Beantwoord

Databundel in 4 dagen erdoor heen gejast?

• 17 april 2016
  • 5 reacties
  • 150 Bekeken

'Hoi, ik was op 28 maart door mijn bundel heen(6gig), en de nieuwe zou op 13 april weer ingaan. Nu kreeg ik gister,16 april, de melding dat ik alweer door mijn bundel heen ben! Dus in 4 dagen ben ik door 6 gig heen gegaan? Ik heb thuis standaard mijn wifi aan staan, en buiten de deur luister ik offline(!!) naar spotify. Hoe kan het dat ik zo snel door mijn bundel heen ben? Is offline spotify luisteren dus eigenlijk alsnog je bundel opmaken?
Ik moet nu tot 13 mei wachten tot mijn nieuwe databundel ingaat! Ik weet dat soms het wifi signaal zwak kan zijn en je overspringt op 3g/4g, maar dit is niet gebeurd, of zo minimaal dat het in mijn ogen onmogelijk is dat ik alsnog alles heb verbruikt.
Ik de voorgaande maanden heb ik hier geen last van gehad, of was het telkens rond de nieuwe maand dat de bundel verbruikt was. Is hier een verklaring voor?

Groet,

Joost
icon

Beste antwoord door David 18 april 2016, 12:31

Hey Joost,

Welkom op ons Forum! Begrijpelijk dat je ervan opkijkt wanneer er in een paar dagen zoveel data verbruikt wordt.

Wij mogen helaas niet inzien waar jij je data aan verbruikt hebt, dit in verband met de wetgeving op privacy. Je kunt dit via je telefoon zelf wel inzien, maar ik begrijp dat je hier niet verder mee bent gekomen. Had je de tips al doorgenomen om het dataverbruik te beperken? Op deze manier zou je er misschien ook achter kunnen komen waar je data aan op is gegaan.

Vanaf hier kan ik helaas niet zien hoe jouw Spotify staat ingesteld, maar er is dus geen kans dat je via je mobiele data bijvoorbeeld albums of afspeellijsten hebt gedownload? Dit was namelijk mijn eerste gedachte toen je aangaf dat je veel offline luisterde. Via de instellingen kun je eens controleren hoeveel data je Spotify-app gebruikt.

Mocht je weer snel willen internetten kun je een MB-aanvuller aanschaffen, maar ik denk dat het handig is om eerste na te gaan waar het door kan komen dat je dusdanig veel data verbruikt, anders zal het ook de volgende keer weer gebeuren.

Houd ons op de hoogte van je bevindingen, we denken ook graag met je mee! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het kan zijn dat een app op de achtergrond veel data heeft verbruikt. Wat geeft de interne datateller van je telefoon aan? Daar kun je precies zien welke app data heeft verbruikt.

Groet,
Mijn datateller geeft helaas niet alleen de afgelopen periode weer,maar mijn verbruik vanaf aankoop.Iphone 6.
Het zou zeker goed kunnen dat er een app op de achtergrond open heeft gestaan, maar deze gezien mijn frequente gebruik staat deze nooit langer open dan 1 uur. ik kan me niet voorstellen dat 6gig op is gegaan in 4 dagen aan een fb app?
Vandaar mijn vraag ook of Spotify niet data verbruikt wanneer er offline geluisterd wordt?
Ik luister erg veel muziek namelijk, wat in mijn ogen de enige reden kan zijn van het opgaan van mijn databundel. Alleen ik luister zonder wifi altijd offline, dus opgeslagen nummers. Dan lijkt het me niet dat hier data voor gebruikt wordt toch?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joost,

Welkom op ons Forum! Begrijpelijk dat je ervan opkijkt wanneer er in een paar dagen zoveel data verbruikt wordt.

Wij mogen helaas niet inzien waar jij je data aan verbruikt hebt, dit in verband met de wetgeving op privacy. Je kunt dit via je telefoon zelf wel inzien, maar ik begrijp dat je hier niet verder mee bent gekomen. Had je de tips al doorgenomen om het dataverbruik te beperken? Op deze manier zou je er misschien ook achter kunnen komen waar je data aan op is gegaan.

Vanaf hier kan ik helaas niet zien hoe jouw Spotify staat ingesteld, maar er is dus geen kans dat je via je mobiele data bijvoorbeeld albums of afspeellijsten hebt gedownload? Dit was namelijk mijn eerste gedachte toen je aangaf dat je veel offline luisterde. Via de instellingen kun je eens controleren hoeveel data je Spotify-app gebruikt.

Mocht je weer snel willen internetten kun je een MB-aanvuller aanschaffen, maar ik denk dat het handig is om eerste na te gaan waar het door kan komen dat je dusdanig veel data verbruikt, anders zal het ook de volgende keer weer gebeuren.

Houd ons op de hoogte van je bevindingen, we denken ook graag met je mee! 🙂
Dank voor je snelle reactie.
Zover ik weet heb ik geen afspeellijsten/albums gedownload-->Wetende dat dit buiten de Wifi om juist veel data vreet..
Ik ga er achter aan, als ik tijd heb ik ga ik er even rustig voor zitten.
Mocht ik de boosdoener vinden/ de oorzaak, deel ik dit uiteraard.

Fijne dag,

Joost
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joost,

Dat kost inderdaad veel data, het was ook maar een gok, alleen ik weet wel dat dát aardig in het verbruik kan lopen!

Zou het trouwens kunnen dat je WiFi haperde en dat er daardoor over werd geschakeld op je mobiele data? Het is vanaf hier ook gissen helaas, had graag met duidelijkheid een antwoord op je vraag gegeven.. Laat het wel even weten als je tijd hebt gehad om er naar te kijken en of je iets opmerkelijks hebt ontdekt!

Reageer