Vraag

Geen mobiel internet als iPhone start in 5G stand

• 22 november 2020
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemorgen,

‘s Nachts zet ik mijn telefoon (iPhone 12) altijd in de vliegtuigstand, en als ik dan de volgende ochtend het huis verlaat en buiten wifi bereik kom heb ik geen mobiel internet meer.

Na wat experimenteren ben ik er achter gekomen dat het mis gaat als de iPhone uit de vliegtuigstand komt terwijl hij ingesteld staat op 5G (Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data > 5G On of 5G Auto). De enige manier om het weer te laten werken is dan om die instelling op 4G te zetten, de vliegtuigstand aan te zetten en daarna de vliegtuigstand weer uit te zetten. Daarna kan ik 5G weer aanzetten en blijft het werken (totdat de vliegtuigstand weer aangezet wordt, of de telefoon geherstart wordt).

Heb trouwens net vanochtend iOS 14.2.1 geïnstalleerd en dat lost het probleem niet op.

Groet,

Maurits

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Wat zegt Apple ervan?

Reputatie 7
Badge +18

@MHteD 

Ook al geprobeerd om de netwerkinstellingen te herstellen? Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen.

@MHteD

Ook al geprobeerd om de netwerkinstellingen te herstellen? Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen.

Mja, dat had ik eigenlijk willen voorkomen omdat ik dan alle bewaarde wifi netwerken kwijt zou zijn. Uiteindelijk toch maar gedaan en het heeft inderdaad geholpen, maar ik vind dat het niet nodig had moeten zijn. Heb hierdoor compleet andere APN’s geprovisioneerd gekregen dan ik eerst had, wellicht heeft het daar aan gelegen.

Reputatie 7
Badge +18

Die WiFi netwerken kwijt raken is wel jammer ja maar die kan je bij de volgende keer inloggen weer terug krijgen, in iedergeval is het probleem opgelost 👍

Reageer