Beantwoord

Beschikbaarheid van de iPhone 5s en 5c bij lancering

• 29 september 2013
  • 7 reacties
  • 974 Bekeken

Reputatie 4
Ik ben van plan om, zodra de iPhone 5s in Nederland beschikbaar is, deze zo snel mogelijk aan te schaffen. Ik heb dit weekend de mogelijkheid gehad om de nieuwe iPhones te zien in de Apple Store in Keulen en het zijn werkelijk waar schitterende toestellen, ik kan daarom ook niet wachten om er eentje te kunnen bemachtigen. Ik had natuurlijk ook eentje in Duitsland kunnen kopen, maar ik geef er de voorkeur aan om deze bij T-Mobile aan te schaffen in combinatie met verlenging van mijn huidige abbonnement.

Natuurlijk snap ik dat er op dit moment nog geen enkele zekerheid is wanneer de iPhone 5s hier in Nederland gelanceerd zal worden, maar toch heb ik een aantal vragen hierover voor als het dan eindelijk zover is. Het is namelijk de eerste keer dat ik een iPhone bij T-Mobile op de lanceringsdatum wil proberen aan te schaffen, heb hierover geen idee hoe het een en ander ging met de vorige iPhones.

Op dit moment heb ik me ingeschreven op de nieuwsbrief van T-Mobile zodat ik op de hoogte wordt gehouden over de lancering van de toestellen bij T-Mobile. Beloofd werd dat ik een mailtje kreeg wanneer ik hem kan bestellen als hier meer over bekend is, echter is me niet precies duidelijk op welke manier ik hem dan kan bestellen. Het liefst wil ik op de dag dat de iPhone 5s in Nederland beschikbaar is de 16gb space gray variant aanschaffen in een T-Mobile winkel in Maastricht. Dit is erg dichtbij en dan zou ik er meteen plezier van kunnen hebben, tevens kan ik dan ook al mijn T-Mobile extra punten inwisselen op het bedrag dat ik moet bijbetalen (heb er namelijk aardig wat) wat niet kan als je hem online besteld.

Mijn vraag is echter hoe het nu precies zit als hij besteld kan gaan worden, kan ik dan via internet ook reserveren om hem op te gaan halen in de winkel in Maastricht of kan ik alleen bestellen om hem te laten bezorgen (waardoor ik dus mijn spaarpunten niet kan inwisselen)? En hoe zit het dan met de voorraad in de winkels van T-Mobile, is er een soort van aparte reservering die in de winkel zelf gemaakt moet worden en is er dus kans dat wanneer ik er meteen bij openingstijd bij ben alle iPhones al zijn gereserveerd? Of is er geen reservering in de winkel is en het gewoon 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Razza 1 oktober 2013, 15:59

Hoi Youri91

Jij ook al? Ik kan ook niet wachten tot de iPhone 5S in Nederland wordt verkocht..

Het is goed dat je jezelf al hebt aangemeld op de website om op de hoogte te blijven van alle iPhone 5S nieuws. Hierdoor weet je gelijk wanneer deze te bestellen is. Het is echter helaas niet mogelijk om online je toestel te bestellen en die dan in een T-Mobile Shop af te halen.

Als je de iPhone 5S online besteld dan krijg je deze via onze koerier thuis of op werk geleverd. Hoe het zit met een reservering plaatsen in een van de T-Mobile Shops is bij ons ook nog niet duidelijk. Deze informatie zal nog volgen. Het is dus nog even afwachten. ;)

Wat is volgens jou de beste verbetering aan de iPhone 5S ten opzichte van de iPhone 5? Ik ben daar heel benieuwd naar.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Youri91

Jij ook al? Ik kan ook niet wachten tot de iPhone 5S in Nederland wordt verkocht..

Het is goed dat je jezelf al hebt aangemeld op de website om op de hoogte te blijven van alle iPhone 5S nieuws. Hierdoor weet je gelijk wanneer deze te bestellen is. Het is echter helaas niet mogelijk om online je toestel te bestellen en die dan in een T-Mobile Shop af te halen.

Als je de iPhone 5S online besteld dan krijg je deze via onze koerier thuis of op werk geleverd. Hoe het zit met een reservering plaatsen in een van de T-Mobile Shops is bij ons ook nog niet duidelijk. Deze informatie zal nog volgen. Het is dus nog even afwachten. ;)

Wat is volgens jou de beste verbetering aan de iPhone 5S ten opzichte van de iPhone 5? Ik ben daar heel benieuwd naar.
Reputatie 4
Hoi Razza

Bedankt voor je reactie en de informatie die je hebt gegeven. Ik dacht inderdaad al dat het niet mogelijk was om online te bestellen en daarna in een winkel het toestel op te halen. Erg jammer dat er nog niks bekend is over hoe en wat het zal zijn in de T-Mobile winkels, maar ik hoop dat dit duidelijk gecommuniceerd gaat worden naar ons als klant wanneer de verkoop wordt aangekondigd. Het zou namelijk erg jammer zijn als we dadelijk op de dag van lancering voor de winkel staan en alles al blijkt te zijn gereserveerd via een systeem waar ze alleen in de winkel zelf vanaf wisten. Ik kan hem ook online bestellen maar zoals ik al aangaf kan je dan je T-Mobile spaarpunten niet inwisselen. Daarin heb ik gelijk toch? Of is dit ondertussen alweer veranderd?

Voor mij persoonlijk is het beste verbeterpunt aan de iPhone 5s de vingerafdrukscanner, ik heb eigenlijk nooit een codeslot op mijn iPhone gehad omdat ik het teveel gedoe vond. Zie het nut wel in van je iPhone beter beveiligen en dit is de perfecte oplossing, zeker omdat ik het in de Apple Store in Keulen heb kunnen uittesten en de scanner werkt echt goed. Ook ben ik super tevreden met de kleur space gray, de iPhone 5 vond ik een mooi design hebben maar vond hem te zwart. Dit is een mooie verandering aan het design, zeker omdat het ook minder lelijke krasjes zal gaan geven zoals bij de iPhone 5 veel voorkwam. Ik vind ook de hoesjes die Apple heeft uitgebracht voor de iPhone 5 en 5s erg mooi, er ligt er hier al eentje te wachten op toekomstige iPhone 5s!
Reputatie 5
@Youri91 het is inderdaad zo dat je de T-Mobile spaarpunten alleen in de T-Shop kunt inwisselen voor korting op het toestel.

Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over de nieuwe iPhone. 🙂 Hoe kijk jij aan tegen het opslaan van je vingerafdruk middels de vingerafdrukscanner? Geen bezwaar tegen?
Reputatie 3
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/youri91-178977/" het is inderdaad zo dat je de T-Mobile spaarpunten alleen in de T-Shop kunt inwisselen voor korting op het toestel.

Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over de nieuwe iPhone. 🙂 Hoe kijk jij aan tegen het opslaan van je vingerafdruk middels de vingerafdrukscanner? Geen bezwaar tegen?

Ik heb zelf de iPhone 5S al in Duitsland gemachtigd. Het is een top toestel. Hij werkt precies hetzelfde als de iphone 5, enkel de kleur is wat meer naar de 4/4S en iets donkerder van kleur aan de randen. Zoals de iPhone 5 heeft een antraciet-kleurige randen, de iPhone 5S heeft zilver.

De vingerafdruk-scanner is beter om hem nog tijdelijk niet te gebruiken vanwege de vele bugs die er nog in zitten. Ik gebruik zelf nog het oude unlock met code.
Reputatie 4
@Tom bedankt voor deze informatie, dit is helaas waar ik bang voor was. Ik hoop dat er tijdens de bekendmaking van de reserveringsdatum van de iPhone 5s bij T-Mobile ook iets gezegd gaat worden over beschikbaarheid en reservering in T-Mobile winkels.

@Jordyalmere welke bugs heb jij dan last van bij Touch ID? Ik heb het nu al een aantal keer kunnen gebruiken in de Apple Store, maar eigenlijk gaat dat 100% goed het herkennen. Nu moet ik toegeven dat het natuurlijk geen intensief gebruik is, zo een kwartiertje in een Apple Store, maar ik kwam niks tegen wat het gebruik ervan in de weg zou staan. Ook over de veiligheid maak ik me niet zo een zorgen omdat het allemaal hardwarematig wordt opgeslagen.
Reputatie 4
Ik heb het al in een ander topic gepost maar wil het ook toch nog graag even in mijn eigen topic zetten, zodat de informatie hier ook bijgewerkt is. :)

Intussen is bekend gemaakt via twitter dat er GEEN voorinschrijving voor de iPhone 5s zal zijn bij T-Mobile, dit zou komen omdat Apple het niet toestaat. Dit is erg teleurstellend denk ik door heel veel enthousiastelingen die de nieuwe iPhone zo snel mogelijk willen bemachten en voor mensen die net als ik al meer dan een maand aan het wachten zijn.

Ik hoop dat er snel informatie gaat komen over hoe besteld kan worden op 25 oktober. Dat gaat met zijn allen op het moment dat de bestelpagina online komt de server eruit klikken ben ik bang. In dat geval ga ik liever vroeg in de morgen naar een T-Mobile winkel wachten voor de deur totdat zij opengaan om dan als eerste de iPhone daar te bemachtigen, T-Mobile ik hoop dat jullie wel deze keer ook een indicatie kunnen geven van de beschikbaarheid van de toestellen bij jullie winkels!
@ Youri91

Ik heb je ook in dit topic van een antwoord voorzien. Ik wil je vragen om voortaan je vragen en opmerkingen maar in één topic te plaatsen, dit om het Forum voor iedereen overzichtelijk te houden! 🙂

Reageer