Beantwoord

Gebelde persoon hoort mij slecht met iPhone 7 Plus

Ik heb sinds kort een nieuw abonnement met een Iphone7 Plus. De personen die ik bel horen mij heel slecht en dof en soms val ik weg. Hoe is dit mogelijk? Volume staat op zn hardst.
icon

Beste antwoord door Lodan 22 mei 2017, 17:37

Hoi AvKom,

Jouw volume is hier niet van belang gelukkig, maar helaas voor de gesprekspartner erg vervelend.

Heb je toevallig een hoesje of folie om je telefoon die op dit overzicht een of beide punten blokkeren?
"Microfoon aan onderzijde"
"Microfoon aan achterzijde"

Sommige hoesjes willen wel eens deels over de microfoon liggen aan de onderzijde, of hebben een protector aan de achterkant waardoor die microfoon geblokkeerd wordt.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +9
Hoi AvKom,

Jouw volume is hier niet van belang gelukkig, maar helaas voor de gesprekspartner erg vervelend.

Heb je toevallig een hoesje of folie om je telefoon die op dit overzicht een of beide punten blokkeren?
"Microfoon aan onderzijde"
"Microfoon aan achterzijde"

Sommige hoesjes willen wel eens deels over de microfoon liggen aan de onderzijde, of hebben een protector aan de achterkant waardoor die microfoon geblokkeerd wordt.
Nee, ik heb het probleem zonder dat er een hoesje om de telefoon heen zit.
Probeer de dictafoon app eens te openen, en daarin te praten en te testen of je telefoon je geluid wel goed oppakt. wanneer je dictafoon geen geluid opneemt en alleen een statisch geluid produceert is je front mic kapot.
Bedankt voor de reactie! Ik heb al de dictafoon getest en die doet het prima, zowel van afstandje als op de manier van gewoon bellen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi AvKom,

Jammer om te lezen dat jouw iPhone kuren heeft! Heb je overal problemen dat bellers jou niet goed horen of op één locatie? Kun je de postcode van deze locatie sturen? Heb je ook problemen als je zelf iemand belt? Kun je verder eens jouw simkaart in een ander toestel testen, heb je er dan ook last van? En als je een andere simkaart in jouw toestel probeert? Op die manier kunnen we kijken of het misschien aan jouw simkaart of toestel ligt.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Reputatie 1
Dit is een probleem van de iPhone 7, ikzelf heb het niet maar op tweeakters.net schrijven meer mensen erover. Je kan hiermee naar de apple store gaan, zij zijn bekend met het probleem als het goed is
Ook ik heb hetzelfde probleem met mijn Iphone 7, bij bellen en gebeld worden.
Met of zonder hoesje geen spraak aan de andere kant hoorbaar.
Sim vernieuwd, plaats waar ik ben is ook niet relevant.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Henk,

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je goed te verstaan bent aan de telefoon! 😉

Heb je hier sinds kort last van, of al een poosje? Is je telefoon geüpdatet naar de meest recente versie? Mocht dit niet het geval zijn, zou je dat dan eerst willen doen. Verder wil ik je vragen om de netwerkinstellingen te resetten. Dit doe je via Instellingen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Als je de telefoon hierna herstart, wordt er namelijk opnieuw verbinding gemaakt met ons netwerk! Als laatst kun je de tip van Thalina uitproberen. Op die manier kunnen we kijken of het misschien aan jouw simkaart of toestel ligt.

Ik hoor het graag van je, Henk!
Nog een iPhone 7+ gebruiker
En exact dezelfde klachten ; ik gebruik te vaak de speaker of moet de iPhone meer horizontaal houden om goed verstaanbaar te zijn....
De gebruikte afbeelding is overigens geen 7 ; die heeft geen koptelefoonaansluiting op die plek.
Reputatie 7
Badge +20
@Pasopgertje

Je hebt al een eigen topic aangemaakt, waarin ontzettend veel gereageerd is. Je bent ook daar al op de huisregels gewezen en ook het dubbele posten is in strijd met onze huisregels. Zou je de huisregels even goed door kunnen nemen, zodat we je niet verder hoeven te waarschuwen? Alvast bedankt! Je kunt in jouw eigen topic, indien nodig, reageren.
Ok : dit gaat over iets heel anders , ik begrijp t

Reageer