Beantwoord

Bellen met iPhone 8

• 29 mei 2018
  • 6 reacties
  • 527 Bekeken

Een bekend probleem op het forum.... de combinatie van de nieuwste twee iPhone toestellen en het T-Mobile netwerk..... = niet kunnen bellen

Ik hoef aan de moderators vast niet uit te leggen wat het precies inhoudt, aangezien er toch al zoveel klachten over binnen komen.

Ik ben ten einde raad. Ik heb de nieuwste iPhone 8 gekocht en heb een Sim Only abonnement bij provider Simpel, die werken via het T-Mobile netwerk. Ik zie dat mensen die een abonnement inclusief toestel hebben aangeschaft bij T-Mobile zelf, hun toestel kunnen opsturen ter reparatie. Maar ik heb mijn toestel bij de MediaMarkt aangeschaft en zowel de MediaMarkt als Apple leggen het probleem bij het netwerk van T-Mobile. Voordat ik een abonnement aan heb geschaft werd mij uiteraard niks verteld dat dit een probleem was. Dus nu zit in nog tot 2020 vast aan mijn abonnement die dus helemaal niet werkt bij mijn toestel. Ik krijg van Apple en MediaMarkt geen nieuw toestel omdat het aan het netwerk ligt, ik kan mijn abonnement bij Simpel niet afkopen.... kortom nog twee jaar vastzitten aan deze onzin?

Welke oplossing wordt er geboden aan Sim Only klanten van T-Mobile? Kunnen jullie regelen dat ik mijn abonnement bij Simpel kan opzeggen? Of alsnog mijn iPhone 8 laten repareren of vervangen?

Als klant ben ik wel de laatste die hier iets aan kan doen... alle partijen wijzen met de vingers naar elkaar en als klant kan ik hier niks mee. Ik kan bij niemand terecht. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Hakuin 29 mei 2018, 17:14

Je zal in dit geval bij Simpel moeten zijn, want daar heb je je contract. Als netwerk niet goed functioneert en Simpel doet er niks aan, moet je je contract laten ontbinden vanwege wanprestatie aan de kant van simpel.
Waarschijnlijk zullen ze tegensputteren en dan wordt het tijd voor je rechtsbijstandverzekering of rechtswinkel.
Simpel zal zelf het probleem bij tmobile moeten aankaarten en niet jij.
Bekijk origineel

6 reacties

Je zal in dit geval bij Simpel moeten zijn, want daar heb je je contract. Als netwerk niet goed functioneert en Simpel doet er niks aan, moet je je contract laten ontbinden vanwege wanprestatie aan de kant van simpel.
Waarschijnlijk zullen ze tegensputteren en dan wordt het tijd voor je rechtsbijstandverzekering of rechtswinkel.
Simpel zal zelf het probleem bij tmobile moeten aankaarten en niet jij.
Dat klopt. Ik heb ook als eerste bij hen aangebeld over het feit dat ik betaal voor hun service dat niet werkt en dat er niks is verteld over eventuele problemen met de iPhone 8. Wat ze daarop hebben geantwoord is dat het geen netwerk probeem is, maar een fabricatiefout van apple... wat een onzin. Ze hebben het namelijk onderzocht, dat het zogenaamd geen netwerkfout is. Omdat het wel met andere apparaten werkt. Zoveel mensen hebben er last van. Hoe kan ik ze dan als nog overtuigen? Ik kan er helemaal niks aan doen dat dit zo loopt.
Er staat namelijk idd dat het kan worden ontbonden als er niet wordt voldaan aan de verplichtingen, maar ze beweren dat ze er wel aan voldoen en dat het aan het apparaat ligt
Reputatie 1
Het ligt niet aan het apparaat, dat is prima. Als je een sim kaart in stopt van bv vodafone werkt hij prima. De fout zit hem in het netwerk in combinatie met het toestel. Apple doet hier niets aan. Procedure is dat je je toestel opstuurt of naar een shop brengt ter analyse. Dan ben je hem minimaal 5 werkdagen kwijt en je krijgt geen leentoestel.
Dat is natuurlijk schandalig en klopt ook helemaal niet. Ze leveren op dit moment een product wat niet voldoet aan de verwachtingen en op die manier moet er onder het abonnement uit te komen zijn . Ik ga dit uitzoeken en mijn bevindingen hier uitvoerig plaatsen net zo lang tot ze met leentoestellen komen of direct een nieuwe.
Hallo allemaal,

Ik heb mijn nieuwe iPhone8 ook gekocht bij de mediamarkt, gewoon een los toestel zonder abonnement. Tmobile simkaart overgezet vanuit mijn iphone6s die altijd zonder problemen werkte met tmobile en ja hoor, na een tijdje begon mij ook op te vallen dat bij veel gesprekken de verbinding wegvalt, inmiddels heb ik het 8 van de 10 keer, het wordt steeds erger. Apple heeft het toestel helemaal nagekeken, niets te vinden. Een ander toestel is dus geen oplossing. Inmiddels vandaag voor de 4e keer met T-mobile gebeld maar helaas steeds meer dan 25 minuten in de wacht. Het wordt tijd dat Youp van ‘t Hek weer eens gaat twitteren, wanneer gaat t-mobile toegeven dat het netwerk issues heeft i.c.m. deze telefoon? En wanneer kunnen ze iets zeggen over een oplossing? Dan weet de klant waar hij aan toe is, snap wel dat het geen goede reclame is, maar deze situatie maakt het juist alleen maar slechter. Volgens mijn rechtsbijstand kunnen ze het contract met 1 briefje beëindigen, maar moet je dat willen? Als er maar een oplossing in het verschiet is, dan is er ruimte voor begrip en wat geduld!
Reputatie 1
Mark 8410,
ik heb inmiddels een nieuw toestel gekregen. Mijn derde tot nu toe. Het probleem speelt nu bijna een jaar en er is nog geen oplossing voor. Veel mensen worden van het kastje naar de muur gestuurd. Aan geduld en begrip zijn grenzen. Ik zit al zo lang bij T-Mobile ik ga ook liever niet weg. Contract ontbinding is tegenwoordig idd maar een formaliteit. Ik zie het nog even aan met dit toestel. Mocht deze het ook weer begeven dan ben ik er klaar mee.

Reageer