Vraag

Echo probleem met iphone 11 pro!

• 24 november 2019
  • 4 reacties
  • 1883 Bekeken

Ik heb in september tijdens de pre-order een iPhone 11 PRO aangeschaft. Hiervoor gebruikte ik de iphone X voor 2 jaar. Vanaf het moment dat ik de iPhone 11 PRO gebruik ervaar ik echo problemen tijdens het facetimen. Tevens ervaar ik dit probleem als ik normaal bel met iemand en gebruik maak van de speaker. Als er iets te dichtbij de onderkant van de telefoon komt waar de microfoon en speakers zitten hoort de persoon waarmee ik bel een echo. Deze persoon hoort zichzelf dan terug. Ik ken een aantal mensen die ditzelfde probleem hebben. Deze personen hebben allemaal een iPhone 11 of hoger. Tevens heb ik op de apple website een forum gevonden waar meer mensen dit probleem ervaren.
Dit is de link naar de forum die ik heb gevonden https://discussions.apple.com/thread/250734445?answerId=251680007022

Toen ik dit ontdekte ben ik meteen contact gaan zoeken met apple support. De apple medewerker gaf telefonisch zelfs aan dat hij de echo ook ervaarde. Gezien hij er niet uit kwam ben ik naar de genius bar gestuurd. Daar hebben ze alles gecontroleerd en mij weggestuurd omdat alles gewoon goed is. Er werd aangegeven dat het gewoon aan het ontwerp ligt en er niks gedaan kan worden. Dit zouden alle telefoons vanaf iPhone 7 moeten hebben. Echter, dit is niet waar. Bij mijn iPhone X had ik dit probleem niet. Andere mensen met een iPhone 8, X of XS die ik ken ervaren dit probleem ook niet. Gezien het feit dat meer mensen hier last van hebben wil ik graag een oplossing. Ik heb gelezen dat het inwisselen van de telefoons niet werkt en geen oplossing heeft geboden bij mensen die dit als oplossing kregen. Het probleem lijkt daarom veel groter te zijn. Graag wens ik net als vele andere dat hier een structurele langdurige en effectieve oplossing voor komt. Ik heb niet zoveel betaald om met een telefoon te eindigen die niet goed functioneert. 

Tevens is deze klacht ook geplaatst op klacht.nl
https://www.klacht.nl/apple/klacht/echo-probleem-bij-de-iphone-11-en-hoger/

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Heeft het niet iets te maken met het hoesje/case welke er omheen zit? 

Kijk eens helemaal onderaan op de pagina van die Apple discussie...

Beste Folkert, 

Er is geen verschil met of zonder hoesje. Dit heb ik al geprobeerd!
Het gaat er juist om dat wanneer de onderkant  bedekt is(op je handpalm laten rusten, op een tafel neerleggen,autohouder zetten) en je op luidspreker belt dit probleem verschijnt. Dit probleem is er op mijn oudere varianten van iphones nooit voorgekomen. Ook spreek ik steeds meer mensen met een iphone 11 pro die dit hebben. Dit gaat om een fout van apple maar die wilt het niet accepteren.

Ik er precies de zelfde problemen.

Reputatie 7
Badge +17

@Rimpeldepimpel 

Heb je de laatste software versie? Als ik zo andere forums lees, dan is er te lezen dat het opgelost is in de nieuwe update.

Reageer