Beantwoord

4G+ ondersteuning op Apple toestellen

Reputatie 5
Badge +11
Welke toestellen van Apple ondersteunen 4G+?
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 16 januari 2016, 11:21

Op dit moment ondersteunen de volgende Apple toestellen 4G+ van T-Mobile:
  • Apple iPhone 6s
  • Apple iPhone 6s Plus
Zodra er meer toestellen van dit merk beschikbaar komen die 4G+ ondersteunen, worden deze toegevoegd aan dit lijstje.

N.B. Links bovenin het scherm van je iPhone zie je altijd T-Mobile NL en een netwerktype (3G, 4G). De iPhone geeft geen verschillende symbolen aan voor 4G en 4G+, hoewel je er op bovengenoemde toestellen wel gebruik van kunt maken (test het gerust d.m.v. een Speedtest!).
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Op dit moment ondersteunen de volgende Apple toestellen 4G+ van T-Mobile:
  • Apple iPhone 6s
  • Apple iPhone 6s Plus
Zodra er meer toestellen van dit merk beschikbaar komen die 4G+ ondersteunen, worden deze toegevoegd aan dit lijstje.

N.B. Links bovenin het scherm van je iPhone zie je altijd T-Mobile NL en een netwerktype (3G, 4G). De iPhone geeft geen verschillende symbolen aan voor 4G en 4G+, hoewel je er op bovengenoemde toestellen wel gebruik van kunt maken (test het gerust d.m.v. een Speedtest!).
Pas wel op met speedtesten doen. Je verbruikt er gemiddeld 100mb per keer mee. Dus niet te vaak op je 4G uitvoeren als je niet een grote data bundel hebt.
Ja idd en het blijkt ook nog wel dat het 4g+ netwerk nog niet zo snel is dan wat men beloofd
Goedemorgen ik heb net me simkaart van t-mobile erin gedaan had eerst vodafon maar heb nu geen mobiel internet wat kan ik eraan kan doen ? Mvg roy
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Roy,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk dat je hier je vraag stelt. :)

Wat vreemd dat je geen verbinding kan maken met het internet. Heb je de netwerkinstellingen al een keer hersteld? Dit kan je doen door te gaan naar instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen. Mocht je geen iPhone gebruiken dan hoor ik graag welk toestel je wel gebruikt.

Heb je met deze telefoon in het verleden wel gebruik kunnen maken van internet via ons netwerk? Sinds wanneer is het niet mogelijk?

We zijn erg benieuwd naar je reactie.
Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb een iPhone 6 en een ipad pro met 4G mogelijk heid! Ik las dat je je data bundel kunt koppelen met een andere simkaart! Nu komt de vraag kan ik een 2e simkaart bestellen gebundeld aan mijn mobiele telefoon bundel dat ik zowel de mb,s op mijn telefoon als om mijn iPad kan gebruiken zonder een extra abonnement af te sluiten ik heb van af 6 juni de 20 GB bundel nou daar kunnen wel 2 toestellen onder vallen bij mij! Zou makkelijker zijn nu gebruik ik vaak mijn persoonlijke hotspot op mijn telefoon voor mijn iPad als ik geen WiFi heb in de buurt! Als ik 2 symkaarten hen dus 1 voor de mobiel en 1 voor de tablet in 1 abonnement zonder teveel extra kosten zou wel heel tof zijn en stukken makkelijker! Groeten Bob
Reputatie 6
Badge +16
Hey Bob,

Welkom op het forum. Leuk om je hier te zien. Ben je toevallig al langs het voorstel topic geweest? We zijn erg benieuwd naar wie je bent en wat je interesses zijn. :)

Goed dat je dit navraagt bij ons. Ja, dit is mogelijk. Je kan namelijk een MB-verdeler aanschaffen bij je abonnement. Hier betaal je eenmalig €14,99 voor en dan kan je met een 2e simkaart internetten uit de bundel van je telefoon abonnement. Is dit waar je naar op zoek was? Het bestellen van een MB-verdeler kan op onze website.

Mocht je verder nog vragen hebben dan horen we dat graag van je!
Toppie gelijk besteld!! Nu nog 1 vraag als ik na het buitenland ga en de trafiek en surf activeer moet dit apart dan voor bijde aperaten of om dat ze gebundeld zijn geld 1 activatie voor beiden? 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bob,

Wat top dat je er gelijk een hebt besteld. Ik weet zeker dat je er blij mee zal zijn. Als je in het buitenland bent dan hoef je maar voor één apparaat een Travel & Surf pas te activeren. Je kan ze dan voor beide apparaten gebruiken. Helemaal toppie toch? 😉

Als je nog andere vragen hebt, let me know!
Allemaal dacht ik na 2015
Werkt de iPhone SE ook met 4g+?
Reputatie 3
Hoi Germen,

Helaas ondersteunt de iPhone SE geen 4G+. Dit komt omdat Apple ervoor heeft gekozen om de iPhone SE uit te rusten met een oude modemchip die tot en met LTE cat 4 ondersteunt. Dit betekent dat je wel gebruik kan maken van 'normaal' 4G.
Op het KPN netwerk haalde ik soms 150mbit/s met mijn Iphone SE.
Sinds 1/10 overgestapt naar T-Mobile, naar volle tevredenheid.
Net even gekeken met OpenSignal, en haal hier bijna 90mbit/s.
Dat is toch 4g+

Ik heb begrepen dat de SE dezelfde chips gebruikt als de 6S.
Reputatie 3
Het is inderdaad zo dat de iPhone SE dezelfde chips heeft als de 6s. Hierbij gaat het dan om de processor en de bewegingsprocessor (respectievelijk A9 en M9). Apple heeft er echter wel voor gekozen om een oude modemchip te gebruiken in de SE. Hierdoor ondersteunt de iPhone SE geen 4G+. Bij 'normaal 4G' is de maximale snelheid die je kunt halen 120 mbit/s. Bij 4G+ gaat de maximale theoretische snelheid (door een bundeling van verbindingen) omhoog naar 225 mbit/s
Dank je,
Ik heb de 6S en SE zitten vergelijken maar zien geen verschil (zelfde banden, zelfde CAT). Waar heb je deze info gevonden?

Inderdaad was 120mbit het hoogste afgelopen weken als ik in de buurt van vliegveld Eelde ben.
3 kilometer verderop is het nog maar 30mbit/s.
Reputatie 3
Hoi pe0mot,

Wow! 120 mbit halen is al heel snel! In de praktijk merk je trouwens geen verschil tussen 120 mbit/s en 225 mbit/s. Hierbij een linkje naar het artikel op Tweakers:

https://tweakers.net/nieuws/109853/teardown-bevestigt-dat-iphone-se-geen-4g+-ondersteunt.html
Reputatie 3
Ook op de Apple site zelf kun je trouwens zien dat er bij de iPhone 6s en 7 onder Mobiel en Draadloos staat: LTE Advanced en dat er bij de SE staat: 4G LTE. http://www.apple.com/benl/iphone/compare/
Dank je,
Op de Apple site kun je compare doen:
6 LTE Advanced (up to 300 Mbps)5
SE LTE (up to 150 Mbps)5

Reageer