Vraag

'Geen service' netwerk sinds nieuwe iPhone 4s



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

380 reacties

Reputatie 6
@Olifant
Op 29 februari is er een nieuwe simkaart voor je aangevraagd, maar deze is nog niet geactiveerd. Heb je de nieuwe simkaart al wel ontvangen?

@linette
In het systeem zie ik staan dat je hierover al in contact bent met een specialist. Op 9 maart zal er opnieuw contact met je worden opgenomen.

@4sbmw
Inmiddels is er al een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. De nieuwe simkaart kan je activeren via de T-Mobile website.
Ik heb vorige week voor het eerst sinds de nieuwe SIM-kaart met -112- in het serienummer het "Geen Service" probleem weer gehad. Tot die tijd was het bereik nog altijd redelijk slecht te noemen (2 streepjes bereik), maar wel werkbaar. Omdat ik nu ineens weer de "Geen Service" melding kreeg heb ik dit topic nog eens bezocht om te zien of er al meer nieuws is, en ik ben toch verbaasd dat dit nog altijd niet opgelost of verbeterd is. Ik begrijp dat dit probleem specifiek aan de iPhone 4S is, maar T-Mobile is groot genoeg om druk uit te oefenen op Apple voor een oplossing. Bovendien interesseert het me niet van welke fabrikant de telefoon is aangezien ik deze gekocht heb via T-Mobile. Als ik een HP computer koop en de Intel chip is kapot ga ik ook terug naar HP en verwacht een oplossing via hen. Gisteren ook meteen iOS 5.1 geinstalleerd, maar het bereik is tot nu toe net zo slecht als daarvoor. Ik wacht verder nog even af of de "Geen Service" melding vorige week misschien een uitzondering was. Maar kan T-Mobile een tijdslijn geven wanneer dit probleem naar verwachting opgelost is? Eind vorig jaar kreeg ik nog wel eens een SMS van de Klantenservice dat er nog geen oplossing was gevonden, maar zelfs die krijg ik nu niet meer.

Het lijkt me trouwens goed om de T-Mobile Shops een duidelijke instructie te sturen. Zoals ik het lees geven ze nog steeds "verkeerde" SIM-kaarten uit, en weten vaak niets van dit probleem af als iemand terugkomt naar de shop. Een interne memo naar alle werknemers moet toch niet zo moeilijk zijn voor een telecommunicatiebedrijf?
Reputatie 6
@waltwilliam
De melding geen service kan ook te maken hebben met het feit dat je bereik niet voldoende is. Ik zou je willen adviseren om je netwerkinstellingen te herstellen. Dit kan via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Wi-Fi wachtwoorden dien je daarna opnieuw in te stellen.

Als dit niet helpt zou ik je willen vragen om een kruistest uit te voeren. Dit houd in dat je je simkaart in een ander toestel test, Hiervoor stuur ik je een gratis adapter. Daarnaast kan je ook een andere T-Mobile simkaart in je iPhone 4S testen. Als je eigen simkaart het wel goed doet in een ander toestel, dan kan het een probleem zijn van het toestel. Mocht een andere simkaart ook niet goed werken in je iPhone dan kan het toch een netwerkprobleem zijn. Wil je dan via de dekkingskaart op de T-Mobile website hiervan melding maken? Je melding wordt dan onderzocht door onze netwerkspecialisten. Zodra de resultaten van het onderzoek bekend zijn wordt er telefonisch contact met je opgenomen.

Wil je me laten weten wat de uitkomst is van de kruistest?
Heb thuis met mijn iphone 4s soms een ontvangst van 5 streepjes en daarna weer "geen service"'
Snap er niets van. Heb een kaart die eindigd op 62112 dus dat is volgens T-Mobile goed.

Hoe los ik dit op. Mis nogal wat gesprekken zo.
@passie3105
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Het kan zijn dat op drukke momenten het signaal minder sterk wordt en dat je daardoor geen bereik meer hebt. Wil je via de dekkingskaart op de T-Mobile website hiervan melding maken? Je melding wordt dan onderzocht door onze netwerkspecialisten. Zodra de resultaten van het onderzoek bekend zijn wordt er telefonisch contact met je opgenomen.