Beantwoord

Bereik valt weg

• 10 april 2019
  • 3 reacties
  • 948 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Sinds een paar weken valt mijn bereik weg tijdens het bellen. Dit gebeurt meestal als ik in de in de auto onderweg ben maar ook af en toe als ik stationair ben. Tijdens het bellen valt het gesprek dan weg en staat er soms gesprek mislukt. Als ik direct daarna weer probeer te bellen of gebruik wil maken lukt dat niet direct. Het varieert tussen 30 en 90 sec voordat ik weer bereik heb. Ik heb een nieuwe sim kaart geprobeerd maar dit heeft niet mogen baten. Het komt steeds vaker voor dat dit gebeurd. Heeft iemand dit zelf ook meegemaakt of een oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door stefan.1997 18 april 2019, 20:46

Hi @RR434,

ik heb een paar dingen die je misschien kunt proberen en uitproberen,
.
  1. Ben je instaat om je simkaart te testen in een andere telefoon? Het kan zijn dat het aan je telefoon ligt.
  2. Bestel een nieuwe Simkaart. Het kan zijn dat je Simkaart niet goed functioneert. Dit kost €5,09. Misschien kun je gratis een nieuwe simkaart krijgen als je belt met de klantenservice via 1200 en je probleem uitlegt.
  3. Heb je de laatste software update geïnstalleerd? Uit mijn hoofd is dat iOS 12.2. Ga naar instellingen > algemeen > info en kijk bij softwareversie.
  4. Herstel je netwerkinstellingen. Ga naar instellingen > algemeen > herstel > herstel netwerkinstellingen. *Let op je moet je wifi dan ook opnieuw instellen.
  5. Controleer de dekking op plaatsen waar je problemen ervaart. T-Mobile heeft het beste geteste netwerk van Nederland. Maar zelfs het beste netwerk heeft zwakke plekjes.
  6. Neem contact op met Apple via nummer: 0800 0200 570. Zij kunnen je iPhone eventueel analyseren.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Welke telefoon heb je? Heb je dit probleem op specifieke locaties, of is het willekeurig?

Groet,
goedemiddag,

bedankt voor je reactie. Ik heb een iphone 8. Het is vaak op specifieke locaties als ik onderweg ben. Maar het gebeurt niet altijd op die locaties. Het komt ook af en toe voor als ik thuis ben maar dan ook niet altijd. Heb dit probleem sinds een aantal maanden. Daarvoor was het niet. Sinds een paar dagen pakt mijn telefoon mijn wifi thuis en op werk niet meer automatisch en hij valt automatisch weg.

hoop dat deze info voldoende is. Als je meer wilt weten hoor ik het wel. Alvast bedankt
Reputatie 4
Badge +3
Hi @RR434,

ik heb een paar dingen die je misschien kunt proberen en uitproberen,
.
  1. Ben je instaat om je simkaart te testen in een andere telefoon? Het kan zijn dat het aan je telefoon ligt.
  2. Bestel een nieuwe Simkaart. Het kan zijn dat je Simkaart niet goed functioneert. Dit kost €5,09. Misschien kun je gratis een nieuwe simkaart krijgen als je belt met de klantenservice via 1200 en je probleem uitlegt.
  3. Heb je de laatste software update geïnstalleerd? Uit mijn hoofd is dat iOS 12.2. Ga naar instellingen > algemeen > info en kijk bij softwareversie.
  4. Herstel je netwerkinstellingen. Ga naar instellingen > algemeen > herstel > herstel netwerkinstellingen. *Let op je moet je wifi dan ook opnieuw instellen.
  5. Controleer de dekking op plaatsen waar je problemen ervaart. T-Mobile heeft het beste geteste netwerk van Nederland. Maar zelfs het beste netwerk heeft zwakke plekjes.
  6. Neem contact op met Apple via nummer: 0800 0200 570. Zij kunnen je iPhone eventueel analyseren.

Reageer