Beantwoord

4G op IPhone 5S werkt niet

Ik heb een IPhone 5SE met prepaid beltegoed. Daarmee kon ik altijd op 4G.
En nu niet meer. Ik heb al gegoogled en van alles geprobeerd, ook de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld (alle wachtwoorden voor WiFi kwijt 😕)
Maar niks helpt!
Wat moet ik doen om weer op 4G te kunnen zodat ik ieder moment internet in kan schakelen als ik geen WiFi heb?
icon

Beste antwoord door Jaimy 8 januari 2019, 12:39

Hoi MarjaSn,

Wat lief dat anderen al zo met je mee hebben gedacht! Ik kijk ook nog even om het hoekje en zou graag even in ons systeem mee willen kijken. Kun je mij jouw naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum in een privéberichtje sturen? Met die gegevens kan ik je dan even opzoeken en meekijken! Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens voor "privébericht" te kiezen. 🙂

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Beste @MarjaSn Dat is heel lastig, probeer de simkaart (als dat kan) eens in een ander toestel! Als het dan wel werkt ligt het aan je kaartje!
Reputatie 3
Badge +2
...
h.charkaoui schreef:

MarjaSn schreef:

Ik heb een IPhone 5SE met prepaid beltegoed. Daarmee kon ik altijd op 4G.
En nu niet meer. Ik heb al gegoogled en van alles geprobeerd, ook de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld (alle wachtwoorden voor WiFi kwijt 😕)
Maar niks helpt!
Wat moet ik doen om weer op 4G te kunnen zodat ik ieder moment internet in kan schakelen als ik geen WiFi heb?

Hi Marjans,

je kan dit ook proberen, als het nog steeds niet lukt.

1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Stel opnieuw in.
  3. Tik op de optie Herstel netwerkinstellingen.
  4. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Dank voor jouw reactie.
Mard dit had ik al gedaan, helaas zonder resultaat...
Reputatie 5
Badge +6
CrisTien schreef:

Beste @MarjaSn Dat is heel lastig, probeer de simkaart (als dat kan) eens in een ander toestel! Als het dan wel werkt ligt het aan je kaartje!

@MarjaSn,

Heb je bovenstaande geprobeerd?
Nee. Had vandaag geen andere IPhone gebruiker in mijn buurt.
Reputatie 7
Badge +15
Je kan in elke gsm testen. Het is niet nodig dat het een IPhone is!
Je kan morgen ook even langs een TM shop gaan!
hopelijk kan je snel weer op 4G
Ik ben vandaag in de T-mobileshop geweest. Daar heb ik een nieuwe simkaart mee gekregen (ik had geen ID bij me, dus zij mocht deze niet in mijn telefoon doen).
Nu thuis deze kaart in de telefoon en .... nog steeds geen 4G als de WiFi uitstaat. Wat gaat hier mis? Kan het zijn dat er een nieuwe update geweest is en dat daar iets niet mee klopt?
Erg lastig.
Ik was net in de stad en kan dan dus niet op internet.
Reputatie 3
Badge +2
MarjaSn schreef:

Ik ben vandaag in de T-mobileshop geweest. Daar heb ik een nieuwe simkaart mee gekregen (ik had geen ID bij me, dus zij mocht deze niet in mijn telefoon doen).
Nu thuis deze kaart in de telefoon en .... nog steeds geen 4G als de WiFi uitstaat. Wat gaat hier mis? Kan het zijn dat er een nieuwe update geweest is en dat daar iets niet mee klopt?
Erg lastig.
Ik was net in de stad en kan dan dus niet op internet.

Hi @MarjaSn,

Wat even kunt controleren is of je hotspot niet hebt aan staan. Soms komt het voor dat hotspot blijft draaien, dat het zelf niet weet.
ga naar instellingen —-> mobiel netwerk, ga maar beneden scrollen en naar —-> mobiele data, niet aan het draaien is.

De kop “Bel via andere apparaten” zit niet bij mij op de telefoon.

Reputatie 3
Badge +2
MarjaSn schreef:

De kop “Bel via andere apparaten” zit niet bij mij op de telefoon.

Je moet je mobiele data aanzetten, anders heb geen 4g internet, dat is het hele probleem
Maakt geen verschil!

Reputatie 7
Badge +15
@MarjaSn Je mobile data (4G) doet het gewoon. Zie jouw laatste screen
Ja, het knopje wel...
maar helaas ben ik niet verbonden met internet en kan ik niet appen 😕
Reputatie 3
Badge +2
MarjaSn schreef:

Ja, het knopje wel...
maar helaas ben ik niet verbonden met internet en kan ik niet appen 😕

Ga naar mobiele data en toets op stel opnieuw in
Reputatie 3
Badge +2
probeer het even om stel opnieuw in.

Bedankt voor alle reacties!
Ik weet niet wat er mis gaat. Ik heb het toestel nl ook al een keer opnieuw ingesteld.
En nog steeds geen verbinding.
Ik geef het bijna op 😞
Reputatie 3
Badge +2
MarjaSn schreef:

Bedankt voor alle reacties!
Ik weet niet wat er mis gaat. Ik heb het toestel nl ook al een keer opnieuw ingesteld.
En nog steeds geen verbinding.
Ik geef het bijna op 😞

Probeer even. Haal je sim er uit en, dan er weer in.
Ook al gedaan. Zelfs een nieuwe simkaart erin gedaan.
Maar ook dat is het niet.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MarjaSn,

Wat lief dat anderen al zo met je mee hebben gedacht! Ik kijk ook nog even om het hoekje en zou graag even in ons systeem mee willen kijken. Kun je mij jouw naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum in een privéberichtje sturen? Met die gegevens kan ik je dan even opzoeken en meekijken! Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens voor "privébericht" te kiezen. 🙂

Reageer