Beantwoord

Batterij iphone 5 snel leeg

Sinds enkele dagen is mijn iphone 5 heel snel leeg.
Binnen 8 uur tijd zit ik op de 10% terwijl ik dan ongeveer 10 minuten heb gebeld en verder de telefoon bijna niet uit mijn zak heb gehaald.

Ik heb van de week alle apps al afgesloten en de telefoon opnieuw opgestart en zelfs de fabrieksinstellingen teruggezet om vervolgens de reserve kopie terug te zetten.

Het vreemde is dat de iphone 4s van mijn vrouw hetzelfde probleem heeft.
Ook aan een slechte internetverbinding kan het volgens mij niet liggen omdat we 75% van de dag wifi bereik hebben en ook nog eens 50 km van elkaar vandaan zitten overdag.

Ik hoop dat iemand de oorzaak weet en met een oplossing kan komen
icon

Beste antwoord door Hajar 18 maart 2016, 12:52

Hi,

Gaat je iPhone batterij niet lang mee? En wil je jouw batterij graag verlengen? Bekijk dan dit topic met tips om je batterijduur te verlengen.

Heb je nog vragen, stel ze op het forum! 🙂

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 4
Hoi,

Wil je eens kijken wat het hoge batterijverbruik veroorzaakt? Bijvoorbeeld spelletjes en andere applicaties die op de achtergrond blijven draaien? Dit doe je door dubbel te klikken op de home-toets aan de onderkant van je toestel. Hou je dan een app ingedrukt, gaat het icoontje 'trillen' en kun je op een rood kruisje drukken. Tik je die aan, dan wordt het proces uit het werkgeheugen van het toestel verwijderd en dus gaat je batterij langer mee.

Tevens kan het helpen om bijvoorbeeld WiFi of mobiele data uit te schakelen als je het (tijdelijk) niet gebruikt. Dit kun je ook doen met bijvoorbeeld bluetooth.

Gr. Casper.
Dat heb ik allemaal al gedaan, ook locaties uitgezet voor bepaalde apps, facebook uitgezet. Maar de eerste 2 weken had ik nergens last van. Het is echt pas sinds deze week en bovendien heb ik geen telefoon van heel veel geld gekocht,met allerlei gemakken om alles uit te zetten. Dat ik op het einde van de avond bijna geen stroom meer heb vind ik normaal, maar halverwege de middag moet echt niet kunnen.
Reputatie 1
@Peter.k

Kijk eens bij de instellingen van ICloud als je dit gebruikt schijnt dat meerdere mensen er problemen mee hebben dat die ierdere 5 min sync en daarna (intern) crashed en weer opnieuw opstart nadat ze hem aan i-tunes hebben gehad.
Wat in een aantal gevallen schijnt te helpen op het apple forum is i-tunes op te starten zonder je telefoon en dan de gebruikers accounts verwijderen en afsluiiten hierna weer opstarten deze keer met telefoon en de account gegevens opnieuw invoeren  

Hoop dat je hier wat aan hebt

MvG Stefan
Een week geleden ben ik overstapt van de iphone4s naar de iphone5.
Wat mij opviel was het hoge batterijverbruik. S'nachts, in 7 uur tijd, liep
de batterij terug van 95% tot 15%.
De 5 stond hetzelfde ingesteld als de oude 4s. Wat mij opviel, is dat
rechtsboven naast het Bleutooth symbooltje er continu een paars
pijlsymbooltje zichtbaar was. Dat betekent dus dat er iets aan de hand is
met locatievoorzieningen.
Zoals iedereen weet, is dat een van de grootste stroomvreters.
Wat bleek, bij het instellingsonderdeel Privacy/Locatievoorzieningen
stond het paarse pijltje bij camera.
Camera?...... Die gebruikt normaal heel even locatievoorzieningen maar
niet continu. Bij mij bleef het pijltje paars ten teken dat de camera continu
gebruik maakt van locatievoorzieningen (GPS).
Bij het overzetten van de 4s gegevens met behulp van Itunes zijn ook de
foto's van de filmrol meegegaan.
Zou de nieuwe App Kaarten misschien bezig zijn met het opnieuw opzoeken
van gegevens waar de foto's gemaakt zijn?
Ik heb de photo's verwijderd en  toen een herstelinstallatie gedaan. De foto's
komen dan niet meer mee.
Na deze installatie was ook eindelijk het paarse pijltje uit rechtsboven in het
scherm.
Gevolg, geen GPS vraag meer voor de camera. Als ik nu een foto maak, dan
gaat heel even het paarse pijltje aan, wat normaal is.
Nu, een dag later, is het batterijgebruik s'nachts (naast mijn bed) in 7 uur tijd,
nog maar 5% in plaats van 80%.
Kennelijk een bug dus bij het overzetten van oude Iphone gegevens.
ik wordt er helemaal gek van nooit meer een iphone voor mij na altijd alle modellen gehad te hebben is dit toch wel de meest vreselijke die er is. De accu red het nog geen dag en loop de hele dag met een oplaadsnoer  bij me omdat ik hem zakelijk gebruik maar veel bellen zit er niet in. Ondanks eerdere berichten ook ALLES uitgezet waardoor je bijna geen smartphone meer over houd omdat alles uitstaat. waanzin voor zo een duur toestel!!
Reputatie 6
Badge +16
@Allemaal

Er zijn een aantal factoren waar de batterijduur van afhankelijk is. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: push berichten, locatievoorziening, multitasking etc.

- Push berichten zijn berichten die continu worden binnengehaald via het internet. Dit betekent dat er batterij verbruikt wordt om de gegevens via het internet binnen te halen. Je kan per Applicatie zelf kiezen of je hier wel of geen gebruik van wil maken.

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Berichtgeving > Applicatie selecteren > Berichtencentrum uitschakelen.

- Met betrekking tot je locatievoorziening is het misschien verstandig om je hele locatievoorziening uit te zetten en pas in te schakelen als je hier daadwerkelijk gebruik van maakt. Je kan ook voor specifieke applicaties de locatievoorziening uitschakelen.

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Privacy > Locatievoorziening.

- Je toestel staat ook altijd paraat om bepaalde zoekresultaten weer te geven. Of terwijl als je op je startpagina één pagina naar links gaat kom je in het zoekscherm terecht. Het geen wat je daar zoekt is van te voren al voor je geladen. Als je hier niet of nauwelijks gebruik van maakt kan je dit uitschakelen.

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Algemeen > Zoeken met Spotlight.

Hier kan je per categorie kiezen of je dit wel of niet in de zoekresultaten weergegeven wil hebben.

- Daarnaast is het verstandig om je helderheid niet altijd op het hoogst te hebben staan als dit niet nodig is. Je bluetooth uitzetten als je deze niet gebruikt. Je Wi-Fi uitschakelen als er voor jou geen toegankelijke verbindingen zijn.

Ik hoop dat dit voor een positief resultaat zal zorgen!

@Allemaal

Er zijn een aantal factoren waar de batterijduur van afhankelijk is. Een aantal voorbeelden hiervan zijn: push berichten, locatievoorziening, multitasking etc.

- Push berichten zijn berichten die continu worden binnengehaald via het internet. Dit betekent dat er batterij verbruikt wordt om de gegevens via het internet binnen te halen. Je kan per Applicatie zelf kiezen of je hier wel of geen gebruik van wil maken.

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Berichtgeving > Applicatie selecteren > Berichtencentrum uitschakelen.

- Met betrekking tot je locatievoorziening is het misschien verstandig om je hele locatievoorziening uit te zetten en pas in te schakelen als je hier daadwerkelijk gebruik van maakt. Je kan ook voor specifieke applicaties de locatievoorziening uitschakelen.

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Privacy > Locatievoorziening.

- Je toestel staat ook altijd paraat om bepaalde zoekresultaten weer te geven. Of terwijl als je op je startpagina één pagina naar links gaat kom je in het zoekscherm terecht. Het geen wat je daar zoekt is van te voren al voor je geladen. Als je hier niet of nauwelijks gebruik van maakt kan je dit uitschakelen.

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Algemeen > Zoeken met Spotlight.

Hier kan je per categorie kiezen of je dit wel of niet in de zoekresultaten weergegeven wil hebben.

- Daarnaast is het verstandig om je helderheid niet altijd op het hoogst te hebben staan als dit niet nodig is. Je bluetooth uitzetten als je deze niet gebruikt. Je Wi-Fi uitschakelen als er voor jou geen toegankelijke verbindingen zijn.

Ik hoop dat dit voor een positief resultaat zal zorgen!

dit heb ik allemaal al gedaan net zoals zovele maar dat helpt allemaal niet overal wordt erover geschreven. Uiteindelijk heb ik wel gekozen voor een smartfoon om hem ook als smartfoon te kunnen gebruiken en niet als een of ander mobiel om alleen te bellen dus ik heb en met mij vele andere weinig aan bovengenoemde tip helaas!
Dat probleem had ik ook, voor het slapen gaan helemaal opladen en in de ochtend was hij helemaal leeg. Ben naar een t-mobile shop geweest en heb een nieuwe iphone5 gekregen, nu werkt hij wel naar behoren. Gebruik van plus 9uur en stand by van plus 1dag;). Waarschijnlijk is het een bekend probleem want kreeg zonder dat de medewerker naar mijn tel keek een nieuwe na mijn verhaal aangehoord te hebben!
Reputatie 2
Mensen, toevallig de Find My Iphone service aanstaan? Die houd namelijk ten alle tijde je locatie bij en dat vreet energie!
3G is natuurlijk ook een vreter 🙂
Sinds een paar dagen een nieuwe iPhone 5 32GB binnen gekregen. Het eerste wat me opviel was dat de batterij in 7 uur tijd 's nachts terug liep van 100 naar 80 procent!!! Ik had hiervoor een iPhone 4 en daar kon ik met normaal gebruik met de batterij bijna 2 dagen mee doen voordat deze weer moest worden opgeladen. Deze iPhone 5 is na een uurtje of 10-12 helemaal leeg! Een normale werkdag red ik net terwijl ik de telefoon niet eens zo intensief gebruik.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om alles maar uit te zetten. Daarvoor schaf je geen telefoon ter waarde van 778,- aan. Ik heb al van alles geprobeerd: reset, batterij helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opladen, bepaalde voorzieningen uitgezet etc. maar het maakt allemaal niet uit. Iemand nog tips?
@Razza & T-Mobile,

De genoemde factoren zijn de grootste onzin. De telefoon moet het gewoon doen ook al staat alles aan. Ik heb elke generatie iPhone gehad dus ik een de overige gebruikers weten echt wel dat het aan de telefoon ligt. 

Daarbij zoals de andere gedupeerde ook al meldde. De iPhone deed het de eerste weken wel gewoon, en na 2/3 weken is de batterij op.

En als we alles moeten uitzetten dan kunnen we net zo goed een Nokia 6310 uit de jaren '90 gaan kopen want dan heb je dus geen smartphone meer.

Hoe kan je zo'n belachelijk antwoord geven? Jullie weten echt wel wat het probleem is als provider. 

Kom met een oplossing of nuttige tip ipv een zoethoudertje. in principe zeg je nu " zet de telefoon uit, dan gaat de batterij ook niet op"

Het is een schande!!
Reputatie 5
Het ligt iets genuanceerder.

Ik heb vanaf iOS6 (op de 4S) problemen gehad met gebruiksduur v d accu.
Toen ik daar "System" op installeerde en dat regelmatig gebruikte (je kunt alle apps HARD killen en het laadritme v d accu beïnvloeden), verbeterde de gebruiksduur.
Toen ik op het Apple Support Forum las over de rommel en configuratiekronkels die achterblijven/meekomen op een toestel wanneer je een reservekopie terugzet, heb ik dat eens geprobeerd. Essentiele zaken gebackupt (foto's) en de rest kon geen kwaad, want ik heb alles op een exchange-server staan. Dus een echte clean-install. Toestel goed geconfigureerd en mondjesmaat apps teruggezet wanneer ik ze "miste". Dat heeft gewerkt. Gebruiksduur van de accu ging weer met een sprong vooruit. De volgende tip die ik van een Über-user las, was de volgende: alle apps uit. Telefoon helemaal leeg laten lopen tot deze zelf uitschakeld. Telefoon opladen tot +2 uur na 100% vol. In deze tijd kun je toestel gewoon gebruiken alleen laadcyclus niet onderbreken. Daarna de eerste paar laadcycli -indien mogelijk- op de zelfde wijze doen. Kan dit niet, dan in iedergeval zorgen dat je het toestel pas aansluit als accu lager dan 15% aangeeft. Ik heb me hieraan gehouden. Wederom een merkbare verbetering.

Vanaf begin november werk ik met een iPhone 5.
Met alle wetenschap van hiervoor, toch een reservekopie van de 4S erop gezet.
Problemen met Exchange (bleef syncen en steeds opnieuw mailbox inrichten). Verkorte gebruiksduur en flink dataverbruik. (hoger in MB's maar niet extreem richting einde bundel 😉 )
Weekje aangemodderd. (Te lui, geen tijd, geen zin, smoezenboek erbij gepakt en weer een weekje doorgekloot)
Alle moed bij elkaar geveegd en opnieuw begonnen.
Een clean-install. Zelfde procedure, zelfde regime.
Kan inmiddels beduidend langer dan een dikke dag met één lading. Durf 'm zonder problemen te gebruiken tot erg erg leeg.
Ben een redelijk zware gebruiker.

Wat heb ik in/uitgeschakeld:
* Push-mail (niet de push-notificaties...) kost veel, maar ik laat het bewust aan. Ik heb door de clean-install, geen last van de veel besproken iOS6+-bug met Exchange 2010.
* iCloud gebruik ik niet, staat dus uit.
* Verder hebben alleen Navigon en nog een app toegang tot m'n locatieservice.
* Find-My-iPhone staat uit

*kalibreer 1 x per maand de accu (zoals boven beschreven) en dat werkt echt super.
Reputatie 2
Heb hetzelfde probleem als jullie....
Helpdesk gebelt. Alles gedaan wat mogelijk was. Niets hielp
Nu heb ik een helpdesk referentie #.
Ben bezig met battery 'wakker' te schudden
Ik heb de batt volledig leeg getrokken tot dat de iphone 5
Volledig uit valt.
Heb hem vervolgens weer opgeladen tot 100% en aan de lader gelaten voor ruim 3 uur
Nu trek ik hem weer volledig leeg tot ie uit gaat.
Dit ga ik een aantal x herhalen....
Om te kijken of er iets veranderd ivm de batterij
Zo ja moet ik dit melden via sms. Zo niet dan ook......
Reputatie 3
Sinds 2-3 weken is de batterij van mijn iPhone 4S ineens een heel stuk sneller leeg dan normaal, eerst dacht ik dat dit aan de iPhone lag, maar ik hoor van meerdere mensen dat zij er ook last van hebben, allemaal T-mobile klanten, met andere providers heb je er geen last van. Als je de datavoorziening uitzet gaat je batterij ook ineens vel langer mee, maar dat is logisch. Het lijkt mij dat dit een probleem is dat bij T-mobile ligt, misschien omdat ze andere technieken zijn gaan gebruiken mbt de uitrol van 4G of iets dergelijks. Onderkent T-Mobile dit probleem?
Reputatie 4
@ jurgen888

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een oplossing in gang is gezet. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 😉

@ acvz

Hmm dat is vervelend zeg! 😞 Er is geen probleem bekend waardoor de accu sneller leeg gaat bij T-Mobile klanten. Hoelang doe je met een volle accu?

Ik zou je daarnaast willen aanraden om te controleren of de laatst beschikbare software op het toestel staat. Mocht dit het geval zijn, dan raad ik je aan om de fabrieksinstellingen te herstellen. Denk er dan wel aan om een back-up te maken, zodat je de gegevens die op het toestel staan niet verliest. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Ook ik heb hier pas de laatste dagen last van, hiervoor bijna een half jaar geen enkel probleem. Dus hoor ook graag een oplossing. Zijn er geen storingen of zwak signaal waardoor dat kan komen. Zelf kom ik uit de flevopolder maybe dat meer mensen daar juist het probleem ondervinden.
Reputatie 2
Sinds een aantal weken heb ik hier ook zeer veel last van. Bij weinig gebruik (max 5 minuten bellen, beetje sms/Whatsapp en een paar foto's nemen) is de telefoon na 6 uur al op 20%. Hij viel gisteren zelfs al uit met nog 8% batterij over, terwijl ik het apparaat minimaal eens per maand geheel ontlaad en oplaad.
Ik heb hetzelfde probleem sinds een week. De batterij is binnen een dag leeg en wordt warm, bijna heet! ALs ik op fb ga zie je de % aftikken elke twee minuten 1 %. Dit heeft volgens mij niks te maken met apps die op de achtergrond mee draaien ik denk dat mijn i phone 5 gewoon stuk is. Ben benieuwd of er meer mensen hetzelfde probleem hebben en hoe het is opgelost! 
Reputatie 5
Misschien is het interessant om deze 2 artikelen eens rustig door te lezen. 
Het is geen oplossing, maar geeft wel een duidelijke richting aan.

http://www.iphoneclub.nl/255657/iphone-batterij-snel-leeg-door-facebook-en-whatsapp/

Dit is de verdieping waar iPhoneclub het over heeft: (in het Engels)
http://blog.hagga.net/archives/iphone-ipod-touch/3805-facebook-app-is-draining-your-iphones-battery

Ik had de mailnotificaties van FB uitstaan en gebruikte de push-functie v.d. app zelf.
Nu heb ik de mailnot. weer aangezet en de app verwijderd. 
Het scheelt mij 20% op 10 uur, denk ik.
Das een goed bedoelt advies maar je koopt toch niet zo'n dure phone om vervolgens dingen uit te moeten zetten.
Dan is er gewoon wat mis met je toestel en moet dat opgelost worden en niet pappen en nat houden.
Reputatie 5
Hoi elvispr,

Ik begrijp het pappen en nathouden niet goed.

Apple produceert een toestel. De voorgangers blonken ook niet uit in gebruiksduur van de accu.
Dat is niet nieuw.

De apps daarentegen worden alleen maar zwaarder en zwaarder.

Begrijp ik jou goed dat jij Apple verwijt dat zij een product leveren dat niet voldoet aan jouw verwachtingen omdat de apps die jij verkiest te draaien, eigenschappen hebben die de gebruiksduur negatief beïnvloeden?

Das een goed bedoelt advies maar je koopt toch niet zo'n dure phone om vervolgens dingen uit te moeten zetten.
Dan is er gewoon wat mis met je toestel en moet dat opgelost worden en niet pappen en nat houden.

Ik zit hier op een T Mobile forum en ik hoor graag reactie's hoe T Mobile hiermee omgaat.
Ik heb bij hun dit toestel gekocht.
Ik ben al in de winkel geweest en die willen hem best opsturen maar dan zit ik 2 weken zonder phone dat is niet echt klantvriendelijk.
Begrijp me niet verkeerd ik hoor graag goeie tips of van mensen die hetzelfde probleem hadden en hoe het is opgelost.

Het probleem is als ik bijna elke twee minuten een % batterij kwijtraak dat is toch niet normaal.
Reputatie 4
@ elvispr

Vervelend dat je accu niet zo lang meegaat! 😞 Hoeveel uur doe je met een volle accu? Zoals edro eigenlijk al aangeeft, is het niet uitzonderlijk of vreemd dat de accu geen volle dag meegaat. Dat is nou eenmaal een kenmerk van de nieuwere generatie smartphones; de mogelijkheden worden steeds groter maar dit heeft ook zijn effect op de accuduur.

Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Daarnaast zou ik je ook willen adviseren om de fabrieksinstellingen te herstellen. Denk er dan wel aan om een back-up te maken van de gegevens die op het toestel staan, via deze link kan je zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of het is gelukt?

Mochten bovenstaande handelingen geen effect hebben en het toestel gaat volgens jou echt te snel leeg, dan kan je via ons een beroep doen op de fabrieksgarantie. Wanneer het toestel door T-Mobile is geleverd kunnen wij een reparatie voor je in gang zetten. Binnen de standaard fabrieksgarantie valt helaas geen leentoestel, hiervoor dien je dan zelf te zorgen. We kunnen jou wel een simadapter verschaffen, waardoor je de nano-simkaart gewoon in een ander toestel kunt gebruiken. Wanneer je dit in de toekomst wilt voorkomen, zou het voor jou wellicht aantrekkelijk zijn om in het vervolg een toestelverzekering af te sluiten.
Nou, ik ben wel thuis gekomen van een koude kermis, zeg maar...
Heb nu sinds een week de iPhone 5. Geconfigureerd als nieuwe iPhone. Ik heb geen update gedaan en zit dus op iOS 6.1.2
iCloud, locatievoorzieningen, pushberichten, blue tooth, alles staat uit. Helderheid is bijna helemaal naar links, ik heb alleen WiFi.
Er staan welgeteld 10 apps op; 2x internetbankieren (ing en abn), kruidvat, McDonalds, Subway, Scan, My T-Mobile, Scoupy, pasjesapp en whats app. Ik heb in de e-mail 3 ( hotmail) accounts toegevoegd, die staan op wel op push.
Verder heb ik alles handmatig, zelfs berichtgeving heb ik uitstaan. Afbeeldingen laden staat uit. Geen meldingen, stroken alles staat uit ( je vraagt je af waarom ik een iPhone heb ;0) ik ben met griep thuis). Ik heb de iPhone uit zichzelf uit laten gaan en toen opgeladen.
' s Morgens om 07:00u van de lader, 4x 2 regels ge-whats app't, 3 reclame e-mails (zonder afbeeldingen geladen dus) ontvangen en verwijderd en in de appstore naar de Tv- gids app gezocht. Ik sluit alles af en 's middags om 15:00u is er nog 45% over! Niet eens mee gebeld, helemaal niks!

Ik heb een iPad, zit de hele dag van die speule spelletjes te doen, af en toe muziekje luisteren, af en toe een you tube filmpje bekijken, reclamefolders te checken, e-mail checken en versturen, internetbankieren, surfen op het net, paar mooie games spelen, ik gebruik hem bijna als mijn desktop! Dat ding zit nog net niet aan me vast gelijmd en doe ruim 3 dagen met de batterij!

Reageer