Vraag

Geen wifi op mijn mobiele telefoon

• 1 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 1268 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Iphone 6S en wij hebben sinds kort een nieuwe router met een nieuwe wifi code. Ik heb (volgens mij) alles goed opnieuw ingesteld op mijn telefoon maar hij pakt het wifi-signaal thuis heel erg slecht. Hij springt de hele tijd van wifi naar 4G en inmiddels is mijn internet verbruik binnen 6 dagen opgegaan...Ik heb mijn telefoon en de router al een aantal keer opnieuw ingesteld, netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, etc..Maar niets helpt! Iemand de oplossing?

4 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Je router al een keer opnieuw opgestart?
Je router al een keer opnieuw opgestart?
Ja alles al....Wifi doet het namelijk wel op de TV en op de laptop. Vandaag ging mijn mobiel (thuis) zelfs van 4G terug naar 3G en weer naar Wifi....pffff. Nog steeds geen oplossing gevonden dus...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marieke,

Ervaar je dit probleem alleen thuis en niet op andere plekken? In dat geval moeten we het probleem bij het internet zoeken, niet bij het toestel. In sommige gevallen zie je dergelijke problemen ontstaan na een software update, maar dan zou je er ook op andere locaties last van moeten hebben.

Merk je een verschil wanneer je op verschillende plekken in het huis bent? Hoe verder van de router, hoe minder het bereik zou zijn en dan zou je tegen dit probleem op kunnen lopen. Je kunt de WiFi-assistentie uitschakelen. Als het signaal dan slecht is, dan wordt in ieder geval niet direct jouw mobiele data gebruikt en voorkom je in ieder geval het leeglopen van de databundel.

Van welke provider maken jullie gebruik voor WiFi? Als het inderdaad alleen bij dat netwerk is, dan zou je moeten nagaan of ze alternatieve oplossingen hebben. Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een WiFi-versterker of misschien hebben zij nog wel tips over de plaatsing van de router.

Ik ben benieuwd of je het probleem hebt weten te achterhalen! Houd ons op de hoogte! 🙂

Hallo, 

Ik ben kortgeleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Ik heb nu T-Mobile Thuis 100 internet DSL. Maar mijn dochter heeft een Iphone 7plus en kan geen wifi pakken op de Zyxel T-50 modem. Ondanks internetinstellingen op de Iphone reset. Zelf heb ik een Samsung en die maakt meteen verbinding. Andere Iphones in huis waaronder een Iphone XS die op deze modem willen inloggen met de Wireless Key ondervinden ook dit probleem. Is dit normaal en is er een oplossing voor, want bij Ziggo had ik totaal geen moeite met inloggen met welke apparaat dan ook.

Reageer