Beantwoord

Afbreken uploaden internet

• 9 januari 2017
  • 3 reacties
  • 424 Bekeken

Reputatie 2
Ik was gisteravond begonnen met het uploaden van een filmpje naar facebook via wifi. Vanmorgen stond dit nog niet op mijn facebook-tijdlijn. Ik moest echter weg (met telefoon) en kreeg onderweg de mededeling dat 80% van mijn internet-tegoed was verbruikt. Het uploaden was blijkbaar via G3 doorgegaan. Ik heb onmiddellijk de telefoon uitgezet. Voor de toekomst: Hoe kan ik het uploaden via internet afbreken? Ik gebruik een iPhone 5S.
icon

Beste antwoord door David 10 januari 2017, 10:14

Hey Tonklopt,

Dat was dan vast een behoorlijk groot filmpje? Heb je enig idee hoeveel minuten of MB het bestand was?

Als het goed is dan zou je op Facebook zelf de mogelijkheid moeten krijgen om de upload direct te annuleren. Deze stopt dan per direct en loopt dan ook niet door. Een alternatief is om de app af te sluiten wanneer je wilt stoppen met uploaden. Op deze manier breek je alle actieve processen af, zoals het uploaden van de video.

Overigens is het wel een behoorlijk lange tijd van uploaden, als je dit gisteravond bent gestart en hier vanochtend schijnbaar nog niet mee klaar was. Het toestel stond vannacht niet uitgeschakeld of iets dergelijks? Facebook geeft zelf ook al aan dat het maximaal 120 minuten/4 GB kan zijn en dat als het na een paar uur hier een melding van kunt maken. Er lijkt dus ook iets anders verkeerd te gaan met het uploaden. Misschien kun je ons hier wat info over geven?

We horen graag of wij je nog ergens bij kunnen helpen en of de uitleg zo helder is! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Tonklopt,

Dat was dan vast een behoorlijk groot filmpje? Heb je enig idee hoeveel minuten of MB het bestand was?

Als het goed is dan zou je op Facebook zelf de mogelijkheid moeten krijgen om de upload direct te annuleren. Deze stopt dan per direct en loopt dan ook niet door. Een alternatief is om de app af te sluiten wanneer je wilt stoppen met uploaden. Op deze manier breek je alle actieve processen af, zoals het uploaden van de video.

Overigens is het wel een behoorlijk lange tijd van uploaden, als je dit gisteravond bent gestart en hier vanochtend schijnbaar nog niet mee klaar was. Het toestel stond vannacht niet uitgeschakeld of iets dergelijks? Facebook geeft zelf ook al aan dat het maximaal 120 minuten/4 GB kan zijn en dat als het na een paar uur hier een melding van kunt maken. Er lijkt dus ook iets anders verkeerd te gaan met het uploaden. Misschien kun je ons hier wat info over geven?

We horen graag of wij je nog ergens bij kunnen helpen en of de uitleg zo helder is! 🙂
Reputatie 2
De uitleg is in elk geval duidelijk, waarvoor dank. Het was een filmpje van 3.17 minuten. Zie https://www.facebook.com/hetklopt/videos/vb.100003464306174/1092233730902093/?type=2&theater. Speedtest geeft als uploadsnelheid via iPhone op dit moment 0,60 Mbps.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tonklopt,

Mooi dat de uitleg helder is! 🙂

Een dusdanig kort filmpje zou overigens geen uren moeten duren, ook omdat je dit via WiFi probeerde. Ik denk dus dat er ook iets mis is gegaan bij het uploaden. Heb je hier vaker last van?

Jouw video is voor ons overigens niet te zien, maar jouw profiel is nu wel hier openbaar geplaatst. Vind je dat vervelend, anders verwijderen we de link voor je!

Reageer