Beantwoord

Computer herkent iPhone niet meer

Reputatie 2
Ik wilde vandaag mijn telefoon eindelijk voorzien van ios 6 en gelijk ook maar foto's en video's op mijn pc zetten, echter mijn pc herkent mijn iphone niet meer.
De pc van mijn vriend herkent hem wel, maar dan krijg ik mijn foto's en video's nog niet op mijn pc.
Voor ik de nieuwe ios erop zet zal ik sowieso ruimte moeten maken, anders krijg ik hem er niet op!
Ik heb al heel veel geprobeerd, andere usb-poort, pc opnieuw opstarten, telefoon opnieuw opstarten, ander kabeltje, maar niets lukt!

Als ik mijn iPhone aansluit dan hoor ik wel het geluid dat ik iets aansluit, maar in 'mijn computer' geeft mijn telefoon niet aan, en itunes ook niet.

Wie heeft er voor mij een oplossing?
icon

Beste antwoord door Fitamu 15 mei 2014, 15:21

Het is al een wat oude post, maar voor wie het nog van toepassing is........

Ik had exact hetzelfde probleem, opeens werd mijn iPhone 5 niet meer herkend. Wel geluidje dat er een usb apparaat wordt aangesloten maar dat was het dan ook. Kabeltjes verwisselen, andere usb poort, apparaten resetten, niets hielp!

Mijn supersimpele oplossing was uiteindelijk:

- Ga naar Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaten en printers (of direct naar apparaatbeheer, afhankelijk van je computer)
- Daar staat bij Apple iPhone een uitroepteken wat een foutmelding aangeeft.
- Rechtermuisknop > Stuurprogramma opnieuw installeren > binnen 5 seconden is je probleem opgelost en verschijnt je iPhone direct automatisch in 'Deze Computer'!

Succes!
Groet, Arjan

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 6
@Zethu3108

Van harte welkom hier op het T-Mobile Forum!

Heb je iTunes opnieuw geinstalleerd? Hiermee worden ook de nodige stuurprogramma's voor jouw toestel geinstalleerd.
Reputatie 2
Het werkte een tijd geleden nog, wat heeft het dan voor zin om opnieuw te installeren?
Reputatie 6
@Zethu3108

De PC herkent jouw telefoon niet geef je aan, door dit opnieuw te installeren op jouw PC weet je in ieder geval zeker dat de juiste drivers aanwezig zijn.
Reputatie 2
opnieuw geïnstalleerd, pc opnieuw opgestart, en nog steeds niets.
Reputatie 4
Hoi,

Kun je een soft reset uitvoeren door de Aan/Uit knop bovenop tegelijkertijd ingedrukt te houden met de 'home' button totdat je het appeltje in beeld ziet verschijnen?

Gr. Casper.
Reputatie 2
al geprobeerd, werkt niet.
Reputatie 4
Oke, next step:

Welke melding geeft de iPhone en/of computer als je 'm aansluit?

Gr. Casper.
Reputatie 6
@Zethu3108

Je geeft aan dat het wel werkt op de PC van jouw vriend. Hiermee is duidelijk dat het probleem bij jouw PC ligt 😞 Werken andere USB apparaten wel?
Reputatie 2
andere usb-apparaten werken wel. usb-stick word direct gelezen, usb van webcam steekt er standaard in, en die werkt gewoon.

Hij geeft alleen het geluid dat je altijd hoort als je een usb-apparaat aansluit. Geen melding, dat doet ie bij de usb-stick bijvoorbeeld wel
Reputatie 4
En als je de iPhone aansluit via een andere USB ingang?

Gr. Casper.
Reputatie 2
hetzelfde probleem helaas
Reputatie 4
Duidelijk.

Kun je me vertellen wat er gebeurd als je de iPhone aansluit op je PC, vervolgens rechtermuisknop klikt op "Deze Computer", dan voor "Manage Computer" (iets in die trent), op hardware klikt en dan klikt op de USB poort waar de iPhone in zit?

Hier zou je eventuele foutmeldingen moeten kunnen zien.

Gr. Casper.
Reputatie 2
Ik neem aan dat je computerbeheer bedoeld?
Daar ziet hij de iphone namelijk ook niet, en alles staat op in orde.
Sluit ik hem op een usb-poort aan, dan geeft ie aan dat er geen medium in zit.
Reputatie 4
Oke, sorry, hier houdt m'n kennis qua computers toch echt een klein beetje op. Ik had de stille hoop dat daar een foutmelding zichtbaar zou zijn waar we verder mee zouden kunnen kijken. Computerbeheer zou best kunnen, ik werk tegenwoordig op Mac, dus het is een tijdje geleden 🙂.

Ik vrees dat, als je het genoeg irriteert, je even iemand er naar moet laten kijken. Zoals Chris076 aangeeft is het 99% zeker een computerprobleem en niet met de iPhone.

Groeten en succes,
Casper.
Reputatie 2
jammer, niemand van mijn vrienden reageert ook op mijn hulproep...
Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem, wel het geluidje maar geen aansluiting, en zoals zethu al zegt doen andere usb apparaten het wel, zoals mijn ipod, dus kan het niet aan de usb uitgangen liggen. ik hoop dat ik ook de oplossing te horen krijg
Hallo ik heb ook precies het zelfde probleem, wel het geluidje maar geen aansluiting. Iphone 4 niet meer te koppelen met I tunes.
Wie kan me helpen.
Reputatie 5
Op de support website van Apple staat uitgebreid beschreven wat je allemaal kunt proberen. Ik raad jullie aan om de stappen te volgen en hopelijk wordt het hiermee opgelost! 🙂
Reputatie 5
Hoi,

Ik denk dat het toch te maken heeft met één van de drivers, wat je kunt proberen is iTunes verwijderen met Revo Uninstaller, dit scant na de uninstallatie op sporen van itunes. Vervolgens iTunes weer installeren.

Wat voor besturingssysteem werkt u? 

Je kunt het besturingssysteem opnieuw installeren, let wel op dat je alles kwijt raakt, hij word weer zoals die vanaf de fabriek kwam. 

Je zult dan ook het type laptop of PC op de site van de fabrikant moeten zoeken en de juiste drivers voor de hardware downloaden en installeren. 

Groeten Jelmar
laad je telefoon wel op als je deze aan de laderzet? Kan zijn dat de usb dock verangen moet worden.

:)

andere usb-apparaten werken wel. usb-stick word direct gelezen, usb van webcam steekt er standaard in, en die werkt gewoon.

Hij geeft alleen het geluid dat je altijd hoort als je een usb-apparaat aansluit. Geen melding, dat doet ie bij de usb-stick bijvoorbeeld wel

Reputatie 1
late reactie, maar voor mensen met hetzelfde probleem (ik had ook dit probleem):

mijn oplossing was
1n aar apparaatbeheer gaan, U
2 niversal Serial Bus-controllers om deze selectie uit te vouwen.
3Apple Mobile Device in Apparaatbeheer en kies Installatie ongedaan maken, (rechtermuisknop)
4.Schakel het aankruisvak "De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen" in en klik op OK wanneer u hierom wordt gevraagd.,
5 Klik met de rechtermuisknop in Apparaatbeheer op USB-controllers en kies Zoeken naar gewijzigde apparaten in het snelmenu.

daarna deed die het weer

greetz
Reputatie 5
@depichi123 Welkom op het forum en bedankt voor het delen van jouw ervaring! 😃
Het is al een wat oude post, maar voor wie het nog van toepassing is........

Ik had exact hetzelfde probleem, opeens werd mijn iPhone 5 niet meer herkend. Wel geluidje dat er een usb apparaat wordt aangesloten maar dat was het dan ook. Kabeltjes verwisselen, andere usb poort, apparaten resetten, niets hielp!

Mijn supersimpele oplossing was uiteindelijk:

- Ga naar Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaten en printers (of direct naar apparaatbeheer, afhankelijk van je computer)
- Daar staat bij Apple iPhone een uitroepteken wat een foutmelding aangeeft.
- Rechtermuisknop > Stuurprogramma opnieuw installeren > binnen 5 seconden is je probleem opgelost en verschijnt je iPhone direct automatisch in 'Deze Computer'!

Succes!
Groet, Arjan
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Arjan,

Allereerst welkom op het forum!

Bedankt voor het delen van je oplossing, er zullen vast veel mensen zijn die hier wat mee kunnen! Mocht je in het vervolg nog andere tips of misschien vragen of onduidelijkheden hebben dan ben je altijd welkom. 😉
Helaas, in goede hoop alles gedaan wat bovenstaande Arjan voorstelde.
Het gaat om een Iphone 6.
Het was altijd goed.
Als ik de USB verbind hoor je wel een geluidje. De Iphone meldt wel : computer vertrouwen (uiteraard op Ja geklikt)
Stuurprogramma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geeft geen foutmelding.
Maakt wel contact met Itunes (deze ook geüpdatet)
Ennn nog komt er niet in beeld dat mijn Iphone ergens zichtbaar is.

Wie weet raad?

Reageer