Beantwoord

Databundel in 20 minuten leeg

• 21 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 238 Bekeken

Beste allemaal,

Ik heb het al een paar keer meegemaakt maar nu heb ik er mijn buik wel van vol. Regelmatig maak ik het mee dat mijn databundel 3gb in 20 min leeg is, als ik dan bij instellingen kijk staat er bij documenten en sychrnoisatie 3gb of iets dergelijk.

Ik heb al ingesteld dat alle apps van Apple geen data mogen gebruiken. Maar toch elke keer weer in no time leeg..
Iemand die hier ook last van heeft? Of iets wat ik er aan kan doen?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Kaassausje 22 augustus 2016, 12:47

@slechte service tmobile
Een pc/laptop opzoeken? Ook in het buitenland zijn er vast wel internetcafé's waar je voor niet al te veel geld op het internet kan. Of misschien heeft de plaatselijke bibliotheek wel een pc met internet of is een caféhouder/kroegbaas zo vriendelijk om even zijn/haar telefoon te lenen. (Waar een wil is, is een weg.) T-Mobile kan je simpelweg niet informeren over dit soort zaken vanwege de wet op de privacy. Ze mogen niet registreren waarom en waaraan jij je mb's verbruikt.

Waarom jouw telefoon zoveel mb's verbruikt zul je zelf moeten achterhalen. Ik zit aan de andere kant van het scherm en kan jouw telefoon niet zomaar overnemen. Ik kan dus niet zien wat je allemaal wel of niet hebt ingesteld. We hebben een algemeen hulptopic voor dit probleem en halverwege de openingspost van dat topic staan een linkje naar android-specifieke tips en iOs-specifieke tips. Lees die eens door, kijk of je het een en ander kunt veranderen. Houd je een bizar hoog getal, post dan wat de datateller van je telefoon vermeldt en wat je allemaal al hebt geprobeerd.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Styloew, welkom op het klantenforum.

Volgens google gebeurt het vaker en is het op te lossen door onder Instellingen -> iCloud de optie 'Documenten/gegevens' uit te zetten. Dat zal er niet meer worden gesynchroniseerd met je iCloud.

Mocht je eigenlijk liever wel willen synchroniseren, dan kun je (in plaats van de bovenstaande handeling) onder Instellingen -> iCloud de optie 'Gebruik mobiele gegevens' uitzetten om te voorkomen dat de synchronisatie je complete databundel in no-time om zeep helpt.

Laat je weten of dat heeft geholpen?
Ik zie dit niet staan,

Bij icloud staat: fotos, drive, mail, contacten, agenda, herinneringen, safari, notities, wallet, reservekopie, sleutelhanger en zoek iPhone..

En onder drive staat 'data verbinding gebruiken' uit..
Heb net nog 1000mb aanvuller gebruikt, binnen 1!!!!!! Minuut op :S
hi,

Ik had precies hetzelfde.
Heb de servicelijn van t mobile gebeld.
Deze stelden zich erg verdedigend op en gaven aan dat het aan dat ze er niets aan kunnen doen.
Vervolgens heb ik nogmaals een bundel gekocht en er gebeurde nogmaals hetzelfde.
Bundel binnen 2 klikken op het internet op.500MB. Dit terwijl ik in Nederland gemiddeld 100MB per dag gebruik. Ik adviseer je om een andere aanbieder te zoeken in het buitenland en zodra je weer in Nederland bent een andere provider te zoeken die hier beter mee omgaat.

Beste allemaal,

Ik heb het al een paar keer meegemaakt maar nu heb ik er mijn buik wel van vol. Regelmatig maak ik het mee dat mijn databundel 3gb in 20 min leeg is, als ik dan bij instellingen kijk staat er bij documenten en sychrnoisatie 3gb of iets dergelijk.

Ik heb al ingesteld dat alle apps van Apple geen data mogen gebruiken. Maar toch elke keer weer in no time leeg..
Iemand die hier ook last van heeft? Of iets wat ik er aan kan doen?

Groetjes
en zodra je weer in Nederland bent een andere provider te zoeken die hier beter mee omgaat.
Dit is natuurlijk gewoon grote onzin. Je kan ook gewoon google openen, je probleem intypen en kijken wat voor resultaten en oplossingen er zijn. Klantenservicemedewerkers zijn er voornamelijk voor algemene, simpele vragen. Zodra je een specifieke vraag over een specifiek toestel hebt, weten ze het meestal niet. En zij kunnen er overigens inderdaad niets aan doen dat jouw telefoon zo ingesteld is dat je databundel in no-time op is, dan zul je toch echt zelf in de instellingen moeten duiken.

@Styloew
Welke iPhone gebruik je en welke versie van iOs staat erop? Kun je synchronisatie in zijn geheel tijdelijk uitschakelen om ervoor te zorgen dat je internet in ieder geval niet weer opraskt, voordat je eventueel nog een aanvuller neemt?
(Ik gebruik zelf android, dus mijn kennis is beperkt tot google.)
Badge +13
Voor de iPhone,
Staat onder mobiele data soms WiFi assistentie aan dat kan beter uit staan.
Staat bij I tunes toevallig daar nog dat de Apple store mobiele data mag gebruiken voor apps te up daten aan? (Gebruik mobiele data? Uit zetten)

(Bij I cloud Drive kan je ook de mobiele data uizetten zodat dat enkel over de wifi gebeurt)
@kaassausje.
Het is leuk dat je aangeeft dat ik Google moet openen. Hoe open ik dat zonder mb's. Als ik dan de helpdesk bel verwacht ik kundige medewerkers of doorverbonden te worden met kundige medewerksters. Verklaar eens hoe je normaal 100mb per dag verbruikt en op vakantie 1500mb ?
@slechte service tmobile
Een pc/laptop opzoeken? Ook in het buitenland zijn er vast wel internetcafé's waar je voor niet al te veel geld op het internet kan. Of misschien heeft de plaatselijke bibliotheek wel een pc met internet of is een caféhouder/kroegbaas zo vriendelijk om even zijn/haar telefoon te lenen. (Waar een wil is, is een weg.) T-Mobile kan je simpelweg niet informeren over dit soort zaken vanwege de wet op de privacy. Ze mogen niet registreren waarom en waaraan jij je mb's verbruikt.

Waarom jouw telefoon zoveel mb's verbruikt zul je zelf moeten achterhalen. Ik zit aan de andere kant van het scherm en kan jouw telefoon niet zomaar overnemen. Ik kan dus niet zien wat je allemaal wel of niet hebt ingesteld. We hebben een algemeen hulptopic voor dit probleem en halverwege de openingspost van dat topic staan een linkje naar android-specifieke tips en iOs-specifieke tips. Lees die eens door, kijk of je het een en ander kunt veranderen. Houd je een bizar hoog getal, post dan wat de datateller van je telefoon vermeldt en wat je allemaal al hebt geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Styloew en slechte service tmobile,

Zo te zien hebben Kaassausje en Rosan jullie al verder geholpen met jullie vraag over het dataverbruik. In principe heb ik hier weinig aan toe te voegen. Ik raad aan om met name de link die Kaassausje in haar laatste bericht heeft geplaatst door te nemen. Hier staan alle tips in om je dataverbruik te beperken en te voorkomen dat je weer zo snel door je MB's heen bent.

Wij mogen niet inzien waar jouw data aan op is gegaan in verband met de wetgeving op privacy. Het is echter wel zo dat wat er afgeschreven wordt, ook daadwerkelijk geregistreerd is als dataverbruik. Je MB's gaan dus niet zomaar in rook op. Het zou natuurlijk goed kunnen dat er ergens een instelling onbewust ingeschakeld staat die het dataverbruik zo hoog laat oplopen. Hopelijk kunnen we achterhalen welke dit is!

Laten jullie weten of het gelukt is met de suggesties en of jullie nog vragen hebben?
Goedemorgen,
Dit praatje komt mij de neus uit. Ik zou zeggen hierbij heb je toestemming om te kijken waaraan het op is gegaan. De fout licht bij t mobile. Heb een Vodafone kaartje gekocht met 1g heeft het de hele week gedaan. Verklaar dan de t mobile mb s die in rook zijn opgegaan. Zolang je geen onderzoek hebt gedaan kun je beter je mond houden. Dit is brutaal tegen over trouwe klanten die vertrouwen moeten hebben in hun provider. Nog nooit hebt ik 1500 mb verbruikt in 2 uur
Reputatie 7
Badge +20
Hey SS-TM,

Jammer dat je dit een praatje vindt en dat het je neus uitkomt. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar ik wil je toch vragen je toon aan te passen. Ik (en iedereen op het forum) wil je helpen, dus laten we het in ieder geval respectvol naar elkaar toe houden.

Het antwoord blijft verder hetzelfde, dus ik wil je met klem aanraden om de link door te nemen uit het bericht van Kaassausje. Hier staat concreet in wat je kunt doen om het dataverbruik in te zien en te beperken. Als er apps of updates ingeschakeld staan, dan kan het hard gaan met de MB's. Het inzien van de MB's is geen kwestie van toestemming geven, het is bij wet verboden om dit in te zien voor telecomproviders.

Als je de stappen uit de link hebt doorgenomen en je bent achter de oorzaak of je kunt aangeven wat je hebt gecheckt, laat het dan weten.

Reageer