Vraag

E-mail iPhone 5: 'Relaying' error

• 21 februari 2015
  • 5 reacties
  • 683 Bekeken

Als ik wil mailen met mijn iPhone 5S op de 3G of 4G geeft hij een 'relaying' error en komt de mail niet aan. Op mijn eigen WiFi verstuurd hij hem als nog. Wie kan mij helpen?:?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Welke smtp(s) heb je ingesteld?
Instellingen ook al nagelopen via toestelhulp?
Hai iamPuk, ik heb alles goed ingesteld volgens de regels zover ik kan zien. SMTP en Poortnummers etc. Ik heb al jaren een mobiel-abonnement bij T-Mobile zonder problemen en mij thuis internet dus ook mail loopt bij KPN. Dus m'n account voor e-mail is volgens de KPN instructies ingevoerd. Thuis op de WiFi kan ik gewoon mailen met m'n iPhone, maar het gaat dus mis als ik de deur uit loop en ik wil/moet mailen met m'n 3G. Dat gaat van het ene moment op het andere in een keer niet meer! Sinds do 12-2 ongeveer vanaf 17.00u. Ik heb al diverse keren aan de lijn gehangen bij KPN en m'n webhostbedrijf. Niemand kan me helpen. T-Mobile zelf reageerde nog niet op mijn mails.
Reputatie 5
Badge +13
Ik had al het vermoeden dat het om een KPN e-mailadres gaat. Die relaying error komt vaker voor met KPN e-mailadressen.

Enige tijd geleden is het aangepast en kan je de smtp van de provider zelf gebruiken.
Je zou nog kunnen proberen om een 2de smtp toe te voegen. Je zou dan de smtp van T-Mobile erin kunnen zetten: smtp.gprs.t-mobile.nl (poort 25). Deze werkt alleen op het netwerk van T-Mobile.
Okay bedankt, ik ga het proberen. Dat is dus een extra account bedoel je? Naast m'n KPN account? grtz
Reputatie 7
Badge +15
Hey Coentje70,

Ik zie ook dat je contract hebt gehad met mijn collega via e-mail. Op deze pagina in de toestelhulp lees je hoe je e-mail handmatig instelt. Wanneer je in je instelling bij een nieuw account je e-mailaccount hebt toegevoegd kun je onder het kopje 'POP' bij 'Hostnaam' de smtp invoeren.

Laat je even weten of het is gelukt? 😃

Reageer