoud achteraf. Dat zou me met telefoons ook zeker gebeuren!

Goed dat je er trouwens bij vermeld dat jij of T-Mobile niet aansprakelijk is voor eventuele schade aan de telefoon, want wij adviseren te allen tijde om je toestel op te sturen naar het reparatiecentrum als deze binnen de garantie valt. Je moet hier pas aan beginnen als je geen garantie meer hebt en zeker weet dat je er genoeg verstand van hebt.
Reputatie 3
Hey Issam,

dankjewel! haha ja dat is de kunst he. nu komt er wel iets meer bij kijken dan alleen de schroefjes op de juiste plaats krijgen. bij de meeste toestellen die ik repareer is de garantie al verlopen door val-stoot of waterschade anders verwijs is ze ook door naar hun provider/fabrikant.
Reputatie 3
hee iedereen,

ik had vandaag graag een update willen posten over de Huawei p8 lite maar helaas heeft deze iets vertraging op gelopen. deze staat nu voor volgende week op de planning.

voor deze week hoop ik nog een samsung galaxy tab pro 10.1 te laten zien en als het mee zit een Lg nexus 5x.

in me foto galerij staan gelukkig nog meer foto's net als deze samsung galaxy s6 waarvan het scherm vervangen moest worden.

en bij deze samsung galaxy note 4 moest de oplaadpoort vervangen worden.

de uitdaging bij dit toestel was het display. want die moest los van het frame. het display is enkele millimeters dun en moet dan ook met uiterste zorgvuldigheid los gemaakt worden want zo'n scherm is toch vrij prijzig.

sorry dat het dit keer geen uitgebreide post is maar beloof er snel weer met een te komen!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Stef,

Ziet er echt super vet uit zo. Ik besef me meestal niet eens dat dit allemaal in zo'n toestel zit.. echt leuk om ze eens een beetje van binnen te kunnen bekijken. 😃

Ik kijk uit naar de Huawei 😉
Reputatie 3
Hee allemaal,

Sorry dat het al even geleden is dat ik iets heb gepost, mede dat me telefoon gechrasht.... Dus alle foto's die ik had ben ik kwijt. Gelukkig heb ik me toestel aan de praat gekregen door hem opnieuw te flashen!

In de tussentijd ben ik ook verwisseld van baan dus tijd over is erg weinig.

Dus sorry Amy heb helaas geen foto's meer van de P8 lite...

Groet Stefan !
Reputatie 6
Badge +17
Hi Stefan,

Dat is inderdaad lang geleden. Jammer dat je jouw foto's kwijt bent geraakt, maar gelukkig doet je toestel het weer! Gefeliciteerd ook met je nieuwe baan. Ik wens je nog veel succes toe!

Mocht je in de toekomst weer vragen hebben, laat het ons dan weten! 🙂
Reputatie 3
Het helaas al weer even geleden dat ik iets heb gepost, dit keer zal het echt anders wezen! Tegenwoordig ben ik werkzaam voor Samsung als premium support agent. Dit houd in dat ik een gecertificeerde reparateur ben en Samsung toestellen in en uit garantie mag repareren, geen hobby niveau meer zoals eerst!

Vandaag had ik me eerste Samsung Galaxy s8+ met met een flinke barst op me bureau liggen.

Dit is helaas geen volledige teardown maar een sneakpeak.

Ik zal nu bijna alleen maar Samsung toestellen laten zien, mocht er eventueel wensen zijn voor een ander toestel laat het me weten!
Reputatie 6
Badge +17
H Stef,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat leuk dat je van je hobby je werk hebt kunnen maken! Ook gaaf dat je dit met ons deelt. 🙂
Reputatie 3
Even een berichtje tussendoor.

Ieder defect in iedere Samsung toestellen kunnen wij repareren, waaronder ook moederborden. Deze Samsung Galaxy S7 had last van uitvallen en na enkele testen is gebleken dat de chipset voor een storing veroorzaakte, helaas mogen wij als level 2 service partner niet solderen aan componenten dus moeten wij het gehele moederbord vervangen.

Echter worden deze moederbord met een Factory binary geleverd, dit houd in dat het moederbord geen imei nummer en serie nummer bevat en geen volledige android versie.

(Hierboven de splahscreen wanneer het toestel opstart)
Voordat het toestel kunnen installeren moeten we eerst het IMEI en serie nummer naar toestel schrijven dit gebeurt met een programma dat we vanuit Samsung geleverd hebben.

Zo ziet de home screen van android eruit als het uit de fabriek komt.

Hierna is het simpelweg de laatste versie van Android installeren en klaar!

Reageer