Vraag

Bel en Luidspreker problemen

• 24 november 2011
  • 7 reacties
  • 3107 Bekeken

Hallo,

Ik heb de iPhone 4s nu al iets meer dan twee weken. Ik heb de laatste versie 5.0.1.

Ik merk nu heel frequent wanneer ik bel dat de verbinding met de andere kant al gemaakt is, maar ik nog helemaal geen geluid hoor of ontvang. Ik hoor geen toon overgaan. Ik heb nu zelf als quick fix uitgevonden dat ik even de luidspreker knop aan en uit moet klikken. Dan krijg ik wel weer geluid (ik hoor de toon overgaan of ik hoor de andere kant al praten tegen mij terwijl ik nog niets hoorde).

Het volgende probleem speelt dan meestal daarna af. De volgende persoon die ik bel krijg ik meteen luid op de luidspreker te horen, terwijl ik de luidspreker niet heb geselecteerd. Het uitklikken van de luidspreker heeft geen effect. De persoon aan de andere kant hoort mij overigens niet. Dit is heel vervelend!!

Het aan en uit zetten van het toestel heeft ook geen oplossing geboden.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en een oplossing heeft voor dit probleem.

mvg,

Johannes

7 reacties

Reputatie 5
Jayem3l

Welkom op het forum :)

Ik begrijp dat je problemen ervaart met je speaker en microfoon.
Zou je je home- en standbybutton tegerlijkertijd voor 10 seconden ingedrukt willen houden? Je voert op deze manier een soft reset uit met je toestel. Mocht dit niet werken kun je een hard reset uitvoeren. Hoe dit in zijn werk gaat staat stap voor stap omschreven op onze website bij de toestelhulp
Mocht dit het probleem niet oplossen, kan ik je op afstand helaas niet verder helpen. Ik zie dat je toestel nog geen maand oud is. Dat betekent dat je het toestel niet aan hoeft te bieden ter reparatie maar dat er een omruilafspraak met je wordt gemaakt. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice
Ook hebben mijn partner en ik bovenstaand probleem, als wij bellen gaat de telefoon niet over en horen wij een echo. In sommige gevallen hebben wij pas na 3 of 4 keer contact. Ook na de soft reset geen verbeteringen. De batterij van de 4S van mijn partner (al tweede 4S) wordt heet en is snel leeg. Dit ondanks het uitzetten van locatieoorzieingen en updaten.
Wil mijn 3GS verkopen maar wacht toch nog even.......... 4 s geeft naar ons idee veel problemen, hadden meer verwacht.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
Met vriendelijke groet,
Anne Mieke Wijshake
Hoi Johannes,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 4S.. Heb jij al een oplossing gevonden voor dit probleem, want het is echt heel vervelend inderdaad! Soft reset helpt tot nu toe niet, en voordat ik over ga naar hard reset wil ik graag even horen of dit voor jou heeft geholpen?!

Alvast bedankt!
Groeten,
Lourain
Hoi Johannes,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone 4S.. Heb jij al een oplossing gevonden voor dit probleem, want het is echt heel vervelend inderdaad! Soft reset helpt tot nu toe niet, en voordat ik over ga naar hard reset wil ik graag even horen of dit voor jou heeft geholpen?!

Alvast bedankt!
Groeten,
Lourain

Hoi Lourain,

Ik heb na de softreset maar besloten om mijn telefoon te laten vervangen. Ik had de telefoon pas 2 weken, dus ik kon hem nog laten omruilen.

Ik heb echter wel op internet iets gevonden over Siri. Als je Siri uitschakelt, dan zou het probleem niet meer voorkomen. Zo heb ik het ook ervaren.

Ik heb Siri nu ook standaard uitstaan. Ik gebruik het ook eigenlijk weinig. Aan de andere kant vind ik het jammer dat ik functionaliteit uit moet schakelen om het normale bellen met de telefoon mogelijk te maken.

Dus probeer eens of het uitschakelen van Siri een oplossing bied voor dit vervelende probleem.

Gr. Johannes
Ik heb precies hetzelfde probleem! Daarom heb ik mijn toestel om laten ruilen. Maar wat deze moderator er even niet bij verteld is dat je GEEN nieuw telefoon krijgt! Je krijgt een zogenaamd refurbished toestel. Die heb ik ook gekregen. Dat is dus een tweedehands toestel dat gerepareerd is. Ik kreeg ook zo'n toestel maar wat bleek; ik kreeg er een met een dode pixellijn! Dus ik moet dit toestel weer omruilen. Ik vind het een slechte zaak dat je binnen een maand geen nieuw toestel krijgt. Wel eerst groot adverteren met de nieuwe iPhone en zodra je betaald hebt en er gaat iets mis dan word je slecht voorgelicht. Zowel door de klantenservice als door deze moderator. Zorg voor een goed aftersales! Ik betaal twee jaar lang veel geld bij julie als klant, dus zorg dan ook goed voor je klanten T-mobile!
Ik heb al 3 dagen ook hetzelfde probleem en bij mij staat de Siri niet aan! Nooit aangestaan ook! Ik denk dat ik morgen maar naar de wiinkel ga en hem inruil 😞
@allen,

Als je problemen ervaart met je iPhone dan kun je eerst een soft reset uitvoeren. Als dit niet helpt dan kun je kiezen voor een hard reset. Let op dat je eerst een reservekopie maakt in iTunes. Als ook dit niet helpt dan kun je je toestel ter reparatie aanbieden.

Reageer