Vraag

Buitenland verbruik met iPhone

• 10 januari 2017
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

Hallo, even een vraagje. Mijn zoon woont sinds september ongeveer 20 km. Over de grens en is in de weekenden thuis. Nu gebruikt hij zijn telefoon haast niet om te bellen, alleen heeft hij vaak storing op wifi waardoor hij torenhoge rekeningen krijgt voor slechts een fractie van zijn internet bundel. Wat kunnen we daaraan doen?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Je zoon kan gebruik maken van een Travel & Surf bundel. Dan staat die niet voor verassingen.

Gisteren heeft T-Mobile T-Mobile GO gelanceerd. Je hebt dan onbeperkt alles in NL en in de EU. Misschien is het interessant om daar naar te gaan kijken ;)

Groet,
Wellicht kan het helpen om de instellingen in de iPhone te optimaliseren, zodat er minder dataverbruik zal optreden. Ik zal hieronder enkele tips geven die het dataverbruik sterk kan verminderen.

- Schakel apps uit onder mobiel netwerk, als je de gegevens opnieuw instelt (helemaal beneden, Stel gegevens opnieuw in), kun je tijdens je verblijf in het buitenland goed zien waar de meeste MB's worden gebruikt
- Zorg dat iCloud Drive niet onnodig verbinding maakt met het mobiele netwerk. Ga in de instellingen naar iCloud, en druk vervolgens op iCloud Drive. In dit menu ga je helemaal naar beneden en schakel je Gebruik mobiele data uit.
- Zorg dat de (meeste) achtergrondactiviteiten uitstaan. Ga in de instellingen naar Algemeen en zoek hier Ververs op achtergrond op en klik hierop. In veel gevallen kun je de complete verversingen uitzetten, maar je kunt dit ook per app bepalen. Deze functie controleert in de achtergrond of er nog nieuwe informatie bekend is, maar dit is bij veel apps onnodig (zelfs bij WhatsApp). De pacemaker-app niet uitzetten. ;-)
- Zorg dat apps niet constant jouw locatie zien. Veel apps zien wat je locatie is, en dat kan heel erg handig zijn bij een app als de NS en kaarten. Veel apps bekijken overigens ook jouw locatie als je de app niet gebruikt, met dataverlies als gevolg. Om dit aan te passen ga je in de instellingen via het menu Privacy naar Locatievoorzieningen. Pas hier per app de toegang tot locatie aan, bij veel apps kun je kiezen uit de opties Nooit, Bij gebruik van app en Altijd. Ik raad je aan om zoveel mogelijk de optie Bij gebruik van app te gebruiken, zodat je apps goed blijven werken.
- Veel apps sturen jou berichten (ook wel notificaties genoemd), ook dit kost data. Zet vooral social media-apps (Facebook!) en nieuwsapps uit. Dit doe je in de instellingen onder Berichtgeving, klik een willekeurige app aan en vink Sta berichtgeving toe uit. Doe dit vooral NIET bij apps als Telefoon, Berichten en Whatsapp, anders zullen je telefoongesprekken en berichten niet meer binnenkomen!
- Vaak wordt de mail op bepaalde tijden automatisch gecontroleerd of naar je gepusht. Het is aan te raden deze automatische controle op vakantie uit te zetten. Ga (in iOS 10) naar Mail, Accounts en klik tenslotte op Nieuwe gegevens. Schakel in dit menu de Push uit en zet het Ophalen onderop op Handmatig.

Ik hoop dat deze instellingen helpen bij het terugdringen bij het dataverbruik. Overigens werken enkele van deze instellingen ook batterij besparend.
Dank!
Reputatie 7
Badge +15
@Da Vinci,

Wow wat een uitgebreide uitleg! Daar maak je mij ook blij mee! 😉

@Han.M,

Hopelijk kan je zoon met deze tips uit de voeten! Mochten jullie nog vragen hebben over zijn verbruik zou je zijn 06-nummer, adresgegevens en geboortedatum dan naar mij willen sturen in een privébericht? Dan kan ik een stuk gerichter meekijken met de situatie.

Trek je aan de bel bij verdere vragen?

Reageer