Beantwoord

Geheugen van iPhone 6S loopt vol

Sinds een paar maanden heb ik een 6S. Allereerst viel het mij op dat er van de 16GB maar 11.8GB beschikbaar is. Dit gaat om de 'kale' versie.

Na installeren van een aantal apps, had ik nog 8GB over. Helaas loopt mijn geheugen vol zonder oorzaak. Foto's worden direct overgezet op de PC, mail wordt verwijderd, prullenbak wordt dagelijks geleegd etc. Er gebeurt niets raars. Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd.
En toch loopt mijn geheugen vol met +-200MB per dag.
Ik vind dit vreemd!

Wie heeft er een verklaring?:?
icon

Beste antwoord door 05alexander92 17 mei 2016, 19:02

Installeer eerst de laatste iOS 9.3.1 en daarna eventueel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan zou ik gewoon opnieuw alle updates installeren.

Er is sowieso altijd minder dan 16 GB beschikbaar, omdat er een deel is gereserveerd voor het besturingssysteem, maar ook omdat er altijd met een andere rekenfactor wordt gewerkt. 16 GB staat in de praktijk voor 16.000.000.000 bytes, terwijl een gigabyte officieel 2 ^ 23 bytes zijn. Dus iets meer. Daar komt het verschil ook door.
Bekijk origineel

11 reacties

Als ik online kijk zie ik meer mensen met dit probleem, Apple geeft aan dat je hem terug moet zetten naar fabrieksinstellingen via Itunes.
Echter geven veel gebruikers aan dat het probleem ligt aan Whatsapp.
"So it is certainly some software compatibility issue between whatsapp and IOS 9.2.1."

Ik zou dus eens proberen om whatsapp te verwijderen.
Reputatie 3
Installeer eerst de laatste iOS 9.3.1 en daarna eventueel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan zou ik gewoon opnieuw alle updates installeren.

Er is sowieso altijd minder dan 16 GB beschikbaar, omdat er een deel is gereserveerd voor het besturingssysteem, maar ook omdat er altijd met een andere rekenfactor wordt gewerkt. 16 GB staat in de praktijk voor 16.000.000.000 bytes, terwijl een gigabyte officieel 2 ^ 23 bytes zijn. Dus iets meer. Daar komt het verschil ook door.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ememka,

Zo te zien ben je al goed op weg geholpen met dit vreemde probleem!

Zou je kunnen laten weten of de suggestie hierboven heeft gewerkt en wat het heeft opgeleverd? In onze toestelhulp vind je hoe je de reset kunt doen en zorg er ook voor dat je een back-up van je gegevens maakt voordat je deze uitvoert.

Als het geen effect heeft gehad gaan we graag verder met je op zoek naar een oplossing! Houd ons dus op de hoogte! 🙂
Nieuwste IOS is geïnstalleerd. Als ik mijn toestel terug zet naar fabrieksinstellingen, moet ik dan al mijn apps verwijderen en opnieuw installeren?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ememka,

Wanneer je een back-up maakt via iTunes of iCloud kun je deze heel gemakkelijk weer terug zetten. Op deze pagina op de website van iCulture lees je precies hoe je een back-up maakt en weer terug zet.

Laat je weten of het gelukt is? :8
Ik heb mijn iPhone volledig hersteld en er kwam meer dan 2000MB vrij.
Ik vind echter dat dit niet hoort.
De telefoon is zo goed als nieuw.
Het gebruik is summier te noemen.
Heeft u een verklaring?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ememka,

Goed dat je het toestel helemaal hebt hersteld. Het is niet gek dat er redelijk wat ruimte vrij kwam hierna. Alle cache is nu verwijderd en ook nemen apps zelf redelijk wat ruimte in beslag.

In dit artikel van iCulture staan nog een aantal gouden tips om opslagruimte vrij te maken. Op deze pagina lees je meer over waarom je iPhone zo snel vol is en welke apps veel opslagruimte innemen.

Trek je aan de bel als je hier nog vragen over hebt? 🙂
Daar ben ik weer.
Ik heb een 'clean' app op mijn iPhone. Deze laat nu dagelijks zien dat ik +-200MB per dag (!!!) kwijt raak. :S

Wederom doe ik niks raars. Foto's worden direct op de PC gezet en ik heb geen nieuwe apps.

Ik vind dit heel erg vreemd en wil hier graag uitleg over.

Whatsapp is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Evenals FB.

Wie kan mij hier een helder antwoord op geven? :?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ememka,

Wat balen dat je weer hetzelfde probleem ervaart. Heb je al geprobeerd om jouw cache te legen? Geeft de clean app ook aan waar je de MB's aan kwijt raakt? Om welke app het gaat?

Je kan in dit geval het beste contact opnemen met Apple zij kunnen jou beter informeren hierover. Mocht je nog geen gebruik maken van iCloud dan wil ik je adviseren om dat te doen. Zo heb je in ieder geval gratis 5GB extra opslagruimte. Op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Laat je mij weten of het lukt?
@Hajar. Zie PB
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ememka,

Ik heb gereageerd.

Reageer