Beantwoord

Geen verbinding met internet

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Ik ben zakelijk overgegaan op t mobile. Bellen en sms doet het maar internet niet. Ik zie mijn 3G symbool wel staan. Heb op advies van t mobile mijn netwerkinstellingen op nieuw ingesteld en opnieuw opgestart. Dit heeft echter niet geholpen. Als ik de simkaart in mijn iPad stop krijg ik wel internet.
Ik gebruik een iPhone 6+.
icon

Beste antwoord door 2Logic 21 maart 2015, 16:00

Hiervoor Ziggo abonnement gehad. Ziggo installeerd een certificaat. Deze was nog niet verwijderd en blokkeerde de internetverbinding. Bedankt voor jullie behulpzaamheid.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi 2Logic en welkom op het forum.

Volg de stappen eens op deze pagina. Let vooral op stap 5 van het stappenplan.
Dag iamPuk bedankt voor je reactie. Ik idd al naar de instructie gekeken maar op de optie mobiel internet niet en kan dus niet handmatig de instellingen wijzigen.
Reputatie 4
Hoi 2Logic,

Volgens toestelhulp heb je deze wel. Zie: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/apple/iphone-6-ios-8/internet/usecase/handmatig-instellen

Anders kan je een van de andere opties proberen: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/apple/iphone-6-ios-8/internet

Kom je op deze wijze al iets verder?
Groetjes Tribaltim
Reputatie 5
Badge +13
Nee, daarom zeg ik dat je goed moet kijken bij stap 5:

Kies Mobiel datanetwerk.
Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.
Dag iamPuk
Een beschrijving hoe ik de carrier select kan installeren via iTunes kan ik niet vinden. Kun jij mij daar in helpen
Reputatie 6
Badge +13
@2Logic

Ik heb zelf ook een iPhone 6 Plus. Zou je het volgende willen doen?
Om te kijken of je de juiste aanbieder-settings hebt, volg de stappen hieronder.
1. Ga naar instellingen.
2. Druk op algemeen.
3. Druk op info.
4. Kijk of je onder ''aanbieder'' dezelfde T-Mobile 18.1 hebt als ik.

Als dat niet zo is, koppel dan je iPhone aan de PC.
Deze komt dan meteen met een Pop-up dat je je carrier settings moet bijwerken.
(Tevens zal er ook een pop-up moeten komen wanneer je het menu ''info'' ingaat.)

Wat ook kan helpen is het volgende:
1. Open instellingen.
2. Ga naar aanbieder.
3. Sleep de ''Automatisch'' knop naar uit.
4. Kies handmatig voor T-Mobile NL.

Wil het dan nog niet werken?
Houd dan de aan/uit knop + Home knop ingedrukt totdat het Apple logo verschijnt.

Laat maar weten of het lukt! :)

Groetjes,
Leroy
Hiervoor Ziggo abonnement gehad. Ziggo installeerd een certificaat. Deze was nog niet verwijderd en blokkeerde de internetverbinding. Bedankt voor jullie behulpzaamheid.

Reageer