Bug in iOS9: verbergen van standaard-apps mogelijk

• 6 januari 2016
  • 7 reacties
  • 3221 Bekeken

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Irriteer je je ook altijd aan de vele standaard-apps die op je iPhone staan en niet verwijderd kunnen worden? Goed nieuws: door een bug in iOS9 kun je vaste iPhone-apps verbergen op je toestel! Benieuwd hoe het werkt? Volg onderstaande stappen:

- Plaats de app die je wil verbergen in een aparte map.
- Sleep vervolgens de app naar de tweede lege pagina en laat hem los.
- Pak diezelfde app wederom op en sleep deze naar de rechterkant van het scherm.
- Terwijl je de app vasthoudt, druk je op de thuisknop.
- De app springt naar de linker bovenhoek en verdwijnt daarbij van het beginscherm.

Goed om te weten: het verbergen van deze standaard-apps is alleen mogelijk door een bug en zal waarschijnlijk niet meer mogelijk zijn als Apple de bug fixt. Daarnaast worden de verborgen apps teruggeplaatst zodra je je toestel uit- en aanzet.

Bron: Metronieuws.nl

Wat vind jij van de standaard-apps?

7 reacties

Badge +9
Bij mij staan ze gewoon in een mapje waar ik makkelijk voorbij blader.
Ik moet wel zeggen dat er steeds meer komen en dat het best een tikkeltje minder kan (of minstens de optie de apps te verbergen/verwijderen en via het instellingenmenu terug te plaatsen zijn)
Wel leuk, maar bij opnieuw opstarten, staan ze er weer..
Het helpt dus helemaal niets..
Reputatie 6
Badge +17
@Lodan,
Dat is inderdaad ook een slimme oplossing! Persoonlijk zou ik ook blij worden van een permanente optie waarmee je standaard-apps kunt verbergen of verwijderen.

@NLtrotter,
Allereerst welkom op het forum! 🙂
Dat is inderdaad jammer, maar helaas niets aan te doen. Onder het filmpje hadden we dat ook al aangegeven. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan: een optie dat je standaard-apps helemaal kunt verwijderen of gewoon lekker laten staan? En wat doe je nu met deze apps, net zoals Lodan in een aparte map?
Snap niet waarom deze apps er überhaupt opstaan.. Voor mij hebben ze totaal geen waarde.
Van mij mogen ze direct verdwijnen, nu staan ze verspreid over diverse schermen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey NLTrotter,

Tja.. een keuze van Apple. Is het niet handig om ze allemaal in één mapje te stoppen?

Ik heb een screenshot gemaakt van mijn toestel, linksboven in de hoek heb ik een mapje met allemaal apps die ik eigenlijk nooit gebruik. Ziet er misschien een beetje overdreven clean uit maar zo vind ik het wel heel overzichtelijk en heb ik nauwelijks 'last' van de apps! 😉
Leuke truc!
Super!

Reageer