Vraag

Batterij iPhone 6s snel leeg

• 12 oktober 2015
  • 10 reacties
  • 1598 Bekeken

Ik heb 9 oktober de iphone 6s 64gb gehaald en merk dat de battarij al binnen een halfe dag leeg is! En bij me oude iphone 5s kon ik makelijk een hele dag met de battarij !

10 reacties

Reputatie 2
De koerier van AMP vertelde mij bij aflevering van mijn 6s vrijdag dat er toestellen van Apple in omloop zijn met Samsung accu's. En deze waren retesnel leeg, ik heb mijn twijfels over het verhaal en zou dan ook graag bevestiging zien. Maar aan de andere kant wil ik het wel geloven daar ik meerdere reacties heb gelezen over de accuduur en het snel leeg trekken. Wellicht iemand van T-Mobile die antwoorden heeft en of er al swaps zijn geweest van toestellen door soortgelijke problemen?
Ja zo iets had ik ook gelzen over de a9 chip ! Daar mag appel dan wel iets mee gaan doen.
Ik heb niet zozeer gelezen dat de Samsung accu het probleem zou zijn, maar er zijn zeker wel twee verschillende soorten chips (TSMC 16nm / Samsung 14nm). De versie van Samsung zou echter de betere/zuinigere moeten zijn van de twee, dus dat is wat tegenstrijdig (marginaal verschil en vooral voor 'geeks' van werkelijk belang).

Echter, de levensduur van de 6s / 6s plus zijn accu zou toch wel beter moeten zijn dan wat jullie hier nu melden. Een van de voordelen van Apple is het "ik loop een winkel in en klaag" gedeelte, dus kijk even of je niet iets raars aan hebt staan en zo nee... Ga er zeker achteraan.

Als ik lees dat er ongeveer 12 uur gehaald moet worden met scherm aan, dan is een halve dag alleen correct als je de hele tijd bezig was met de telefoon (en ik heb niet het gevoel dat dat was wat je bedoelde).

Laat het vooral weten en post alle feedback! Zwerven hier genoeg deskundigen rond op het klantenforum om je verder te helpen!
Nee inderdaad ! was gewoon aan het werken, af en toe op mijn telefoon kijken en rond een uurtje of 6 was die nog maar 20% had hem om 11 uur van de oplader af gehaald !
Grappig, aangezien de 14nm zuiniger zou moeten zijn dan de 16nm blijken geruchten toch langzaam wat grond te krijgen, echter...

Tweakers nieuwsbericht van Ars Technica

De verschillen zijn minimaal en, zeker gezien de mogelijke verschillen per chip, nog niet groot genoeg om het bovenstaande te ondersteunen.

Als ik lees dat je echt amper 7 uur met standby hebt gehad, dan zou ik bij Android gaan roepen dat er een programma ongecontroleerd bezig was. Nu is Apple, jaja ik geef het toe, toch wel beter als besturingssysteem en zou dat niet mogen, maar... Geef eens een volledige herstart op het toestel en kijk dan nog eens.

Werkt dat ook niet, dan kunnen echte Apple experts je mogelijk nog helpen en anders zou ik echt adviseren bij een Apple service point aan te kloppen. 7 uur met scherm uit (vnl) mag geen accu leeg trekken.
Reputatie 2
Heb je wifi ondersteuning uit staan? En ik zou ververs apps op de achtergrond ook uitzetten en sinds de update naar IOS9 zet ik standaard de energiebesparingsmodus aan als ik vrij lang van huis ben.
Badge +13
Nee inderdaad ! was gewoon aan het werken, af en toe op mijn telefoon kijken en rond een uurtje of 6 was die nog maar 20% had hem om 11 uur van de oplader af gehaald !
En als je bij instellingen kijkt en dan batterij wat geeft hij dan aan hoeveel gebruik en stanby?
Ook kan je daar goed zien welke apps wat gebruiken en kan je dus zien of er een app is die zich mis draagt.
Heb je er een oude back up op gezet van je vorige toestel?
Het kan soms de moeite lonen om te kijken wat het toestel doet zonder back up zo kan je uitsluiten of er misschien een boosdoener in je oude back up zit dat komt sporadisch voor.
Reputatie 2
En als je bij instellingen kijkt en dan batterij wat geeft hij dan aan hoeveel gebruik en stanby?
Ook kan je daar goed zien welke apps wat gebruiken en kan je dus zien of er een app is die zich mis draagt.
Heb je er een oude back up op gezet van je vorige toestel?
Het kan soms de moeite lonen om te kijken wat het toestel doet zonder back up zo kan je uitsluiten of er misschien een boosdoener in je oude back up zit dat komt sporadisch voor.

Wat zijn dit voor waardeloze adviezen?
Uitsluiten of het aan je back up ligt, maar dat komt sporadisch voor. Dit is nogal tegenstrijdig, het kan aan je back up liggen maar dat komt amper voor.
Probeer zo vaak mogelijk programmas die je niet gebruikt die op de achtergrond nog steeds werken uit te zetten. Dat scheelt vrij veel batterij bij mij!
Reputatie 7
Badge +20
Hi ricardo,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat balen dat je batterij zo snel leeg gaat. Ervaar je dit probleem nog steeds? Heb je ook een kijkje genomen in dit topic? Hier staan tips in over hoe je jouw batterijduur kunt verlengen.

Laat ons weten of dat helpt! 🙂

Reageer