Vraag

Zet jij je toestel uit op 4 mei?

Reputatie 4
Badge +7
  • is een legendarische user
  • 1653 reacties
Gaan 'wij' onze mobieltjes 2 minuten uitzetten op 4 mei tijdens de dodenherdenking?

13 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Wie is 'wij'? Ik doe dat in ieder geval niet. Ik ga wel even een paar minuten achter mijn computer weg, en TV kijken.
Reputatie 4
Badge +7
Wie denk wie 'wij' is? Dat je het niet doet is jouw keus, ik ben alleen maar nieuwsgierig.
Reputatie 6
Badge +17
'Wij' klanten?
Reputatie 4
Badge +7
Ja, 'wij' klanten van TM.
Reputatie 7
Badge +15
Hey!

Hmm.. heb er eigenlijk nooit over nagedacht om dat te doen eerlijk gezegd! :8
Reputatie 4
Badge +7
Zet je mobiele telefoon tijdens de dodenherdenking op 4 mei om 20.00 uur twee minuten uit. Dat is een gezamenlijke oproep van het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de gezamenlijke telecomproviders.

,,Vandaag de dag zijn we 24/7 bereikbaar. De mobiele telefoon is niet meer weg te denken uit ons leven. Maar op 4 mei om 20.00 uur is het stil... Echt stil... Een stilte die spreekt. In die stilte denken we aan de oorlog en aan onvrijheid. Een krachtiger signaal dan het uitzetten van je telefoon kun je niet geven'', aldus directeur Jan van Kooten van het comité.

De telecomproviders KPN, Vodafone en T-Mobile en het comité gaan de komende dagen via onder meer sociale media campagne voeren om mensen hiertoe te bewegen. Er is een speciale website waar mensen zich kunnen aanmelden.
Zet iedereen de telefoons dan ook een UUR helemaal uit op EARTH DAY?
Speciaal om energie te besparen.
Reputatie 4
Badge +7
Dat weet ik niet superNoco, dat zul je aan ' iedereen' moeten vragen.
Reputatie 4
Badge +5
Volgens mij zijn er net als ik wel meer mensen die vaker "soms per ongeluk" hun telefoon uitzetten "zondererg express" en dan ook nog genieten van de rust en stilte, dus niet alleen "per ongeluk" op 4 mei dodenherdenking.
Tja soms kan er iets "geheel per ongeluk" gebeuren. :D
Maar dat mensen dit initiatief nemen, al is het maar uit respect voor de mensen die gedurende die tijd veel hebben meegemaakt, daar heb ik wel waardering voor.
:)

Het zou dus goed kunnen dat er bij de 'wij' bij zijn die dat doen.
🆒
Reputatie 6
Ik zal het zelf waarschijnlijk niet doen. Reden is dat ik er gewoonweg niet aan zou denken, vergeten dus.

Iedereen is natuurlijk vrij in zijn mening of wat dan ook en dat zal ook veel te maken hebben met de leeftijdsverschillen hier. De iets ouderen zullen er wellicht nog bij stil staan. De jongeren onder ons zullen er niks mee hebben, en dat mag.

Voor de jongeren onder ons; Je hoeft er niks mee te hebben en je moet doen wat je wilt doen, maar houdt wel rekening ermee dat er mensen in jouw directe omgeving er wel 'iets' mee hebben en pas je daar (voor 2 minuten) even op aan.
Reputatie 7
Badge +9
Uit? Hell no.

Op Stil? Ja, dat wel.

Ik vind het hele verhaal over 'vrijheid' toch behoorlijk subjectief. Hoe vrij zijn wij nog?

Kun jij je bijvoorbeeld voorstellen dat je van het zomer bij 38ºC niet in een korte broek mag lopen, omdat je dan geweld uitlokt? Nee? Dat is anno 2016 dus wél de realiteit van 52% van de Nederlandse bevolking.

Kun jij je voorstellen dat je niet hand in hand met je vriendin/vriend over straat mag lopen, omdat het geweld uitlokt? Nee? Dat is hetgene wat de LGBTQ community in Nederland te horen heeft gekregen.

De vrijheid waar in de 2e wereldoorlog zovelen hun leven voor hebben gegeven, wordt anno 2016 van harte opgegeven onder de noemer 'Politiek Correct'.

Ik hou op 4 mei 2 minuten stilte voor de dood van de vrijheid, en het feit dat het offer van zo velen klakkeloos wordt weggegeven.
Reputatie 3
ShadowLea schreef:

Uit? Hell no.

Op Stil? Ja, dat wel.

Ik vind het hele verhaal over 'vrijheid' toch behoorlijk subjectief. Hoe vrij zijn wij nog?

Kun jij je bijvoorbeeld voorstellen dat je van het zomer bij 38ºC niet in een korte broek mag lopen, omdat je dan geweld uitlokt? Nee? Dat is anno 2016 dus wél de realiteit van 52% van de Nederlandse bevolking.

Kun jij je voorstellen dat je niet hand in hand met je vriendin/vriend over straat mag lopen, omdat het geweld uitlokt? Nee? Dat is hetgene wat de LGBTQ community in Nederland te horen heeft gekregen.

De vrijheid waar in de 2e wereldoorlog zovelen hun leven voor hebben gegeven, wordt anno 2016 van harte opgegeven onder de noemer 'Politiek Correct'.

Ik hou op 4 mei 2 minuten stilte voor de dood van de vrijheid, en het feit dat het offer van zo velen klakkeloos wordt weggegeven.

Heel mooi geformuleerd! Ook ik zet mijn telefoon uit, o.a. denkend aan de verhalen van mijn ouders die deze periode nog echt hebben meegemaakt.
Reputatie 7
Badge +20
Hij gaat sowieso wel op stil!

Reageer