Beantwoord

E-mail instellingen smtp

Geachte,

Graag zou ik op mijn i-phone mijn eigen mail instellen.

Ik heb een eigen domeinnaam, maar kan hiermee geen uitgaande mail versturen.

Graag ontvang ik de smtp gegevens om mail te versturen via jullie verbinding.

vr gr
icon

Beste antwoord door Amy 8 juli 2016, 09:42

Hey Evanne,

Jammer dat het niet lukt! van welk type toestel maak je gebruik?

Zou je deze link op de Telfort pagina eens willen bekijken. Je vindt daar een stappenplan voor het instellen van E-mail op je mobiel. 🙂

Laat je weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 5
@Theo C.

de Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) van T-Mobile is smtp.gprs.t-mobile.nl. Deze werkt het beste wanneer je hierbij 'poort 25' instelt als SMTP poort / uitgaande poort.
Dag,

Ik heb bovenstaande SMTP adres ingegeven en ook de poort 25 staat correct, maar kan nog steeds kan mail versturen. Recent overgestapt van KPN naar UPC als provider met internet thuis en blijf de melding houden op telefoon (iphone 3) dat mail relaying niet is toegestaan en kan dus geen mails uitsturen. Iemand nog tips?
Correctie: GEEN mails uitsturen dus!!
Reputatie 5
@TanjaS
Excuses voor de late reactie!

Begijp ik het goed dat je e-mails wilt versturen via het draadloos netwerk van UPC met de smtp van T-Mobile?
Als je e-mails wilt versturen via het draadloos netwerk thuis dan dien je de smtp van upc te gebruiken. Op de website van UPC staat uitgelegd wat 'mail relaying niet toegestaan' betekend.
Hoe UPC e-mail te ontvangen op je iPhone lees je op de pagina iPhone instellen met UPC e-mail van UPC.

Als je e-mail wilt verzenden via het mobiele netwerk van T-Mobile dan kan je het beste de smtp van T-Mobile gebruiken. Wil je laten weten of het instellen lukt?
Hai,

Ik had voorheen KPN internet, nu UPC internet. Ik wil graag met mijn iPhone ( t mobile abonnement maar KPN/planet mail server) mail versturen. Aangezien het via de mail server van KPN gaat, krijg ik nu het bericht relaying niet toegestaan. Het moet wel mogelijk blijven om vanuit elk adres waar ik ben mail te versturen, dus UPC smtp is dan geen oplossing als ik elders ben.
Ik begreep dat relaying iets met onbekende mailadressen te maken heeft maar vind dat eigenlijk wat vreemd aangezien we alleen thuis van provider zijn veranderd. Volg je me nog? 🙂
Reputatie 7
Als je via het netwerk van t-mobile mail verstuurt zou je gewoon de smtpserver van kpn moeten kunnen gebruiken. Via UPC is dat niet mogelijk. Je kan een Google account aanmaken en dan de smtpserver van Google gebruiken. Dat werkt op elk netwerk.
Reputatie 5
@TanjaS
Ik volg je nog hoor! Je wilt je KPN/planet mail ophalen en versturen waar je ook maar bent :)
UPC laat niet toe dat je via een andere smtp server over hun netwerk e-mails verstuurd. Dit mag alleen met de smtp van UPC en over het netwerk van UPC. (smtp.upcmail.nl)

wil je het volgende eens nalopen:
controleer de smtp van je e-mail account:
Instellingen > Mail, contacten, agenda > kies e-mailaccount > smtp > zorg dat alleen smtp.gprs.t-mobile.nl aan staat.
(Rest kan je uitzetten door er op de drukken.)
Gebruikersnaam & wachtwoord laat je leeg
Gebruik SSL (uit)
Indenditeitscontrole (alleen wachtwoord)
Serverpoort 25

Vervolgens je iPhone helemaal uit en aan zetten en zodra je iPhone opgestart is de Wi-Fi functie uitzetten.
Probeer daarna eens een e-mail te versturen, lukt het dan wel? (Als dat werkt dan kan je al e-mail versturen via het T-Mobile netwerk)

@Caspar
KPN/Planet is zeer lastig om die goed werkend te krijgen op een telefoon. 😞
Reputatie 7
Thuis heb ik ADSL van Telfort. Mijn smtpserver is dus smtp.telfort.nl. Via mijn Wi-Fi en via T-Mobile kan ik mail versturen. Voor het experiment heb ik smtp.upcmail.nl als uitgaande mailserver ingesteld. Nu kan ik niet meer via Wi-Fi, is immers Telfort, maar nog wel via T-Mobile mijn mail versturen. Mijn advies is dus om smtp.upcmail.nl als uitgaande server in te stellen. Dan kan je thuis via Wi-Fi en onderweg via T-Mobile je mail versturen.
Reputatie 2
heb net mijn upc mail account ingesteld op mijn iphone4

inkomend : pop.upcmail.nl

uitgaand : mail.t-mobile.nl

geen andere instellingen veranderd en kan mijn upcmail ontvangen en ook gebruiken om te versturen.

succes iedereen
Ik had ook problemen met de instellingen van mijn email account. Dit is wat ik heb gedaan om mijn smtp instelling goed te krijgen (uiteraard geldt dit alleen als je tmobile abonnement hebt):

- smtp.gprs.t-mobile.nl
- poort: 25
- beveiliging: geen

Voor pop server gebruik je je eigen instelling voor binnenkomende mail (zie pop gegevens bv op je eigen laptop)
Reputatie 5
@ElmaB Welkom op het forum & dank voor het delen van de oplossing op jouw probleem.
Hey hoi,

Ik heb ook vraag hierover. Als ik thuis WIFI gebruik en buiten de deur de smtp van t-mobile dat betekend dat ik voor hetzelfdeemail account steeds moet switchen van smtp server ... of kan dit anders?

Tot hoors
Reputatie 5
@PUURvormgeving wat vervelend dat je een vergelijkbaar probleem ervaart. Is de SMTP server van T-Mobile niet te gebruiken in combinatie met je Wifi verbinding thuis?
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/puurvormgeving-271232/" wat vervelend dat je een vergelijkbaar probleem ervaart. Is de SMTP server van T-Mobile niet te gebruiken in combinatie met je Wifi verbinding thuis?

Nee helaas dat kan niet dan krijg de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Enig idee hoe anderen dat opgelost hebben? Ik krijg niet voor elkaar en als ik in het buitenland ben dan is het wel wat om 'even' verbinding te maken met 3g maar dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn.

Hoor graag van je.
@ PUURvormgeving

Voor uitgaande mail worden inderdaad SMTP-servers gebruikt. Bepaalde partijen, zoals bijvoorbeeld Gmail of Hotmail, die inkomende mail verzorgen, bieden naast POP-/IMAP-services vaak ook SMTP-services aan. Voor het gebruik van deze SMTP-services, zijn SMTP-instellingen nodig. Deze kunnen bij de betreffende partij, bijvoorbeeld Gmail of Hotmail, worden opgevraagd. T-Mobile biedt haar klanten daarnaast ook SMTP-services aan. Het heeft desondanks niet de voorkeur gebruik te maken van deze SMTP-server, omdat de service alleen aangeboden wordt als klanten via de zendmasten van T-Mobile Nederland verbinding hebben met internet. Wanneer je gebruikmaakt van onze SMTP-server, kan je dus inderdaad geen mail versturen indien er een verbinding is via een eigen WiFi-punt of wanneer je in het buitenland bent.

Ik weet niet wat voor een soort mailaccount je gebruikt, maar wellicht is het handig om daar de SMTP instellingen van op te vragen. Op die manier kan je overal email versturen en ophalen. Laat je even weten of dit is gelukt? 🙂
Ik heb de gegevens voor uitgaande mail ingevuld. Ik heb staan smtp.gprs.t-mobile.nl, beveiliging geen en poort 25, maar dan krijg ik ‘Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifiëren. Geen reactie van server ‘te lezen. Ik lees elders dat je bij een Android-toestel wel moet inloggen, dus ik vul mijn nul-zesnummer in bij Gebruikersnaam, en mijn wachtwoord, maar dan krijg ik hetzelfde schermpje, met ‘geen reactie van server’. Enig idee waar ik nu de fout inga? Ik heb de wi-fi voor de zekerheid ook maar uitgezet. Ook mijn gebruikersnaam van Telfort (e-mailprovider) werkt niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Evanne,

Welkom op ons Forum!

Leuk dat jij je vraag hier stelt. Je reageert wel in een heel oud topic. Op deze pagina kun je instructies vinden over handmatig instellen van e-mail op Android. De T-Mobile smtp is uitsluitend via het T-Mobile netwerk en niet via Wi-Fi te gebruiken.

Laat je mij weten of het hiermee lukt?
Ik zie hier helaas geen nieuwe informatie staan. Is er nog een andere mogelijkheid waardoor het nu niet lukt?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Evanne,

Jammer dat het niet lukt! van welk type toestel maak je gebruik?

Zou je deze link op de Telfort pagina eens willen bekijken. Je vindt daar een stappenplan voor het instellen van E-mail op je mobiel. 🙂

Laat je weten of het gelukt is?
Bedankt voor je reactie. Ik heb dit stappenplan vorig jaar al gevolgd, maar ik heb twee dagen geleden uitgevogeld dat ik bij uitgaande mail de T-mobile gegevens moet invullen, omdat ik anders buiten de deur niet kan mailen, ivm het ophalen van de servergegevens. Ik heb een Samsung Galaxy S5.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Evanne,

Vervelend dat het niet lukt. Van welk e-mailprogramma maak je gebruik? Heb je toevallig al een ander e-mailprogramma uitgeprobeerd?

Heb je de optie 'aanmelden vereist' wel uitgezet? Deze moet namelijk uitstaan om de installatie te kunnen voltooien.

Had je trouwens gezien dat de T-Mobile smtp alleen via het T-Mobile netwerk te gebruiken is en niet via WI-Fi. Gaat het daar misschien verkeerd? :?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Ik heb de stappen die je opgeeft al gevolgd, zonder resultaat helaas. Ik heb de wi-fi een halfuur geleden uitgezet en heb nu opnieuw de stappen gevolgd, en nu met resultaat! 🙂 Heel blij mee, dankjewel.

Ik heb nog een vraagje: ik check mijn mail regelmatig online, en af en toe op mijn mobiele telefoon. Nu staat er dat ik inmiddels 180 ongelezen berichten heb, terwijl ik deze berichten wel heb gelezen. Enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Evanne,

Super dat het uiteindelijk toch gelukt is! :D

Dat is inderdaad een berg e-mails! Als het goed is zou dit inderdaad gesynchroniseerd moeten lopen met je online account, maar het kan zijn dat je telefoon deze nu met terugwerkende kracht alsnog binnengehaald heeft. Ik neem aan dat je de map niet in z'n geheel leeg wilt, dus dat wordt dan toch waarschijnlijk even handmatig je mails doorlopen. Het is even wat werk, maar zo raak je in elk geval niets kwijt!
Mijn telfort-mail, waarbij ik het probleem met verzenden had, synchroniseert automatisch. Ik heb nog een ander account, dat is een info@,.....nl-account. Misschien dat ik deze moet herinstalleren en dan andere keuzes moet maken voor het synchroniseren...? Ga ik in ieder geval maar proberen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Evanne,

Was het nog gelukt met de berg e-mails? En met het instellen van je info@ account?

Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden! 🙂

Reageer