Beantwoord

Apple iwatch series 3 met 4G

• 18 september 2017
  • 14 reacties
  • 4675 Bekeken

Reputatie 2
Ik ben zwaar teleurgesteld dat de nieuwe apple iwatch series 3 met esim in Nederland niet te bestellen is.
In Duitsland is deze wel beschikbaar volgens Apple.

Ik heb wat research gedaan en via gsma.com te weten gekomen dat men al vanaf juni 2016 bezig is met uniforme afspraken omtrend esim, en dat deze een jaar geleden reeds in praktijk zijn gebracht.

Momenteel lijkt T-mobile hiermee al voordeel te hebben omdat het al kennis heeft van de amerikaanse, engelse en duitse markt.

Dus, mijn logische vraag is ...
Ik wil weten wanneer T-mobile Nederland dit kan leveren ?
enneh ... dan ook even de kosten vermelden a.u.b.

Natuurlijk liever vandaag nog dan morgen 😉.
icon

Beste antwoord door Hajar 19 september 2017, 12:37

HI a3priems,

De Apple Watch met E-Sim zullen wij vooralsnog niet opnemen in het portfolio. In 2018 zal deze beslissing heroverwogen worden en dan gaan we kijken of we het alsnog gaan aanbieden. Houd tegen die tijd onze FAQ in de gaten voor eventuele updates. 🙂
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
HI a3priems,

De Apple Watch met E-Sim zullen wij vooralsnog niet opnemen in het portfolio. In 2018 zal deze beslissing heroverwogen worden en dan gaan we kijken of we het alsnog gaan aanbieden. Houd tegen die tijd onze FAQ in de gaten voor eventuele updates. 🙂
HI a3priems,

De Apple Watch met E-Sim zullen wij vooralsnog niet opnemen in het portfolio. In 2018 zal deze beslissing heroverwogen worden en dan gaan we kijken of we het alsnog gaan aanbieden. Houd tegen die tijd onze FAQ in de gaten voor eventuele updates. :)

Hier ook een teleurgestelde klant. Ik ben wel zeer benieuwd wat de reden is om dit soort innovaties tegen te houden. Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Let wel, ik ben heel blij met T-mobile, maar als morgenochtend een andere provider dit zou ondersteunen, dan ben ik 's middags overgestapt. Andersom zal dit ook gelden voor klanten van de andere providers. Volgens mij dus een uitgelezen kans voor T-mobile om verder te groeien in NL! Dus zorg dat jullie de eerste zijn!! Straalt ook goed af op jullie imago als jullie kunnen claimen dat jullie als enige/eerste meegaan met dit soort innovaties!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi RickNL,

Ik heb geen informatie over het hoe en waarom, maar zoals Hajar ook al aangaf zal deze beslissing medio 2018 heroverwogen worden. Hopelijk zijn we dan alsnog de eerste! ;)

T-Mobile zal bij de introductie van Apple Watch Series 3 starten met de WiFi variant. We laten het natuurlijk ook nog weten wanneer de precieze datum is waarop we de Apple Watch aan gaan bieden!
Op de website van Apple (USA) staat jullie logo en dan gaan we in Nederland in medio 2018 heroverwegen.

Toch een beetje jammer
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Candymark,

Ik weet niet waar je het logo precies ziet, maar je zegt het eigenlijk zelf al: USA. T-Mobile USA opereert in een heel andere markt dan T-Mobile NL. Het aanbod tussen deze regio's zal daardoor ook variëren! Hopelijk geeft dat wat meer duidelijkheid. 🙂
Reputatie 2
Is er al een update? Of blijft het bij deze ?
Echt teleurstellend !
Badge +13
Waarom bij T Mobile klagen als je bij Apple moet zijn?

Volgens mij moet namelijk nog steeds Apple Nederland toevoegen of hoe het ook werkt.
Waarom bij T Mobile klagen als je bij Apple moet zijn?

Volgens mij moet namelijk nog steeds Apple Nederland toevoegen of hoe het ook werkt.

Nee, dit is een keuze van de Nederlandse telecoms om aan mee te werken of niet. De 4G op de Apple Watch is een E-sim zoals T-Mobile moderator Hajar bovenaan ook vermeld. Dat betekent dat de klant niet meer een fysiek chip/SIM kaart meer krijgt van de telecom provider om in het apparaat te stoppen, maar dat deze telecom aanbieder in staat moet zijn om e-SIM te registreren op hun netwerk en op jouw account. Daar zitten investeringskosten aan verbonden voor de provider om dit technisch mogelijk te maken, maar nog sterker het maakt overstappen van provider naar provider technisch heel erg makkelijk. In NL heeft geen enkele provider er nog voor gekozen om dit mogelijk te maken, in andere landen wel: dus het is wel degelijk van belang om interesse hiervoor te uiten bij je telecom provider zodat dit hopelijk meehelpt in hun afweging om het al dan niet te ondersteunen
Beste T-Mobile,

Nog nieuws over esim?
Badge +13
Ik vermoed dat zulke dingen gelijktijdig met nieuwe aankondigingen zullen zijn.
Wanneer zullen er nieuwe aankondigingen worden gedaan?
Badge +13
Meestal worden de Watches en IPhones in september aangekondigd dus dat duurt nog even.
@rosan je hoeft niet te wachten op een aankondiging van Apple. Mijn vraag is eerder bedoeld voor T-Mobile dan Apple. Bij bol.com kan je een IWatch halen met 4g functie. Alleen ik ben benieuwd wanneer tmobile dat gaat ondersteunen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Raro,

Op dit moment is daar nog geen plan voor! Mochten we dit wel gaan aanbieden, zat dat natuurlijk direct gedeeld worden op de Community!

Reageer