Beantwoord

Apple watch 3 Cellular uit de VS

• 17 april 2018
  • 15 reacties
  • 1086 Bekeken

Hoi! Een vraag. Stel, ik koop in de USA een Apple Watch met Cellular en T-Mobile besluit dit jaar wel te gaan werken hiermee, kan dit dan naderhand worden geregeld met de E-sim? Zou zonde zijn als het dan alsnog niet zou werken. Alvast bedankt.

Groetjes, Mitch
icon

Beste antwoord door Folkert 17 april 2018, 14:45

Let op! Als je een Apple watch 3 in de VS koopt dan werkt deze niet op de 4G banden 3(1800 MHz) en 8(900 MHz) welke T-Mobile NL gebruikt! (Zelfde geldt ook voor de andere NL operators)

Zie https://www.gsmarena.com/apple_watch_series_3-8860.php voor de verschillen in 4G voor het USA en EU model.

Voor iPhones ligt dat anders, die ondersteunen veel meer 4G banden.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Let op! Als je een Apple watch 3 in de VS koopt dan werkt deze niet op de 4G banden 3(1800 MHz) en 8(900 MHz) welke T-Mobile NL gebruikt! (Zelfde geldt ook voor de andere NL operators)

Zie https://www.gsmarena.com/apple_watch_series_3-8860.php voor de verschillen in 4G voor het USA en EU model.

Ok, duidelijk. Stel, ik koop 'm in Duitsland, wat dan? Ik wil graag weten of T-Mobile naderhand de E-sim kan regelen. Dank!
Reputatie 7
Badge +18

Ok, duidelijk. Stel, ik koop 'm in Duitsland, wat dan? Ik wil graag weten of T-Mobile naderhand de E-sim kan regelen. Dank!

Dat antwoord laat ik over aan een moderator...
Reputatie 4
Badge +13
Hey Mitch,

Ik zie dat Folkert je al goed op weg geholpen heeft, thanks Folkert! Om verder in te haken op je vraag over de E-sim voor de Apple Watch, vooralsnog hebben wij ervoor gekozen om deze niet op te nemen in ons portfolio. Echter zal deze beslissing medio 2018 heroverwogen worden. Je kunt er dan ook van uitgaan dat wij dit tegen die tijd zeker zullen laten weten! 😃

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan vooral weten. Geniet van je dag en vooral van het heerlijke zonnetje!
Het gaat zo langzamerhand al aardig richting "medio 2018". Ik heb binnenkort een nieuw telefoonabonnement nodig en zal kiezen voor de provider die de e-sim (voor apple watch) ondersteunt. Is er al nieuws wanneer T-mobile dat gaat doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi early adaptor,

Op dit moment kan ik je geen ander antwoord geven dan Bas. Zodra wij meer weten, laten wij dat uiteraard direct weten! Houd dit topic dus goed in de gaten. 🙂
Hoi!

Bedankt voor de antwoorden maar eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag. Ik wil graag weten of ik naderhand mijn Apple watch 3 cellulair alsnog kan instellen met t-mobile als jullie het aanbieden.
(lees mijn eerste bericht).

gr. Mitchell
Badge +13
Als ik een beetje de buitenlandse providers volg is er een extra soort bundel oid nodig om de watch te kunnen gebruiken in combi met je abonnement.
Ergens verwacht ik dus dat de Nederlandse providers dit ook op deze manier zullen gaan aanbieden?
Ik heb dit opgezocht bij de Apple Watch in Duitsland bij T-Mobile (https://www.telekom.de/hilfe/downloads/esim-profil-apple-watch.pdf). Je moet daar een MultiSim aanvragen. Dat kost dan 4,95 per maand. En kunt vervolgens voor zowel je phone als je watch hetzelfde nummer gebruiken.

Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd, in combinatie met een Samsung Galaxy S9 Plus. Nu wil ik er ook graag een Samsung Galaxy Watch bij (voor)bestellen. In Nederland is de LTE versie niet verkrijgbaar. In Duitsland wel. Is het de moeite en investering waard om eentje in Duitsland voor te bestellen? M.a.w. kan ik mijn huidig abonnement dan omzetten naar multi-sim?
Badge +13
@Joehannus multisim is nog niet mogelijk bij T Mobile NL je heb bij de Duitse website gekeken.
Wanneer het wel kan is nog steeds onduidelijk helaas ik wacht ook met smart op zulke mogelijkheden.
@Rosan klopt - daar had ik die PDF inderdaad vandaan gehaald. Overigens heeft Vodafone die mogelijkheid in Nederland ook nog niet. Een vriend van mij werkt daar bij de techische afdeling.

Mijn vraag had ook betrekking op een eventuele introductie in Nederland in de toekomst - heeft het zin om een LTE versie van de Galaxy Watch nu al (in het buitenland) te kopen? Straks doe ik dat, en kan ik vervolgens dat horloge helemaal niet gebruiken in Nederland. Vraag is ook of je nog achteraf - op een bestaand abonnement - een multi-sim kunt aanvragen. Ik had er de klantenservice over gebeld - de medewerkster aan de lijn wist niet eens waar ik het over had - niet eens wat een smartwatch was 😖

Ik vind overigens 4,95 p/m extra (in Duitsland) best duur - terwijl je eigenlijk hetzelfde abonnement / data gebruikt/verbruikt. Vroeger betaalde je voor dual sim een eenmalig bedrag.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Joehannus,

Wij hebben op dit moment nog geen plannen om de Galaxy Watch te introduceren, dus ik kan je ook niet vertellen of het zin heeft om over de grens het horloge aan te schaffen. Ik kan je dan namelijk niet garanderen dat deze gaat werken, mochten we het horloge gaan introduceren. Dat is dus wel een afweging die je moet maken!
@David Ik vind het toch wel typisch dat de providers Nederland behoorlijk achter de feiten blijven aan hobbelen op technologisch gebied. In Duitsland kun je al sinds de LTE versie van de Apple Watch van e-sims en multi-sim gebruik maken. En ik ben er van overtuigd dat daar ook in Nederland zeker een markt voor is. Toch wel frustrerend eigenlijk, als je als techneut en gadget lover zo beperkt bent in Nederland.

Klaarblijklijk wilden jullie dit medio 2018 gaan heroverwegen. Daar zijn we toch al ruim overheen, lijkt mij.
Badge +13
@Joehannus Kwa prijs zie je dat alle landen waarbij je het gebruiken kan in deze richting zitten ik verwacht dus dat als het in NL komen gaat dat wij ook zoiets zullen moeten gaan betalen het is dan tenslotte een stand alone gebuiks voorwerp.
Ik moet zeggen ik wacht ook met smart erop lijkt mij ideaal om met een wandeling enkel je je horloge mee te hoeven nemen.
Ik denk dat ik dan toch maar even wacht tot na de zomer. En als er dan nog niks bekend is, zal ik toch maar de niet LTE versie aanschaffen.

@Rosan vergelijkbare reden voor mij - niet meer met mijn telefoon te hoeven sporten, of bij mijn spinning lessen te gebruiken. Een horloge is dan veel handiger. Gewoon met mijn draadloze oortjes verbinden en klaar is kees. Ik luist graag internet radio bij het sporten, super handig dan om alleen een horloge te hoeven gebruiken.

Reageer