Vraag

Foc-branding; hoe verwijder ik de branding van T-mobile?

• 19 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 1148 Bekeken

Gister de Samsung s7 edge ontvangen. Prachtig toestel maar al wel spijt. Vanaf het moment dat ik de simkaart erin stak werd mijn telefoon door T-mobile voorzien van branding. Het stoort mij enorm dat wanneer ik de telefoon uit of aanzet, dat logo zo groot in beeld moet en dat muziekje zo hard afspeelt. Ik weet dat hierover al een topic is gestart. Ik heb daar een bericht achtergelaten maar geen reactie terug gehad. Telefonische klantenservice en t-mobile winkels wisten niet waar ik het over had, dan maar via deze weg. Ik wil een concreet antwoord hoe ik deze branding LG eraf kan halen, liefst door T-mobile want daardoor is het er ook op gekomen. T-mobile, ik wil graag zelf uitmaken wanneer ik welke software installeer.ik heb niet getekend voor een branded phone. Ik ben op de hoogte van mijn twee weken inzichttermijn. Ik sta op het punt mijn abonnement te annuleren en toestel terug te sturen. Groet, Ronald

9 reacties

Graag een reactie van T-mobile..
Reputatie 7
Badge +20
Hi AikibudoWarrior,

Gefeliciteerd met je nieuwe Samsung S7. Hoe bevalt die tot nu toe?

Ik kan je helaas ook niet direct van een antwoord voorzien en dus heb ik je vraag doorgezet. Zodra ik meer weet, zal ik het met je delen in dit topic.
Hey Hajar. Het toestel bevalt prima. Ik erger mij aan die T-mobile branding die gratis bij dit €600 toestel komt. Ik hoop gauw van je te horen. Groet, Ronald
Nou Ronald, Lea een niet medewerker die als mede-klant vrij actief op dit forum is heeft er hele handleidingen over geschreven... Bij Samsung kan dit vrij gemakkelijk (haar woorden).

Reactie Lea in het Samsung software topic.

Check wel even dat je de juiste firmware opzoekt (Lea reageert vrij snel in dat topic, dus mogelijk handig om dat even goed door te nemen, juiste info te posten en lief naar haar te doen).
Nou Ronald, Lea een niet medewerker die als mede-klant vrij actief op dit forum is heeft er hele handleidingen over geschreven... Bij Samsung kan dit vrij gemakkelijk (haar woorden).

Check wel even dat je de juiste firmware opzoekt (Lea reageert vrij snel in dat topic, dus mogelijk handig om dat even goed door te nemen, juiste info te posten en lief naar haar te doen).

Ik geloof niet dat ik je post goed begrijp....Wat je stuurde ging over een handleiding om van de Branding af te komen dmv Odin. Maar hierdoor vervalt de garantie van zowel Samsung als Tmobile. Ik wil graag dat Tmobile zelf dit probleem oplost. Niet alleen voor mij maar voor iedereen die last heeft van ongevraagde Tmobile software. Gister nog langs geweest bij Tmobile shops maar zij hebben letterlijk gezegd dat als ik niet eens ben met de manier waarop zij nu hun toestellen branden, moet ik maar zoeken naar een andere provider...Is dat hoe tegenwoordig te service geboden wordt aan de klant?
Hi AikibudoWarrior,

Gefeliciteerd met je nieuwe Samsung S7. Hoe bevalt die tot nu toe?

Ik kan je helaas ook niet direct van een antwoord voorzien en dus heb ik je vraag doorgezet. Zodra ik meer weet, zal ik het met je delen in dit topic.

Wat bedoel je precies met dat je mijn vraag hebt doorgezet?
Aan wie?

Wel bedankt voor je reactie trouwens. Dat ben ik vergeten te zeggen.
Reputatie 5
Hi AikibudoWarrior, ik heb je vraag zojuist in dit topic beantwoord.

Ik geloof niet dat ik je post goed begrijp....Wat je stuurde ging over een handleiding om van de Branding af te komen dmv Odin. Maar hierdoor vervalt de garantie van zowel Samsung als Tmobile.

Nee hoor, dat zou tegen EU wetgeving zijn en derhalve ronduit onzin. Een officiële rom van Samsung kan nooit je garantie ontnemen, het enige wat je doet is optimalisaties voor het netwerk ontnemen en dat is een vrije keus voor jou (dat is de hele FoC zijde + wat logo/geluidjes). Het hele 'verander software en je garantie vervalt' is niet meer dan een verhaaltje.

Het plaatsen van een andere officiële rom van Samsung op je telefoon is geheel legaal en daar mag noch Samsung noch T-Mobile tegenin gaan. Het is net zoiets als Apple die in eerste instantie geen 2 jaar EU garantie wil geven (en onder NL zelfs meer zou moeten geven). Koop je bij Apple, heb je minimaal 2 jaar garantie.

Jij mag met Samsung software gewoon je rom veranderen. Als je in het Samsung topic de juiste informatie levert (identificatie codes) kan Lea je vast van de juiste rom (link) voorzien.

De enige reden dat ik over officiële rom's praat is omdat je dan 100% zeker kan stellen dat je de software specifiek voor jouw toestel gebruikt (hooguit ander land, internationaal etc) en dan is het naar EU wetgeving onmogelijk dat de software als aanleiding tot problemen kan worden aangemerkt.

Reageer