Beantwoord

Foto's van vreemden op mijn toestel

Ik was gehacked via mijn Insta, ik heb mijn account definitief verwijderd, zelfs mijn FaceBook en Hotmail en ik ontvang 20x per dag gemiste oproepen vanuit verschillende namen en nummers uit Marokko. Ik blokkeer ze, maar ze deblokeren zichzelf. Ik heb ook allemaal foto's van vreemden in mijn iPhone Album. Hele Markokaanse bruiloften, bezichtiging lege appartementen, babyfoto's, poezennestjes etc. Op mijn verbruik en factuur is gelukkig nog niets geks te zien. Kent iemand deze vorm van hacken en moet ik me zorgen maken? Het lijkt net of degene van de foto's geen idee heeft dat ze op mijn album terrecht zijn gekomen.
icon

Beste antwoord door Folkert 27 april 2019, 16:29

Beste Eline,

Heb je wellicht hetzelfde wachtwoord gebruikt voor je Apple account als dat je voor het gehackte Instagram account gebruikte? Vaak komen hackers zo binnen op andere accounts.

In jouw geval moet je alle wachtwoorden wijzigen overal en ook nog eens voor elke site of account een ander wachtwoord gebruiken.

90% van de hacks wereldwijd komen door te eenvoudige en te makkelijk te raden wachtwoorden en doordat zelfde wachtwoorden op meerdere plaatsen gebruikt worden.

Succes met alles! Laat weten of je nog meer hulp nodig hebt.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Eline,

Heb je wellicht hetzelfde wachtwoord gebruikt voor je Apple account als dat je voor het gehackte Instagram account gebruikte? Vaak komen hackers zo binnen op andere accounts.

In jouw geval moet je alle wachtwoorden wijzigen overal en ook nog eens voor elke site of account een ander wachtwoord gebruiken.

90% van de hacks wereldwijd komen door te eenvoudige en te makkelijk te raden wachtwoorden en doordat zelfde wachtwoorden op meerdere plaatsen gebruikt worden.

Succes met alles! Laat weten of je nog meer hulp nodig hebt.

Groet, Folkert
Folkert,

Nee het was wel een orgineel wachtwoord. Ik heb hem daarna gewijzigd en ook het verzoek van degene die hem had omgezet afgewezen en daarna Insta def verwijderd. Maar blijkbaar komen ze toch in mijn fotoalbum. Ik heb T-Mobile gebeld en ze gaan een onderzoek instellen. En anders maar een nieuw nummer.
Reputatie 7
Badge +18
Nog een tip Eline:

Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van zogenaamde 2 staps verificatie (2FA). Je moet dan naast je wachtwoord nog een extra code invoeren die steeds wijzigt, een speciale app maakt de code.
Iets omslachtiger maar als iemand jouw wachtwoord in handen krijgt kan deze persoon nog steeds niet inloggen. Veel bekende sites zoals Apple, Google, Facebook en Instagram bieden deze optie aan.

Reageer