Vraag

Apple iPhone 'Touch Disease'

• 28 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 486 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Goedendag, T-mobile mensen. Zoals u wellicht vernomen heeft uit de media of uit andere bronnen, kampen veel Iphone's 6 en 6+ met een fout (door de reparatiemevrouw in dit filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=zhJW140kLCY 'Touch Disease' genoemd) op volstrekt willekeurige momenten 'bevriest' de touchfunctie van de telefoon, is deze niet meer te bedienen, en laat het scherm een bewegend grijs balkje zien aan de bovenkant ervan.

Zoals uit het filmpje blijkt, wijt men dit probleem aan het feit dat er A. geen metalen plaatje is aangebracht op de chip zoals dat bij voorgaande modellen wel is gedaan en B. er geen kit tussen deze elementen is aangebracht zodat één en ander snel heet wordt. Voor verdere info hieromtrent wil ik jullie wijzen op Google (zoeken op touch disease en Iphone 6 en 6 Plus) en op bijv. deze link: http://www.icreatemagazine.nl/nieuws/touch-disease-maakt-scherm-iphone-6-plus-onbruikbaar/

Nu blijkt dat vooral een groot probleem in Amerika maar tot een dikke week geleden deed het zich ook ineens voor op/in mijn telefoon (Iphone 6 Plus). Nu is het niet alleen lastig, een onbedienbare telefoon heb je niet zoveel aan, maar is vooral de (tijdelijke) oplossing nogal omslachtig. Ik moet diverse malen mijn telefoon opnieuw rebooten en dan voornamelijk in de safe-mode. En als ik geluk heb doet het toestel het vervolgens weer een paar uur tot de volgende bevriezing.

De frequentie van deze storing komt steeds vaker voor, minstens 5 tot 10 keer per dag.

Nu weet ik niet of dit probleem al erkend is door Apple maar ik wilde dat niet afwachten. Mijn toestel zit nog net in de garantieperiode, deze loopt als ik het goed heb tot 1 november, en dus wilde ik u vragen wat hier aan te doen is. In afwachting verblijf ik,

(Dit bericht heeft u ook bereikt op Facebook omdat ervaring heeft geleerd dat uw helpdesk daar eerder reageert dan hier op het forum het geval is)

6 reacties

Badge +13
Beste verwijderd waarom plaats je je verhaal dubbel dat is helemaal niet nodig geholpen word je echt wel.
De webcare van Facebook en hier is een en dezelfde en de kans is groot dat er dan 2 verschillende met dezelfde vraag bezig zullen zijn.

Maar nu als mede klant even over jouw vraag als dit daadwerkelijk een door Apple erkend probleem word zal dit ook buiten de garantie periode opgelost worden net als andere door Apple erkende problemen.
Voor nu kan je het beste je telefoon ter reparatie aanbieden aangezien er niet in een glazen bol gekeken kan worden wat Apple gaat doen.
Hier staan de mogelijkheden die T Mobile als je je toestel via T mobile zelf heb aangekocht,
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie

(Dit bericht heeft u ook bereikt op Facebook omdat ervaring heeft geleerd dat uw helpdesk daar eerder reageert dan hier op het forum het geval is)

Dat heeft trouwens de reden omdat dit een klantenforum is... Een forum voor klanten, net zoals een klantenservice een service voor klanten is...

Dat betekent dat hier voornamelijk mede-klanten bezig zijn en die 'helpdesk' hier alleen ter controle de zaken nalopen. Niet als 1st linie alle problemen oppakken van iedereen die een FAQ niet willen doornemen.

Gemiddeld is het 24 tot 48 uur dat moderators de topics langslopen, dus als je 'haast' hebt dan is gewoon bellen of chatten met de klantenservice beduidend effectiever.
Reputatie 1
Als je de aanschafbon hebt kan je het ook altijd rechtstreeks via een Apple Store laten repareren. Het is vaak wel noodzakelijk om eerst een afspraak te maken via de website. Meestal kan je het toestel de zelfde of de volgende dag al weer ophalen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Verwijderd,

Fijn om te zien dat je al een aantal reacties hebt gehad. Wel erg vervelend dat je ook te maken hebt met dit probleem. 😞

Slim dat je hier nog achteraan gaat voor je toestel niet meer binnen de garantieperiode valt. Heb je toevallig al contact opgenomen met Apple hierover zoals Mat_64 voorstelde?

Mocht dat niet het geval zijn dan zou je het toestel ter reparatie kunnen aanbieden. Alle informatie hierover vind je op deze pagina. Een onafhankelijke reparateur neemt jouw toestel vervolgens in onderzoek en zal bekijken wat er precies mis gaat. Wij kunnen hier op voorhand geen uitspraken over doen.

Wil je ons op de hoogte houden hier? 🙂
Hoi,

Ik zie nu pas dit bericht nadat ik een bericht op deze forum heb geplaatst.

Mijn bericht:
https://forum.t-mobile.nl/apple-444/iphone-6-plus-scherm-reageert-niet-meer-goed-touch-disease-277377/index1.html#post1375459
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Andy,

Ik heb je vraag inmiddels al beantwoord in je topic!

Reageer