Beantwoord

Doorschakelen werkt niet op iPhone 7 plus

• 6 juli 2017
  • 3 reacties
  • 1829 Bekeken

Geen doorschakelen mogelijk met IPhone 7+
Ook mijn collega heeft exact hetzelfde probleem. Waarschijnlijk sinds de update van de provider (t-mobile). Geprobeerd mbv **21*123456789# en de optie op de phone maar het werkt niet. Phone ge-reboot helpt ook niet. Help!
icon

Beste antwoord door Thalina 7 juli 2017, 12:14

Hoi allemaal,

Het probleem blijkt bij meer klanten met een iPhone te spelen, ook bij iPhone gebruikers van andere providers. Klanten kunnen problemen ervaren met het activeren of deactiveren van het doorschakelen op de iPhone. Dit probleem is vorige maand veroorzaakt door een zogenaamde carrier-update. Het is aangekaart bij Apple en wij zijn samen hard bezig achter de schermen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het probleem kan voorkomen bij:
- iPhone SE met aanbieder software 28.3 of hoger (zie instellingen-algemeen-info)
- iPhone 6 & 6S met aanbieder software 28.3 of hoger (zie instellingen-algemeen-info)
- iPhone 7 & 7 Plus met aanbieder software 28.3 of hoger (zie instellingen-algemeen-info)

Mocht je de doorschakeling willen activeren of deactiveren, dan kan je het beste jouw simkaart in een ander toestel plaatsen. Zodra er meer bekend is zullen wij direct een update plaatsen in dit algemene topic. Omdat er nu een algemeen topic over dit onderwerp loopt, sluit ik dit topic. Eventuele vragen kun je uiteraard in het algemene topic stellen. We helpen je daar graag verder!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 3
Lukt het wel in het toestelmenu zelf? Via Instellingen en dan Telefoon? Ik hoor de laatste tijd vaker signalen dat dergelijke functies op de iPhone niet goed werken. Met name het uit en aanzetten van Wisselgesprek. Eventueel kun je de simkaart even in een niet iPhone toestel doen.
Ik heb zelfde probleem, mijn telefoon is wel doorgeschakeld, maar mijn iPhone 7 plus zegt van niet. Aanpassen instelling doorschakelen werkt niet, krijg via de code ##002# bericht dat Fout bij uitvoeren verzoek, instelling mislukt. David van T Mobile wist mij aan te geven dat codes niet werken omdat je via iPhone doorgeschakeld hebt. Bij de iPhone instellingen geeft het schuifje de melding ' Sommige instellingen voor doorschakelen kunnen niet worden gewijzigd.' Na wat op en neer gebel en chat met zowel apple als t mobile deze week, > nieuwe simkaart gaan halen, dit is niet de oplossing. De sim in een andere iPhone aanpassen > niet de oplossing. Geen software probleem Apple, die chat gaf mij aan dat ze van het probleem niet weten. Soortgelijke problemen bij simyo https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-lukt-het-doorschakelen-niet-meer-38401 Mijn cases is doorgezet naar de technische helpdesk. Iemand moet iets updaten, dat is mijn idee.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi allemaal,

Het probleem blijkt bij meer klanten met een iPhone te spelen, ook bij iPhone gebruikers van andere providers. Klanten kunnen problemen ervaren met het activeren of deactiveren van het doorschakelen op de iPhone. Dit probleem is vorige maand veroorzaakt door een zogenaamde carrier-update. Het is aangekaart bij Apple en wij zijn samen hard bezig achter de schermen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het probleem kan voorkomen bij:
- iPhone SE met aanbieder software 28.3 of hoger (zie instellingen-algemeen-info)
- iPhone 6 & 6S met aanbieder software 28.3 of hoger (zie instellingen-algemeen-info)
- iPhone 7 & 7 Plus met aanbieder software 28.3 of hoger (zie instellingen-algemeen-info)

Mocht je de doorschakeling willen activeren of deactiveren, dan kan je het beste jouw simkaart in een ander toestel plaatsen. Zodra er meer bekend is zullen wij direct een update plaatsen in dit algemene topic. Omdat er nu een algemeen topic over dit onderwerp loopt, sluit ik dit topic. Eventuele vragen kun je uiteraard in het algemene topic stellen. We helpen je daar graag verder!