Beantwoord

Apps bijwerken/downloaden lukt niet App Store

• 5 januari 2016
  • 7 reacties
  • 34009 Bekeken

Hallo,
Kan al tijdje me apps niet meer bijwerken of downloaden als ik ze wil bijwerken blijft dat rondje gewoon zo staan. Wil ik een app downloaden geeft die op een gegeven moment aan van : downloaden is momenteel niet mogelijk ofzoiets. Heel vaag heb een iPhone 5s. Heb hem al gereset door uit knop en home knop in te houden heb al bij app store uitgelogd en ingelogd niks doet het! Heeft iemand de oplossing voor mij ?!?
Groetjes
icon

Beste antwoord door Mitch 6 januari 2016, 15:48

Hoi Miimii,

Welkom op het T-Mobile forum!

Inderdaad heel vreemd dat het downloaden van een app niet werkt. Ik heb net even geprobeerd om een paar apps te downloaden uit de App Store. Op mijn toestel lukt het wel, dus ik denk dat we kunnen uitsluiten dat er iets met de App Store is. Ik wil je heel graag helpen, het zal denk ik wel trial & error worden. Ik heb zelf een iPhone 5 dus ik kan meekijken in hoe de instellingen staan of zouden moeten staan. In dit topic worden ook een aantal mogelijke oorzaken behandeld.

Zou je willen controleren of je toestel nog genoeg geheugen heeft? Dit kun je controleren via Instellingen > Algemeen > Info en vervolgens Capaciteit en Beschikbaarheid met elkaar te vergelijken. Als het beschikbare geheugen minder is dan de grootte van de app dan lukt het downloaden niet. Ik lees dat het ook kan liggen aan een beperking op het installeren van apps. Op mijn iPhone 5 staan deze uit dus ik denk dat dit de standaardinstelling is aangezien ik deze instelling ook voor het eerst bekijk. Je kunt het alsnog controleren via Instellingen -> Algemeen -> Beperkingen. Als er een beperking is op Apps installeren dan kan dit het probleem veroorzaken.

Als ik je foutmelding intyp bij Google dan kom ik deze pagina tegen. Ik zie dat je een aantal tips van die site al hebt geprobeerd. Op de site staan de handelingen in een bepaalde volgorde, misschien dat het helpt om ze via deze volgorde uit te voeren.

Heb je al geprobeerd om de app te verwijderen door op de app te tappen totdat je een kruisje ziet om de app te verwijderen? Ik lees dat dit niet altijd kan op deze manier. Een andere manier is via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Gebruik de app die je niet kan installeren te verwijderen.

Het probleem kan ook nog veroorzaakt worden als er geen Wi-Fi netwerk beschikbaar is. Het kan namelijk zo zijn dat je alleen apps kan downloaden als je verbonden bent met een Wi-Fi netwerk. Dit is sowieso slim omdat een app downloaden via mobiel netwerk kosten met zich meebrengt, maar dat terzijde. Je kunt dus proberen om Wi-Fi uit en in te schakelen om te kijken of het downloaden wordt herstart.

Tot slot lees ik dat wanneer het probleem zich blijft voordoen je je iPhone moet herstellen en een back-up moet terugzetten. Ik hoop het natuurlijk niet voor je, maar mocht dit de enige oplossing zijn, dan help ik je graag met het maken van een back-up als je er niet uitkomt. Laat je even weten of het probleem is opgelost met één van deze stappen? Ik denk dat het handig is om als eerste te controleren of je toestel genoeg geheugen heeft.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Miimii,

Welkom op het T-Mobile forum!

Inderdaad heel vreemd dat het downloaden van een app niet werkt. Ik heb net even geprobeerd om een paar apps te downloaden uit de App Store. Op mijn toestel lukt het wel, dus ik denk dat we kunnen uitsluiten dat er iets met de App Store is. Ik wil je heel graag helpen, het zal denk ik wel trial & error worden. Ik heb zelf een iPhone 5 dus ik kan meekijken in hoe de instellingen staan of zouden moeten staan. In dit topic worden ook een aantal mogelijke oorzaken behandeld.

Zou je willen controleren of je toestel nog genoeg geheugen heeft? Dit kun je controleren via Instellingen > Algemeen > Info en vervolgens Capaciteit en Beschikbaarheid met elkaar te vergelijken. Als het beschikbare geheugen minder is dan de grootte van de app dan lukt het downloaden niet. Ik lees dat het ook kan liggen aan een beperking op het installeren van apps. Op mijn iPhone 5 staan deze uit dus ik denk dat dit de standaardinstelling is aangezien ik deze instelling ook voor het eerst bekijk. Je kunt het alsnog controleren via Instellingen -> Algemeen -> Beperkingen. Als er een beperking is op Apps installeren dan kan dit het probleem veroorzaken.

Als ik je foutmelding intyp bij Google dan kom ik deze pagina tegen. Ik zie dat je een aantal tips van die site al hebt geprobeerd. Op de site staan de handelingen in een bepaalde volgorde, misschien dat het helpt om ze via deze volgorde uit te voeren.

Heb je al geprobeerd om de app te verwijderen door op de app te tappen totdat je een kruisje ziet om de app te verwijderen? Ik lees dat dit niet altijd kan op deze manier. Een andere manier is via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Gebruik de app die je niet kan installeren te verwijderen.

Het probleem kan ook nog veroorzaakt worden als er geen Wi-Fi netwerk beschikbaar is. Het kan namelijk zo zijn dat je alleen apps kan downloaden als je verbonden bent met een Wi-Fi netwerk. Dit is sowieso slim omdat een app downloaden via mobiel netwerk kosten met zich meebrengt, maar dat terzijde. Je kunt dus proberen om Wi-Fi uit en in te schakelen om te kijken of het downloaden wordt herstart.

Tot slot lees ik dat wanneer het probleem zich blijft voordoen je je iPhone moet herstellen en een back-up moet terugzetten. Ik hoop het natuurlijk niet voor je, maar mocht dit de enige oplossing zijn, dan help ik je graag met het maken van een back-up als je er niet uitkomt. Laat je even weten of het probleem is opgelost met één van deze stappen? Ik denk dat het handig is om als eerste te controleren of je toestel genoeg geheugen heeft.
Hallo,

Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde op mijn iphone6 plus. 73 onvoltooide transacties, nieuwe aankopen kan ik niet downloaden en alle mogelijke tips al geprobeerd. Op mijn ipad gaat het wel gewoon. Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rondie,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je hetzelfde probleem ervaart als Miimii. Jammer dat de tips van Mitch niet hebben geholpen. Zou je ook de tips op deze pagina willen uitproberen? Mocht dat niet werken dan wil ik je adviseren je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel een back-up van je gegevens!

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Beste Hajar, dank je wel voor je reactie. Helaas werken deze oplossingen niet. Vanmorgen telefonisch contact gehad met Apple. Die konden mij ook niet verder helpen. Inmiddels kost dit ook nog eens mijn batterij van de iPhone. Deze loopt vrij snel leeg op het moment. Blijkbaar hangt er ergens een app vast, want ik kan ook geen nieuwe app downloaden. En tot overmaat kost dit mij vanmorgen ook nog eens mijn iPhone oplader? Toeval of door de iPhone veroorzaakt? Op de pc laat deze wel op, maar sinds 11 uur vanmorgen en de telefoon helemaal uitgezet nu pas 61%!!!!!!(17.00 uur)!!!!
iPhone ook erg warm!!!
Ja ik heb inderdaad ook alles al geprobeerd en idd gaat mijn batterij ook onwijs snel leeg heb alles gecheckt ook me geheugen. Heb nog heel veel over zelfs. Helaas
Goed excuus voor een nieuwe tel! In iedergeval heel erg bedankt ! 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rondrie en Miimii,

Wat jammer dat de tips niet hebben geholpen! 😞 Ook balen dat Apple jullie niet heeft kunnen helpen. Als jullie willen dan kunnen jullie je toestel ter reparatie aanbieden bij ons. Je bent je toestel dan voor 2 weken kwijt, maar hopelijk zal het jullie probleem wel oplossen.

Houden jullie ons op de hoogte?

Reageer