Vraag

Batterij snel leeg door simkaart

• 8 juni 2016
  • 4 reacties
  • 1269 Bekeken

Ik heb een jaar geleden een twee jarig abonnement met toestel afgesloten.
Heb nu recent een nieuw toestel gekocht, iPhone 6S , en de batterij ging ontzettend snel leeg (liep zonder gebruik 50% leeg binnen 8 uurtjes)
Ben met dit toestel teruggegaan naar de winkel, deze is vervolgens getest en met de accu bleek niks mis te zijn. Zonder sim kaartje liep deze 5% leeg in 2 uur. Heb vervolgens thuis het simkaartje van iemand anders erin gedaan en toen liep de accu van de batterij ook niet absurd snel leeg.

Conclusie die ik hieruit trek is dat het aan mijn simkaartje ligt? Het simkaartje is nu pas 1 jaar oud, de telefoon is gloednieuw en onderzocht
Ik vroeg mij dan ook af of het mogelijk is om een nieuw simkaartje opgestuurd te krijgen.

Hopelijk kunt u mij verder helpen,

Bij voorbaat dank

4 reacties

Reputatie 3
Hoi

Super vervelend. Niemand wil een lege accu natuurlijk. Gelukkig is het niet je nieuwe iPhone.

Is het simkaartje geknipt of beschadigd toevallig? Een simkaart welke slecht contact maakt zal vaker opnieuw verbinding zoeken en dus meer van de accu vragen.
Hoi

Super vervelend. Niemand wil een lege accu natuurlijk. Gelukkig is het niet je nieuwe iPhone.

Is het simkaartje geknipt of beschadigd toevallig? Een simkaart welke slecht contact maakt zal vaker opnieuw verbinding zoeken en dus meer van de accu vragen.

Hoi,

Ik heb mijn simkaartje niet geknipt en zover als ik kan zien is hij ook niet beschadigd...

Bedankt voor je reactie
Ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe simkaart besteld. Hopelijk is dit de goede oplossing.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sanne,

Welkom op ons forum!

Heel erg vervelend als je batterij kuren vertoont! Je geeft aan dat je het toestel niet gebruikt, bedoel je dan dat je deze ook echt ergens hebt liggen en niet naar omkijkt of nog iéts aan gebruik? Zou het kunnen dat er onbedoeld en onbewust wellicht instellingen ingeschakeld staan die je batterij gebruiken? Je vindt hier een aantal tips om je batterijduur te verlengen, wellicht vind je hier iets tussen wat de oorzaak kan zijn.

Een simkaart kan soms problemen opleveren, bijvoorbeeld als deze verouderd, stuk of vuil is. In jouw geval lijkt dit niet het geval, maar het kan natuurlijk zo zijn dat er wat gebruiksslijtage is opgetreden. Laat je het ons weten wat je bevindingen zijn! 🙂

Reageer