Algemene WiFi vragen(/problemen)

Reputatie 2
berekenen ze voor wifi geld?
zoja, waarom.. ?

This topic has been closed for comments

194 reacties

Reputatie 2
berekenen ze voor wifi geld?
zoja, waarom.. ?

Het ligt eraan op welke manier je verbinding maakt. Als je hierop graag antwoord wilt ontvangen, geef dan even aan wat je precies doet/wilt doen.
Reputatie 2
Ik wil met mijn blackberry browsen, mails ontangen(als datt kan via WiFi)
en dingen downloaden in de BB App Store.
ik heb een Blackberry Curve 8900
Reputatie 5
Als je verbinding maakt via je eigen WiFi netwerk dan worden hier geen kosten voor in rekening gebracht. Als je bijvoorbeeld gebruikmaakt van een WiFi netwerk in een hotel dan worden er eventueel kosten in rekening gebracht door het hotel.

Je kunt ook gebruikmaken van T-Mobile HotSpots. Het gebruik van HotSpots is niet gratis. Je vindt meer informatie over alle tarieven en verschillende diensten die T-Mobile aanbiedt op onze website.
Reputatie 2
Dus stel, ik heb thuis een wifi netwerk, van mijn gewone internet, als ik daar mee verbind dan kost dit mij dus geen extra kosten? Maar gewoon de standaard prijs die ik voor mn internet zelf betaal.

Niet dat ik dalijk ineens een rekening van 100 euro krijg van tmobile 😛
Reputatie 3
Als je thuis gebruik maakt van je eigen internetverbinding via WiFi, kost dat niets.

Als je bijvoorbeeld op een camping of in een hotel gebruik maakt van de daar aanwezige WiFi verbinding, kan de campinghouder/hotelier een prijs bepalen en die bij jou in rekening brengen. T-Mobile brengt je niets in rekening, ook geen buitenlandse kosten.
Reputatie 2
Ok bedankt voor het snelle antwoord!
Reputatie 2
Ik heb een Nokia 5800 music en navigatie editie bij mijn flex 25 abonnement.
Op mijn telefoon zitten behoorlijk wat opties, waar ik nog lang niet allemaal uit ben.
Soms vraagt hij om op internet te gaan, tot nu toe heb ik dit nog niet gedaan.
Ik heb geen web'n walk erbij.

Hoe zit het nu met de kosten? Als ik met mijn telefoon op mijn draadloos netwerk van thuis ga, moet ik dan nog betalen voor het gebruik van mijn telefoon op internet?
En bijvoorbeeld het downloaden van spellen etc.?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Reputatie 4
@Veert
Natuurlijk hoef je niet te betalen voor de verbinding die je legt via je eigen draadloos internet als je de WiFi optie op je 5800 gebruikt!
Het enige wat wel kan zijn is dat je misschien moet betalen voor het spul wat je van de sites afhaalt,maar dat durf ik niet te zeggen!
In ieder geval als je via WiFi internet,kost het internetten je verder niets via je gsm abo!
Reputatie 2
Ik heb een blackberry 8900 curve,
Als ik wifi wil gebruiken op bijvoorbeeld school(hebben wifi)
Hoe moet ik dan verbinding maken?
en hoe weet ik of ik met wifi internet of gewoon browse voor geld?
Reputatie 2
Hallo!
Ik heb vandaag mijn samsumg jet gekregen, en ik wil voor de zekerheid even vragen:
Als ik verbinding heb gemaakt met een draadloos netwerk via WiFi, en ik ga dan op internet, dan verbind ie toch automatisch via de WiFi verbinding? Niet dat ik dalijk opeens heel erg over mijn abo heen zit, omdat ik op internet zit..

mvg.
Reputatie 4
Als je gaat internetten via de WiFi verbinding, dan maak je gebruik van een draadloos netwerk verbinding, dit gaat niet over het netwerk van T-Mobile en zou geen aanvullende kosten mee moeten brengen voor je

Grtjes
koffiemok
Reputatie 2
Ik heb een WnW abb bij mijn telefoon abb, wat is dan het verschil tussen WiFi en WnW?
Maakt het uit voor de snelheid of zijn het alleen eventueel extra kosten?
Reputatie 1
@Smeily

WiFi
Als je verbinding maakt via je eigen WiFi netwerk dan worden hier geen kosten voor in rekening gebracht. Als je bijvoorbeeld gebruikmaakt van een WiFi netwerk in een hotel dan worden er eventueel kosten in rekening gebracht door het hotel.

De snelheid van een WiFi verbinding is afhankelijk van het type verbinding (ADSL of Kabel), het abonnement dat je hebt en welke router je gebruikt.
Gemiddeld is de downloadsnelheid van een ADSL of Kabel internet verbinding hoger dan via een GPRS/UMTS verbinding.

web'n'walk
Als je gebruikmaakt van internet via het T-Mobile netwerk, dan kun je ervoor kiezen de internetkosten te beperken binnen een vaste prijs met een web'n'walk bundel.
Voor meer informatie over de snelheden en kosten van de web'n'walk bundels kun je op de website van T-Mobile kijken.
Reputatie 2
Is Wifi altijd gratis? Ik bedoel als ik wifi inschakel en daarna op internet ga, worden er dan kosten gemaakt binnen mijn bundel?
op mijn mobiel heb ik ook wifi
ik zou ook wel willen wten of dat fratis is
en niet dat je er na een rekening van krijg
want in sommige hotels kan je wifi
maar durfde dat nooit aan ivb met kosten

gr hajon
Reputatie 2
Wifi gaat niet via het netwerk van T-Mobile, maar via een lokale netwerkaansluiting. Is dus gratis zolang je verbinding hebt met je wifi aansluiting (bijv thuis).
Reputatie 4
WiFi is "gratis". (Tussen aanhalingstekentjes, omdat je wel voor het internet gebruikt. Maar niet voor de kosten op je telefoon. Dus je betaald voor je internetverbinding thuis.)

Zolang je maar verbinding kunt maken met een WLAN (Wireless Local Area Network)
Oftewel, een draadloos netwerk waar jij de beveiligingskey van hebt, of een onbeveiligd netwerk in de buurt.
Reputatie 4
Trouwens, in bijv. een Hotel zijn het "onbeveiligde" netwerk met een beveiliging die niet te kraken is. Dan moet je een username en password hebben voordat je gebruik kunt maken van het netwerk. Hij verbindt wel, maar je krijgt geen access. Je krijgt geen kosten voor iets zolang het onbeveiligd is. En anders kun je het het beste even informeren bij de klantenservice/balie van het hotel.
wie weet hoe je de code kunt achterhalen als je thuis een wifi-internet netwerk hebt?
deze code heb je nodig om met je mobiel in te kunnen loggen op dat netwerk zonder dat je internetkosten van je provider in rekening wordt gebracht
Reputatie 3
Beste Cheesecurve,

De code die je hier voor zoekt heb je volgens mij zelf ingesteld op je router waar je draadloos netwerk vanuit "uitzend" ik weet niks van een code die je nodig hebt van t-mobile als je wifi gebruikt.

Mvg Dorus
Reputatie 2
Hallo,

Je hebt ooit deze code zelf bedacht en anders is hij meegeleverd door je internetprovider als het een draadloos modem betreft. Als je het echt niet meer weet kun je je router resetten en zelf een nieuwe code verzinnen, je moet dit dan wel op alle computers in huis aanpassen.

succes!
Reputatie 2
Ik heb een LG telefoon GD330 en wil gebruik maken van internet zonder kosten maar dan via mijn huis internet modem. Dat ik van mijn eigen modem op internet kan gaan op mijn mobieltelefoon. Ik heb 1 keertje in mijn gsm op internet geweest maar die dag daarna kon ik niet meer internetten. Ik weet de probleem niet hopelijk word ik geholpen met mijn vraag.

Alvast bedankt,
Yildiz
Reputatie 2
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag. Stel je hebt een nokia E72 en als je thuis bent of op je werk log je via wlan even in op internet. Volgens mij internet je dan op het draadloos netwerk van je huis of van je werl.

Kan iemand me dan vertellen waarom ik moet betalen voor internet op mijn mobiel ?
Reputatie 2
Kost Wi-Fi helemaal niets?
Zit thuis namelijk ook met een draadloos internet. Hier kan mijn Iphone 3Gs verbinding mee maken, maar kost mij dit dan helemaal niets? Ben er al mee in verbinding geweest, gaat super snel.

Alvast bedankt voor de reacties....!
Groeten Bjorn
Nee, het gebruik van WiFi is gratis.
Afgezien van de kosten die je gewoon betaalt voor je internetabonnement thuis 😉.