Beantwoord

Bellen met nieuwe iPhone werkt niet

• 17 december 2017
  • 9 reacties
  • 2161 Bekeken

Hi!

Ik heb sinds kort een nieuwe iPhone. Waar ik tot dan toe nooit last had van problemen met bellen heb ik dat sinds ik mijn nieuwe toestel heb wel. Bij Apple wezen ze me op het feit dat het ook een probleem zou kunnen zijn met mijn sim kaart. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik heb toch de neiging om het probleem bij apple te zoeken aangezien ik hiervoor nooit last had van problemen.

Het probleem gespecificeerd is als volgt:
Iemand belt mij, ik krijg geen belletje binnen en een half uur later krijg ik een sms bericht waarin staat dat ik een gemiste oproep heb.
Ik bel iemand, na 10 seconden hoor ik niks meer en staat er groot 'call failed' in mijn scherm. De paar minuten daarna staat er bij iedereen die ik probeer te bellen automatisch weer 'call failed'.

Thanks!
icon

Beste antwoord door David 18 december 2017, 11:46

Hoi Tim,

Zonde dat jouw nieuwe iPhone deze kuren vertoont, dat is wel een domper bij een nieuw toestel. :S Hopelijk kunnen we de oorzaak achterhalen en dit verder oplossen!

Het is inderdaad een mogelijkheid dat je het probleem ervaart waar Error33 aan refereert. We gaan echter eerst nog een aantal zaken uitsluiten, om zo te ontdekken wat er aan de hand is. Heb je de laatste software op jouw telefoon staan? Zo niet, dan kun je deze alsnog updaten. Daarnaast ben ik benieuwd of je het probleem overal ervaart of dat je het op een specifieke plek hebt?

Ik wil in ieder geval aanraden om even een kruistest uit te voeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Als het dan in de andere telefoon wél werkt, ligt het niet aan de simkaart, maar aan het toestel. Op die manier komen we al heel snel bij de oorzaak van het probleem!

We zijn benieuwd naar jouw reactie! Keep us posted! 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Welk toestel heb je nieuw ? 8 of X ? Dan zou het dit probleem wel eens kunnen zijn:

https://forum.t-mobile.nl/apple-444/slechte-verbinding-met-iphone-283693
Reputatie 4
Badge +3
Als je een T-Mobile winkel inloopt ruilen ze je simkaart om, dan kun je meteen zien of het daar aan ligt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tim,

Zonde dat jouw nieuwe iPhone deze kuren vertoont, dat is wel een domper bij een nieuw toestel. :S Hopelijk kunnen we de oorzaak achterhalen en dit verder oplossen!

Het is inderdaad een mogelijkheid dat je het probleem ervaart waar Error33 aan refereert. We gaan echter eerst nog een aantal zaken uitsluiten, om zo te ontdekken wat er aan de hand is. Heb je de laatste software op jouw telefoon staan? Zo niet, dan kun je deze alsnog updaten. Daarnaast ben ik benieuwd of je het probleem overal ervaart of dat je het op een specifieke plek hebt?

Ik wil in ieder geval aanraden om even een kruistest uit te voeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Als het dan in de andere telefoon wél werkt, ligt het niet aan de simkaart, maar aan het toestel. Op die manier komen we al heel snel bij de oorzaak van het probleem!

We zijn benieuwd naar jouw reactie! Keep us posted! 🙂
Hey David,

Ik heb de simkaart in een ander toestel gebruikt, namelijk mijn oude iPhone, en daar had ik er 0 problemen mee, ook niet toen ik hem laatst dus even testte om dit probleem te achterhalen. Ik heb er overal in Nederland problemen mee, dus heb het gevoel dat dit dan toch meer neigt naar het probleem van error33.

Zojuist contact gehad met de klantenservice en die hebben me een goede oplossing geboden totdat alles is opgelost.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tim,

Fijn om te horen dat mijn collega's jou verder hebben geholpen. Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten.
Ook ik ervaar sinds een dag of 10 problemen met bellen. Zowel bij het gebeld worden als bij het zelf bellen, wordt de verbinding verbroken. Als ik dan direct opnieuw probeer te bellen, lukt dit niet. ik krijg steeds de melding: gesprek mislukt. Ik heb al jaren een abonnement bij Tmobile en sinds dit najaar een Iphone 8 met IOS 11.2.1 (zojuist geïnstalleerd).
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jetvl,

Wat een teleurstelling als je net een nieuw toestel hebt! Ik loop graag nog even wat stappen met je door, zodat we wat oorzaken kunnen uitsluiten.

Hoe gaat het als je de simkaart in een ander toestel stopt? En een andere simkaart in dit toestel? Met deze kruistest kunnen we precies bepalen waar het probleem zit. Ervaar je daarnaast de problemen op meerdere locaties of alleen op een specifieke plek?

Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. Wij kunnen aan de hand daarvan verder met je meedenken, zodat dit netjes wordt opgelost en je snel weer perfect gebruik kunt maken van jouw toestel!
hoi!
ik heb dit probleem nu al bijna n half jaar, heb al 2x een nieuwe simkaart gekregen waarbij het heel even goed gaat maar het probleem vervolgens weer terugkomt!
maar met whatsapp bellen gaat wel!!

moet ik mijn toestel ïn de winkel laten opsturen?

groetjes Laura
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Lauraholleman,

Dat kan zeker! Als er geen sprake is van gebruikersschade, dan valt een reparatie gewoon binnen de garantie!

Je kunt je toestel op verschillende manieren aanmelden voor reparatie, kijk daarvoor op deze pagina. ☺

Reageer