Beantwoord

Geen internet iPhone 6s


Goedemorgen,

Ik heb geen internet als ik op 4g of 3g netwerk zit.. las iets over APN instellingen maar heb allemaal het volgende geprobeerd:
-Opnieuw IOS 9.2.1 er op gezet (kan niet meer verder updaten)
-Reset iPhone
-Create APN via Unlockit.co

Bij 3001#12345# bellen krijg ik een foutmelding.

Ik heb bij info aanbieder T-Mobile 23.0 staan is dit niet ok?
Bij instellingen mobiel data netwerk kan ik niet naar mijn APN instellingen gaan..


Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nog meer kan doen het is nu al een week zo en raak het eerlijk gezegd een beetje beu. Misschien dat iemand mij hier nog kan helpen??

Thanks.
icon

Beste antwoord door Pilovali 29 januari 2016, 09:36

Hallo en welkom op het forum,
Zou je voor mij het volgende eens proberen:


Je kunt de APN instellingen naar de standaardinstellingen herstellen door naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Herstel netwerkinstellingen te gaan. Je toestel haalt dan automatisch de instellingen van het T-Mobile netwerk op.
Let op: bij het herstellen van de netwerkinstellingen raak je alle eventuele WiFi wachtwoorden kwijt. Deze zul je dus opnieuw in moeten voeren.
(credits aan DennisAmeling)

Groet,

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,
Zou je voor mij het volgende eens proberen:


Je kunt de APN instellingen naar de standaardinstellingen herstellen door naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Herstel netwerkinstellingen te gaan. Je toestel haalt dan automatisch de instellingen van het T-Mobile netwerk op.
Let op: bij het herstellen van de netwerkinstellingen raak je alle eventuele WiFi wachtwoorden kwijt. Deze zul je dus opnieuw in moeten voeren.
(credits aan DennisAmeling)

Groet,
Hallo Pilovali,

Bedankt heb dit gedaan, nu pakt hij hem wel alleen er staat nog steeds 23.0 bij info.
Zal als ik vanmiddag naar huis rij eens kijken of hij het wel gelijk pakt.

Ik heb wel internet af en toe alleen het duurt elke keer lang voordat hij connectie heeft lijkt het wel.
Terwijl mijn bereik gewoon goed weergeeft en er altijd 4g staat.

Groeten!
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Als je gewoon internet hebt, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Volgens mij hoort die "T-Mobile 23.0" te staan bij aanbieder, hoewel ik dit niet zeker weet.

EDIT: Ik heb even nagevraagd, en er hoort 23.5 te staan. Je kunt het beste even je telefoon updaten via iTunes.

Groet,
Hallo,

Dat gaat niet als ik wil updaten staat er dat hij al de nieuwste update heeft (9.2.1)
Kan ik nog iets anders proberen?
Reputatie 6
Badge +17
iOS 9.2.1 is inderdaad de nieuwste, dus hoger kan die niet.
Helaas heb ik niet zoveel ervaring met iOS, dus je kunt het beste even wachten tot iemand reageert die wel wat meer ervaring heeft.

Groet,
Oke bedankt, hoop dat iemand mij hier mee kan helpen 🙂
De oplossing voor dit probleem is te vinden op onemorething.nl
Het is een bekend probleem en via deze link de oplossing:
http://www.onemorething.nl/2016/01/safari-crasht-bij-aanraken-adresbalk-de-oplossing-is-eenvoudig/

Succes
DesireDodemont bedankt maar het gaat over internet in het algemeen (connectie) dus niet alleen met safari maar alle apps welke internet gebruiken.

Het lijkt wel of hij lang moet doen over het linken met een zendmast.. als ik eenmaal internet hebt gaat het niet weg maar rij ik bijv een stuk verder en pakt hij het van een andere mast duurt het weer een tijdje.

Gr
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rick,

dat er 23.0 staat is geen probleem normaal (dit heb ik immers ook op mijn iPhone en werkt echt heerlijk zoals het moet).

heb je het al geprobeerd met een kruistest (andere iPhone met jouw SIM, en die andere SIM in jouw toestel) of dat bij 1 van de toestellen een gelijk probleem geeft?

Want zo te horen zijn je APN instellingen gewoon goed, maar heeft die vooral last met het ontvangen van het signaal na aanmelding op de mast.
Dit ga ik eens proberen Lodan, want dan moet ik mijn simkaart laten vervangen?

Thanks
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Het kan zijn dat de simkaart defect is, of een defect met je telefoon.
Dit kun je uitsluiten door de bovenstaande tests uit te voeren.

Groet,
Nu ben ik er achter, mensen kunnen we niet bellen en als ik iemand bel dan duurt het hel lang voordat hij verbinding maakt, dus niet alleen met internet is het zo ook mijn verbinding zelf.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Heb al een kruistest uitgevoerd?
Hoe oud is je simkaart?

Groet,
Kruistest doe ik vanmiddag.. simkaart is al wel een jaar of 6 oud denk ik, is ook geknipt zodat hij in de nieuwe tel patste etc. Denk dat het m'n simkaart is maar laat het nog even weten.
Reputatie 6
Badge +17
Aii... Ik ben ook bang dat het je simkaart is. Je moet nooit je simkaart knippen 😉

Inmiddels is je simkaart wel antiek. Een T-Mobile medewerker je kostenloos een nieuwe simkaart sturen.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rickbalk,

Zo te zien heb je gister een nieuwe simkaart besteld en deze is ook vergoed, dit wordt gelijk verrekend op je volgende factuur! :)

Je simkaart wordt binnen 3 werkdagen geleverd en deze kun je thuis zelf heel eenvoudig activeren! We zijn natuurlijk erg benieuwd of dit het probleem oplost!

Houd je ons hiervan op de hoogte?
Hallo David,

Bedankt netjes dat dit wordt vergoed.
Ik laat iets weten.

Gr. Rick
Nieuwe simkaart is binnen, ik kan helaas nog niet vlekkenloos bellen of gebeld wordt dus dit is het niet.

Iemand nog een oplossing? hij geeft gewoon aan dat ik bereik heb maar het schijnt dus niet zo te zijn.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Rickbalk,

Allereerst welkom op het forum. Je zult vast begrijpen dat ik dit(jou welkom heten) liever had gedaan onder een andere omstandigheid.

Ik heb zelf ook een iPhone 6S(met de meest recente versie van iOS, dus ik kijk even met je mee. Heb je die fieldtest gedaan met de volgende code: *3001#12345#*? Als ik dat bel krijg ik namelijk wel de resultaten zoals beschreven op de website van Appletips. Als ik het bel zoals jij aangeeft in dit topic krijg ik de volgende foutmelding in een grijs vlak: fout bij uitvoeren verzoek. Onbekende fout. Ik kan dan alleen op 'Sluiten' klikken.

Bedoel je met een reset dat je het toestel al eens hebt teruggezet naar fabrieksinstellingen? Ik kwam een topic tegen waarmee het probleem was opgelost. Ik zie dat je al geprobeerd hebt om een APN te maken via de website die je aangeeft.

Zou je in dat topic willen kijken of de instellingen goed staan? Aangezien je een nieuwe simkaart hebt ben ik geneigd om te zeggen dat het niet aan je simkaart ligt. Ik zie dat je wel belt en data verbruikt dus eigenlijk ben ik ook geneigd om te zeggen dat de instellingen goed staan in je toestel omdat je er anders waarschijnlijk helemaal geen gebruik van kon maken. We kunnen het helemaal uitsluiten door de gegevens te controleren aan de hand van wat er in dat andere topic wordt aangegeven.

Je geeft aan dat gesprekken niet vlekkeloos verlopen en dat je de internetsnelheid ook als traag ervaart. Heb je dit alleen in de buurt van je woning? Ik zie namelijk op jouw postcode dat er geen optimale dekking is.

Hoe is de kruistest gegaan? Ervaar je dezelfde klachten in een ander toestel? Als je met een ander toestel dezelfde dekking ervaart en het is slechts beperkt tot jouw woonomgeving dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de dekking op jouw postcode. In dat geval kun je een dekkingsklacht aanmelden via de dekkingskaart. Een netwerkspecialist gaat de situatie onderzoeken en je voorzien van een terugkoppeling.

Laat je even weten wat je bevindingen zijn?
Bedankt Mitch,

Ik krijg inderdaad een foutmelding bij 3001, APN ook gecreëerd en dekking bij mijn omgeving is niet relevant, ik werk in Rotterdam en daar is het ook. Wat ik dan vooral merk is dat als ik onderweg ben mijn bereik gewoon niet optimaal is, het duurt te lang voordat ik connectie heb zowel internet als bellen. Als ik eenmaal bereik heb dan is het geen probleem vandaar dat je mijn data gebruik ook ziet.

Ik heb inderdaad de fabrieksinstellingen ook terug gezet en IOS er afgegooid en opnieuw er op gezet. Andere telefoon nog niet gebruikt ik zal het eens proberen met een iPhone 4.

Bedankt
Mitch schreef:

Hoi Rickbalk,

Allereerst welkom op het forum. Je zult vast begrijpen dat ik dit(jou welkom heten) liever had gedaan onder een andere omstandigheid.

Ik heb zelf ook een iPhone 6S(met de meest recente versie van iOS, dus ik kijk even met je mee. Heb je die fieldtest gedaan met de volgende code: *3001#12345#*? Als ik dat bel krijg ik namelijk wel de resultaten zoals beschreven op de website van Appletips. Als ik het bel zoals jij aangeeft in dit topic krijg ik de volgende foutmelding in een grijs vlak: fout bij uitvoeren verzoek. Onbekende fout. Ik kan dan alleen op 'Sluiten' klikken.

Bedoel je met een reset dat je het toestel al eens hebt teruggezet naar fabrieksinstellingen? Ik kwam een topic tegen waarmee het probleem was opgelost. Ik zie dat je al geprobeerd hebt om een APN te maken via de website die je aangeeft.

Zou je in dat topic willen kijken of de instellingen goed staan? Aangezien je een nieuwe simkaart hebt ben ik geneigd om te zeggen dat het niet aan je simkaart ligt. Ik zie dat je wel belt en data verbruikt dus eigenlijk ben ik ook geneigd om te zeggen dat de instellingen goed staan in je toestel omdat je er anders waarschijnlijk helemaal geen gebruik van kon maken. We kunnen het helemaal uitsluiten door de gegevens te controleren aan de hand van wat er in dat andere topic wordt aangegeven.

Je geeft aan dat gesprekken niet vlekkeloos verlopen en dat je de internetsnelheid ook als traag ervaart. Heb je dit alleen in de buurt van je woning? Ik zie namelijk op jouw postcode dat er geen optimale dekking is.

Hoe is de kruistest gegaan? Ervaar je dezelfde klachten in een ander toestel? Als je met een ander toestel dezelfde dekking ervaart en het is slechts beperkt tot jouw woonomgeving dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de dekking op jouw postcode. In dat geval kun je een dekkingsklacht aanmelden via de dekkingskaart. Een netwerkspecialist gaat de situatie onderzoeken en je voorzien van een terugkoppeling.

Laat je even weten wat je bevindingen zijn?



Mitch, gedaan met een andere iphone, 6 en geen probleem ondervonden.
Wat nu?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rick,

Als je in een ander toestel wel goed bereik hebt en alles werkt, dan ligt het helaas toch aan je iPhone 6s. Ik wil je dan ook adviseren om je toestel aan te bieden ter reparatie. Jouw toestel zal binnen ongeveer 2 weken gerepareerd zijn.

Geen leuk nieuws zo vlak voor het weekend, maar ik hoop dat dit wel duidelijkheid geeft over wat er aan de hand is! Houd je ons op de hoogte?
Goedemiddag,

iPhone is opgestuurd en ze hebben niets gevonden, daarna nog veel contact gehad met Apple support welke aangeven dat het aan mijn provider ligt en niet aan het toestel. Nu heb ik nog eens gecheckt met mijn sim in een andere telefoon en inderdaad als ik reis etc ondervind ik hetzelfde probleem alleen in mindere mate.

Kunnen jullie mij alsnog verder helpen?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Rick,

Jammer om te lezen dat een reparatie niet tot een oplossing heeft geleid.

Heb je de telefoon bij Apple of bij ons ter reparatie aangeboden? Ik ben bang dat je jouw toestel nogmaals ter reparatie moet aanbieden, omdat je dit probleem niet/ minder ervaart bij een soortgelijk toestel met jouw simkaart erin.

Voordat we dit doen wil ik je eerst vragen om aan te geven op welke postcode(s) je problemen ervaart. Wij kunnen dit dan voor je doorzetten naar de netwerkspecialisten. Zij kunnen precies zien wat er op het netwerk gebeurd en dus ook controleren of dit wordt veroorzaakt door de dekking, je simkaart of je toestel.

We wachten je reactie af Rick!
Hallo Issam,

Bij Apple, betreft niet 1 postcode. 4341, 3197: thuis en werk postcodes maar het is ook in het buitenland of in andere postcodes. Soms staat er geen service soms wel alleen zegt de telefoon dat ik bereik heb maar dat is het niet. Bijvoorbeeld postcode 3197.. Als ik gebeld wordt krijgen ze direct mijn voicemail.. Doen ze het een half uur later krijgen ze mij te pakken en het bereik blijft volgens mijn telefoon hetzelfde.

Reageer