Vraag

'Geen service' netwerk sinds nieuwe iPhone 4s

Sinds gisteren heb ik de iPhone 4s met nieuwe micro sim. Nu valt mijn bereik weg zodra ik van zendmast wissel. Ik krijg weer netwerk als ik de telefoon herstart.

Ik heb het volgende geprobeerd.

Vliegtuig modus aan/uit.
3x netwerkinstellingen herstellen
Automatisch netwerk zoeken aan/uit

Ik word er helemaal gek van, weet iemand de oplossing?

This topic has been closed for comments

380 reacties

Hoe enthousiast ik gisteren was bij aflevering van mijn nieuwe iPhone 4s, zo teleurgesteld ben ik nu in het gebruik van het netwerk. Voorheen met mijn 3GS had ik hier thuis een netwerkverbinding van 3 tot 4 streepjes, nu met de 4s heb ik 'Geen service', heel af en toe 1 streepje.
Is dit nu een probleem met het TMobile netwerk, of een probleem van de iPhone 4s?
Goedemiddag,
Sinds ik ben overgestapt van een iPhone 4 naar iPhone 4S valt mijn bereik steeds weg en kan ik moeilijk opnieuw opstarten (het duurd dan heel lang voordat hij mijn simpin geaccepteerd heeft).
Ik heb begrepen dat hier meer mee problemen mee zijn. Kan ik een nieuwe microsim ophalen in een t-mobile shop die wel goed werkt in de iPhone 4S?
Ik heb sinds vrijdag iPhone 4s. Ik heb van hetzelfde probleem last! Bij 2 streepjes bereik moet ik al heel erg blij zijn! Het meeste van de tijd geeft hij aan: geen services. hiervoor had ik een iPhone 3GS en had ik altijd goed tot perfect bereik!

Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de nieuwe iPhone 4s en ben al sinds vrijdag avond niet bereikbaar doordat ik geen netwerk heb. Ik ben al terug geweest naar de tmobile shop en daar heb ik een nieuwe simkaart gekregen. Vandaag deed het netwerk het weer heel even, maar een uur geleden ben ik weer terug bij af. Geen tmobile netwerk en zelfs ook geen 3G verbinding. hiervoor had ik een iPhone 3GS en had nergens last van. Het ligt dus ook niet aan de simkaart. Hoe kan dit? Ik hoop dat er snel een oplossing voor is want dit kan echt niet.
Reputatie 3
Ja, ik had gister ook het probleem met mijn Apple iphone 4S uit Amerika. Ik had hem de 14de al, iOS5, Siri, alles en sinds gister en 28ste had ik opeens geen netwerk met mijn telefoon, ik had wel verbinding alleen ik kon niet bellen of gebeld worden, en later in de avond had ik geen netwerk meer. Heb nog aantal screenshots van mijn telefoon. Er is wel een melding gemaakt, omdat ik belde.
Reputatie 3
@ Nick, ga naar instellingen, en dan algemeen en dan naar reset, en reset dan je netwerk verbinding, ook al steeds gedaan, en laat hem 10min uitstaan, dan moet die als het goed is helemaal weer goed zijn. Ik heb vanaf vandaag nergens last meer gehad, mijn streepjes zitten allemaal vol, en alleen mijn 3G hapert, soms komt het door dat er een 4G wil verschijnen bij me haha, heel apart. Maar de mijne komt uit Amerika, dus denk dat het die probleem heeft.
hoi allemaal,

Ik heb het zelfde probleem.... Ik heb al een netwerk reset gedaan, een volledig herstel, zelf al helemaal via itunes opnieuw geinstalleerd. Wanneer ik hem uit zet en opnieuw aanzet heb ik 10 sec lang een provider in beeld (tijdens deze status kan ik niet bellen). Ik heb wel gewoon een wifi verbinding en ik kan ook gewoon apps downloaden...

Toen dacht ik hmmmm, misschien moet ik me simkaart nog wel activeren via internet, ook dit was niet het geval. Daarbij heb ik bij de winkel (Ritel-Breda) een nieuwe simkaart gehad die ze daar ter plaatsen hebben geactiveerd omdat ik nog een oude grotere simkaart had.

Extra info:
Wat mij opvald is dat hij er heel lang over doet om hem van de ontgrendelingsstand te halen... en iedere keer als ik hem uit en terug aan zet moet ik ook mijn sim-pin invoeren (ik weet niet of dit normaal is?)
Heel raar allemaal. Het ligt dan niet aan de sim kaarten want heb net mijn simkaart in een andere (oude) iPhone 4 gedaan waar ik wel meteen en continu bereik had. Wat kunnen we hieraan doen?
Heb ook exact dezelfde problemen als hier beschreven;

- Duurt extreem lang om te unlocken na het invoeren van de SIM pincode

- Heel erg kort tot geen bereik

Wat wellicht het probleem kan zijn is dat de iPhone 4S automatisch naar een 3G netwerk zoekt, waardoor EDGE niet meer mogelijk is. Aangezien de 3S dekking niet optimaal is kan dit voor problemen zorgen. Er zijn ook al Amerikaanse providers (dacht Sprint oid) die soortgelijke netwerkproblemen ondervinden.
Ook ik kon sinds vrijdag niet bellen of gebeld worden en verder had ik exact dezelfde problemen als hierboven beschreven. Via een ander forum kreeg ik de volgende tip die tot nu toe werkt:

Zet je simpincode uit en je kunt weer bellen en gebeld worden. Nu is dit niet de ideale oplossing maar het probleem is dan voorlopig opgelost als je bereikbaar witl zijn. verder sowieso maandag contact opnemen met de provider lijkt mij.
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem!
Ook het aanmelden na invoeren van de pincode duurt erg lang (op haar vorige iPhone vrijwel gelijk, nu op de 4S zeker 10 à 20 seconde). De eerste keer (na activatie van de micro sim) duurde het aanmelden zelfs iets van 5 minuten.
Nu ook al tweemaal gemerkt dat het gsm-netwerk zomaar uitvalt. En deze verbinding zichzelf ook niet meer hersteld. Opnieuw opstarten is dan de oplossing.-
Ben benieuwd waar dit aan ligt, aan de simkaart of de telefoon...
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem (wel streepjes bereik, maar ik kan niet bellen of smsen). De telefoon uitzetten 'reset' duidelijk het probleem waardoor ik varieerend van 15 minuten tot een paar uur normaal gebruik kan maken van mijn telefoon. Opvallend is trouwens dat wanneer ik niet kan bellen/smsen ik wel gewoon internet verbinding heb en die werkt. (en nee, wifi staat uit :))

Ik heb zojuist de netwerk instellingen gereset, eens kijken of dat wat uitmaakt. Ik hou jullie op de hoogte.
Heb ook hetzelfde probleem. Geen service. Instellingen gereset en probleem blijft.
Ook ontgrendelen met de simcode duurt erg lang. T-mobile, hebben jullie een oplossing?
Graag een reactie.
Ook ik heb hetzelfde probleem. Vele malen per dag 'geen service' enige mogelijkheid is telefoon helemaal uit te zetten.
Simkaart ontgrendelen duurt ca. 3 minuten... Dan even weer netwerk maar zodra ik iets wil doen geen service meer.
Hierdoor ben ik al sinds afgelopen vrijdag niet meer bereikbaar. Het fijne is dat de 3gs ook niet meer werkt omdat jullie die simkaart blokkeren als je een microsim aangevraagd hebt voor de Iphone.
T-mobile graag een keer een oplossing bieden.
Mede lotgenoten,

Zojuist heb ik contact gehad met iemand van de klantenservice, daar heb ik het volledige probleem uitgeleged. Zij was nog niet bekend met het probleem (vreemd), maar ze stuurt mij een nieuwe "Duo Simkaart" met geavanceerdere technologie... Deze is over twee dagen binnen. Mocht dit werken, dan laat ik het even weten.

Groetjes,
Jordy
Met geavanceerde technologie?
Als deze kaarten bestaan, waarom hebben wij dan de 'mindere' kaarten? :-)
Ben benieuwd...
Reputatie 6

Wat mij opvald is dat hij er heel lang over doet om hem van de ontgrendelingsstand te halen... en iedere keer als ik hem uit en terug aan zet moet ik ook mijn sim-pin invoeren (ik weet niet of dit normaal is?)

Ja, dit is een normale procedure 🙂
Thnx voor de info Jordy. Mijn telefoon werkt overigens nog steeds sinds de netwerk reset vanochtend. 3 hours and counting....
Als je de simpincode uitzet is het probleem grotendeels verdwenen heb ik gemerkt. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar het werkt wel. Ik wacht op een definitieve oplossing van T-Mobile.

Om de simpincode uit te schakelen ga je naar instellingen - telefoon - simpincode.
Reputatie 2
Ook ik heb dezelfde " geen service " problemen ... Inmiddels al een nieuwe sim-kaart geplaatst , zonder verbetering . Contact gehad met de klantenservice , die mij hebben voorgesteld om het toestel om te ruilen . Volgens mij zal omruiling het probleem niet oplossen ... ik ga in ieder geval vanmiddag naar de T-Mobile shop om te zien wat hun oplossing is ( als er al een oplossing is ) .

Het is wel vreemd dat men bij T-Mobile zegt niet op de hoogte te zijn van dit probleem , hoewel er in dit topic voldoende mensen met hetzelfde probleem zijn .
Heb klantenservice gebeld en krijg nieuwe simkaart opgestuurd.
Nu maar hopen dat het probleem hiemee is opgelost. Wordt vervolgd???
Ik heb vandaag ook het hele verhaal aan de klantenservice voorgelegd en zij kenden het probleem inderdaad nog niet (vreemd!).

Ik krijg inmiddels ook binnen drie dagen een nieuwe microsim toegestuurd. Hopen dat het daarmee is opgelost!
Helaas, bij mij werkte het netwerk settings herstellen voor een paar uur, maar toen ging het weer mis. Ik ga nu de klantenservice bellen.

update: zo zie je maar weer, iedereen krijgt een ander antwoord. Ik moet naar een t-mobile shop om hun te laten onderzoeken of het aan het toestel of aan de sim-kaart ligt. Ben benieuwd hoe ze dat gaan testen.
Hier wordt ook een nieuwe simkaart opgestuurd... Maar opnieuw opstarten werkt hier elke keer (voor een tijdje, van een paar uur tot een halve dag).
Alle instellingen ook hersteld. Ben benieuwd.
Kies in ieder geval als voorlopige oplossing ervoor om de simpincode uit te zetten. Sindsdien kan ik weer uitbellen en gebeld worden.