Beantwoord

Click and Buy Apple?

Ik heb sinds een paar maanden een iPhone (heb al wel eerder een iPod gehad). Nu zijn er in een paar dagen tijd opeens twee bedragen (samen 30 euro) van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik geen betaalde apps in de store heb aangeschaft. Hoe kan dat nou? Ik wil dus per direct mijn account opheffen, maar dit gaat nogal lastig. Ik heb net ongeveer 4 e-mails verstuurd naar allerlei adressen dus ik hoop dat dat helpt. Ik heb echter een probleem; ik kan niet meer inloggen op mijn click and buy account omdat ik mijn wachtwoord niet meer weet. Nu kan ik mijn wachtwoord ook niet meer opvragen, omdat het e-mailadres wat aan clickandbuy gekoppeld was helaas geblokkeerd is....:( Iemand die hier ervaring mee heeft?
icon

Beste antwoord door Willem 13 december 2015, 14:08

Hi Leonie,

Vreemd verhaal inderdaad! Ik heb dit nogmaals doorgenomen en ik vrees dat wij geen inzage hebben in deze gegevens van Apple. Ik zie namelijk dat je een verzoek tot onderzoek hebt doorgestuurd, maar wij kunnen alleen kosten onderzoeken die daadwerkelijk via ons gefactureerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan sms-diensten en dergelijke.

Ik adviseer je dan ook om je vraag bij Apple neer te leggen, omdat zij dit 'inzicht' wel hebben. Laat je nog nog wel even weten of je hier mee duidelijkheid over hebt gekregen? Wij zijn namelijk erg benieuwd!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Lastig verhaal.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt via click&buy.
Mocht het toch een app aankoop geweest zijn kun je hier binnen 14 dagen je geld terug vragen: https://idmsa.apple.com/IDMSWebAuth/login.html?appIdKey=6f59402f11d3e2234be5b88bf1c96e1e453a875aec205272add55157582a9f61&language=NL-NL

Of dit ook voor in-app aankopen werkt weet ik niet..
Maak je misschien gebruik van Apple music? Daarbij zijn de eerste 3 maanden gratis geloof ik, daarna gaat dat naadloos over in en betaald contract..
Is Apple music nog weer wat anders dan iTunes? En hoe verwijder ik Apple music zodat me dat geen geld kost?
Reputatie 1
Als je de app "muziek" opent en je krijgt de vraag om je te abonneren is dat het niet geweest. Apple music is een streamingdienst zoals spotify bijvoorbeeld is.
Dat zou het overigens ook kunnen zijn..
Er staat dan inderdaad dat ik me nog kan abonneren voor 9,99. Sporify heb ik ook, maar dat schrijft spotify zelf af. Zou ook vreemd zijn als dat door click and buy gedaan wordt toch?

De twee bedragen die afgeschreven zijn, zijn ook vrij vreemd: 22,97 en 6,93
Reputatie 1
Ja, je kunt je abonneren op spotify via iTunes, maar dat is hier niet het geval dus..
Vreemde bedragen.. Als je bij de omschrijving van je bankafschrift kijkt, staat er wel Apple iTunes aan het eind?
Ik heb het niet via iTunes gedaan maar via spotify zelf, dus dat kan het ook niet zijn
Reputatie 1
Dat had ik begrepen ja :)
Ik bedoelde eigenlijk het click&buy afschrift
Oh haha oeps! Er staat bij de afschrijving inderdaad Apple iTunes store
Reputatie 1
Dan komt het iig via Apple dus.
Hier kun je zien hoe je je betaalmethode van je Apple account afhaalt (zodat je dus geen gebruik meer maakt van c&b)
https://support.apple.com/nl-nl/HT201266

Hier kun je zien hoe je in iTunes op je computer kunt zien wat het geld heeft gekost.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204088

Via m'n eerdere link kun je dus binnen 14 dagen de aankoop annuleren en het geld terugvragen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt!
Ik heb dit beide helaas al gedaan voordat je mij die informatie gaf. Bij mij stond op iTunes al 'geen' ingesteld in plaats van Click and Buy. Ook stond er bij aankopen alleen apps die gratis zijn, kijk maar naar de afbeelding.
Reputatie 4
Hi Leonie,

Vreemd verhaal inderdaad! Ik heb dit nogmaals doorgenomen en ik vrees dat wij geen inzage hebben in deze gegevens van Apple. Ik zie namelijk dat je een verzoek tot onderzoek hebt doorgestuurd, maar wij kunnen alleen kosten onderzoeken die daadwerkelijk via ons gefactureerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan sms-diensten en dergelijke.

Ik adviseer je dan ook om je vraag bij Apple neer te leggen, omdat zij dit 'inzicht' wel hebben. Laat je nog nog wel even weten of je hier mee duidelijkheid over hebt gekregen? Wij zijn namelijk erg benieuwd!
Hoi Willem,

Ik heb inmiddels contact met Apple en met ClickandBuy zelf, dus ik ga er van uit dat het nu goed komt!
Reputatie 1
Goed om te horen dat het goed lijkt te komen!
Reputatie 4
Hi Leoni,

Nice! Dank voor je razendsnelle terugkoppeling en laat het ons zeker weten als je een definitief antwoord hebt gekregen. Voor nu nog een hele fijne zondag! 😉

Reageer