Beantwoord

E-Sim en fysieke Sim werken in Iphone 12 pro niet tegelijkertijd na koppeling met carkit

• 26 januari 2021
  • 2 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo,

Nu de Iphone 12 eindelijk ook dual SIM ondersteunt heb ik daar direct gebruik van gemaakt. Ik heb mijn T-Mobile Sim om laten zetten naar een E-Sim.

Op zich werkt dat prima, maar zodra ik mijn telefoon verbindt met mijn carkit (in dit geval een ingebouwde in een VW Passat uit 2015), dan wordt of het abonnement herkend dat gekoppeld is aan de fysieke Sim, of die van de E-Sim. Ik moet dan via Instellingen → Mobiel netwerk 1 van de mobiele netwerken uitschakelen. Anders wordt alleen het primaire mobiele abonnement gekoppeld met de carkit. 

Weet iemand hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Alvast mijn dank!

icon

Beste antwoord door CrisTien 8 februari 2021, 16:23

Hallo @mpgjacobs Ik vraag mij af of je inmiddels al een oplossing hebt gevonden voor dit probleem?

Zelf gebruik ik twee telefoons in mijn auto en mijn CarPlay pakt de telefoon die ik via USB aansluit. Ik heb al gezocht maar kan er te weinig over vinden helaas.

Als er klanten zijn die tips hebben dan graag! 

Groetjes 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @mpgjacobs Ik vraag mij af of je inmiddels al een oplossing hebt gevonden voor dit probleem?

Zelf gebruik ik twee telefoons in mijn auto en mijn CarPlay pakt de telefoon die ik via USB aansluit. Ik heb al gezocht maar kan er te weinig over vinden helaas.

Als er klanten zijn die tips hebben dan graag! 

Groetjes 

@CrisTien Twee telefoons was niet het probleem, dat ging ook prima met mijn carkit, maar het was een porbleem wanneer met de Iphone 12, waarin 1 fysieke SIMcard en een E-SIMcard worden gebruikt. De carkit herkent er dan nog maar 1 en met Apple Connect werkte het ook niet.

Maar, dit is opgelost door de netwerkinstelllingen op de Iphone te resetten, Apple Connect ziet nu de beide SIM kaarten.

Op de carkit werkt het overigens nog steeds niet en wordt er maar 1 abonnement gezien, het andere abonnement, dat je dan niet wilt gebruiken, moet je dan bij je mobiele netwerkinstellingen uitschakelen. Dus dat is wel jammer

Reageer