Beantwoord

4G werkt niet op mijn iPhone 5

Reputatie 2
Helaas lukt het mij niet 4G aan de 'praat' te krijgen ondanks speciaal ontvangen simkaartje en gevolgde installatieprocedure. Kan iemand mij vertellen wat ik verder zou kunnen doen?
icon

Beste antwoord door David 8 september 2015, 15:54

Hoi Helgolanus,

Logisch dat je graag van 4G gebruik wilt maken! :S

Op jouw postcode 6921 (als je het vervelend vindt dat ik deze geplaatst heb voor Kme en Dennisk76, dan verwijder ik het direct weer!) is de dekking redelijk stabiel, dus je zou er gebruik van kunnen maken. Heb je nergens 4G of alleen op bepaalde locaties?

Ook raden we altijd aan om de laatste software-update te gebruiken, zodat je telefoon helemaal optimaal in vorm is! ;)

Laat even weten of je al wat verder bent met dit probleem en ook wat je telefoon aangeeft linksboven qua netwerk.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Helaas lukt het mij niet 4G aan de 'praat' te krijgen ondanks speciaal ontvangen simkaartje en gevolgde installatieprocedure. Kan iemand mij vertellen wat ik verder zou kunnen doen?

Hoi Helgo,

Als je begint met te vertellen wat je al allemaal geprobeerd hebt, dan gaan we vanaf daar verder 😉
Reputatie 1
Wellicht kun je je postcode (zonder huisnummer) hier ook even delen zodat we kunnen kijken hoe de dekking bij jou is qua 4g.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Helgolanus,

Logisch dat je graag van 4G gebruik wilt maken! :S

Op jouw postcode 6921 (als je het vervelend vindt dat ik deze geplaatst heb voor Kme en Dennisk76, dan verwijder ik het direct weer!) is de dekking redelijk stabiel, dus je zou er gebruik van kunnen maken. Heb je nergens 4G of alleen op bepaalde locaties?

Ook raden we altijd aan om de laatste software-update te gebruiken, zodat je telefoon helemaal optimaal in vorm is! ;)

Laat even weten of je al wat verder bent met dit probleem en ook wat je telefoon aangeeft linksboven qua netwerk.
Reputatie 2
De software is helemaal up to date, de dekking in postcode 6921 is volgens bovenstaand bericht redelijk stabiel.
Ik heb de procedure voor 4G gedaan zoals ik op de site van T-Mobile heb gelezen. Toen werkte het niet en vond ik later het advies om via Instellingen, Algemeen, Stel opnieuw in, Herstel netwerkinstellingen alsnog 4G te krijgen. Ik heb zelf niet zoveel ervaring maar ik ben bang dat ik dan alles kwijt raak als ik dat doe. Wellicht dat iemand mij daarover meer informatie kan geven? Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Helgolanus,

Het kan geen kwaad om dit te doen hoor! Je kunt er ook nog de handleiding op naslaan, zodat je het de instructies helemaal kunt nagaan.

Pas wanneer je jouw telefoon terug gaat zetten naar de fabrieksinstellingen kun je gegevens kwijtraken, wanneer je hier geen back-up van maakt van tevoren. Dit is voorlopig nog niet aan de orde, dus je kunt de netwerkinstellingen resetten.

We zijn benieuwd wat het opgeleverd heeft! 🙂
Reputatie 5
Hallo Helgolanus!

Netwerkinstellingen herstellen, heeft alleen gevolgen voor bijvoorbeeld wifi wachtwoorden. Die moet je dan opnieuw invoeren. Verder merk je er zelf bijna niets van.

Gebruik je een iPhone?
Sluit deze dan eens aan op pc met een geüpdate iTunes. Misschien is er een "provider-update"
Volgens mij zitten we nu ergens op T-Mobile NL 20.0
(kun je checken onder Aanbieder bij Info in Algemeen)

Ben benieuwd! Succes
Reputatie 2
Door omstandigheden nu pas beide bovenvermeld opties kunnen proberen. Via iTunes (helemaal up to date) kon ik niets. Heb netwerkinstellingen hersteld maar helaas nog steeds geen 4G. Blijft staan op 3G.
Reputatie 2
Badge +2
Instellingen - mobiel netwerk - Gesprekken en data, daar staat 4G aan? (Vast wel, maar als niks werkt, altijd even terug naar de basis).
Testen daarna met wifi uit.
Reputatie 2
Ik ben er eindelijk achter waarom 4G op mijn iPhone5 niet werkt: ik heb deze van mijn zoon in de USA gekregen en 4G is daar niet op alle toestellen mogelijk en het hing ook af van welke provider gebruik werd.
Jammer maar helaas.....
Allen die op mijn vraag hebben gereageerd wil ik bij deze alsnog hartelijk bedanken voor de moeite en ook mijn excuses aanbieden voor mijn late reactie; helaas weer veroorzaakt door familieomstandigheden.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo helgolanus,

Jammer om te lezen dat het voor jou niet mogelijk is om verbinding te maken met het 4G netwerk. Toch ben ik blij dat je eindelijk een duidelijk antwoord hebt. Bedankt voor het delen van je oplossing!

We helpen je graag! Als je in de toekomst weer vragen of verzoeken hebt dan weet je ons te vinden. We staan voor je klaar. 😉

Reageer