Vraag

Ervaringen iPhone 7 (Plus)

• 27 september 2016
  • 1 reactie
  • 547 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo mede iPhone 7 gebruikers,

Vandaag mijn nieuwe iPhone 7 Plus gekregen (via Cool Blue met T-Mobile verlenging).

Ik heb nogal wat problemen ervaren met het terugzetten van mijn reservekopie via iCloud. Allereerst duurde het ontzettend lang, het toestel werd ontzettend warm, apps bleven donker (niet gedownload), en na een tijdje ging het scherm op zwart en zat er geen beweging meer in. Meteen harde reset geprobeerd op de oude manier, sluimerknop en home button 10 seconden ingedrukt, niets, aangesloten op iTunes, niets. Meteen maar Apple gebeld voor broodnodige ondersteuning. Bleek de harde reset manier gewijzigd te zijn. Je moet nu de sluimerknop en de volume down knop tegelijk indrukken en vasthouden. Toch niet geheel onbelangrijk om te weten.

Gelukkig zat er toen weer leven in het toestel, maar terwijl ik aan de telefoon was ging het scherm weer op zwart en moest ik opnieuw een harde reset doen. Heel vervelend en het geeft weinig vertrouwen. Ik heb wat tips gekregen en moet terugbellen als het toestel kuren blijft vertonen.

Ik heb een aantal apps die op zwart bleven staan moeten verwijderen en opnieuw installeren, plus ik kreeg mijn chatgeschiedenis van whatsapp niet meer teruggezet. Het scherm bleef maar hangen op 99% en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. Gelukkig hecht ik niet al te veel waarde aan die chats maar er moeten maar dingen instaan die belangrijk voor je zijn.

Verder snap ik totaal niet waarom je constant die homebutton toch moet "indrukken". Ze zeggen wel dat het geen fysieke button meer is maar het irriteert mij eigenlijk mateloos dat je er toch op moet drukken. Waarom touch ID als je toch iedere keer druk moet uitoefenen. Waarom niet gewoon je vinger erop leggen en hopla, ik was gewend aan de iPhone 6 plus touch id daar hoefde je toch ook niet meer op de home button te duwen en kon je gewoon via je vingertop erop leggen om te ontgrendelen. Oké je moest dan wel een keer op de home button drukken om hem te "ontwaken" maar waarom niet de touch id gebruiken om de telefoon uit de slaapstand te halen. Het voelt nu alsof ze een stap terug hebben gedaan ipv vooruit. Het voordeel van touch id was toch net de touch en niet meer de push? Maar ja, onze wensen zullen wel sneller gaan dan hun ontwikkelingen.

Ik dacht ook dat de home button nu gewoon helemaal glad zou zijn, maar je voelt toch nog een "kuiltje" en mijn gevoel is dat je nog steeds een knop moet induwen. Terwijl we daar net vanaf waren aan het gaan met touch id.

In ieder geval, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, ik zelf moet het even aankijken hoe het met mijn toestel gaat, maar ik heb zelf het gevoel dat ik een "maandagmorgen" toestel heb dat nog voor problemen gaat zorgen.

1 reactie

Badge +13
Beste Niekie die manier van ontgrendelen is ios10 dus niet zozeer alleen iPhone 7.
Ik heb een 6s en moet het ook op die wijze doen en eerlijk is eerlijk dat went heel gauw.
(Op de iPad air duurde dat langer want geen touch)
Je kan ook terug naar de oude manier van ontgrendelen als het goed is moet dat ook kunnen op de 7.
http://www.iculture.nl/tips/thuisknop-indrukken-uitschakelen/

Reageer