Beantwoord

Geluid zacht van gesprekspartner bij bellen met iPhone 6

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo, sinds een paar dagen heb ik een probleem met telefoneren. Ik hoor dan mijn gesprekspartner heel zacht praten, terwijl hij/zij mij wel gewoon hoort. Zet ik luidspreker aan, ook geen probleem. Maar gewoon bij oor houden dan hoor ik
Vrijwel niets.
Wat kan het probleem zijn? Aan/uit zetten al geprobeerd, ook nieuwste update staat erop.

Hoor graag.

Groet,
Mira
icon

Beste antwoord door 05alexander92 16 mei 2016, 22:19

Misschien een hele domme vraag, maar ik ga hem toch stellen. Heb je toevallig een beschermfolie op je toestel zitten? Zo ja, zit die toevallig over de speaker heen? Bij een iPhone is dit namelijk vanuit de doos het geval.

Als je hem op de handsfree zet, werkt het dan wel goed? Of met een aangesloten (Bluetooth) headset? Zo ja, dan kan er een defect in de speaker zitten en ligt het niet aan je abonnement of simkaart. Dan kun je het beste teruggaan naar waar je hem aangeschaft hebt voor een reparatieverzoek.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Misschien een hele domme vraag, maar ik ga hem toch stellen. Heb je toevallig een beschermfolie op je toestel zitten? Zo ja, zit die toevallig over de speaker heen? Bij een iPhone is dit namelijk vanuit de doos het geval.

Als je hem op de handsfree zet, werkt het dan wel goed? Of met een aangesloten (Bluetooth) headset? Zo ja, dan kan er een defect in de speaker zitten en ligt het niet aan je abonnement of simkaart. Dan kun je het beste teruggaan naar waar je hem aangeschaft hebt voor een reparatieverzoek.
Nee helaas ligt het niet aan beschermfolie ... Heeft het sltijd goed gedaan maar nu dus helaas niet meer ..
Reputatie 3
Helaas, dat is balen. En de handsfree functie en headset functie? Werkt het dan wel goed?
Ja dat werkt prima
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MMV73,

Balen dat je problemen hebt met het telefoneren! Ik zie dat Alexander al een aantal vragen heeft gesteld. Ook nog een stomme vraag van mij, maar ik ga 'm toch ook stellen. 😉 Waarschijnlijk heb je er al naar gekeken, maar heb je je volume al harder gezet? Misschien heb je die per ongeluk zachter gezet. Mocht dat niet het geval zijn, heb je misschien je simkaart geknipt? Dit kan zorgen voor wegvallende gesprekken, maar misschien ook wel voor dit probleem.

Als dat niet het geval is, dan ligt het zoals Alexander al aangaf hoogstwaarschijnlijk aan jouw speaker. Je kunt dan het beste jouw toestel aanbieden ter reparatie.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 3
Het zal aan de speaker liggen als de andere twee opties wel probleemloos werken. Aanbieden ter reparatie lijkt me de beste optie! Of wie weet kun je het nog even laten horen aan iemand in de directe omgeving die er een beetje kijk of heeft, wie weet kan dat nog helpen. Maar aan de hand van je beschrijving zet ik mijn geld in op een defecte speaker.
Hoi Mira, ik had vandaag hetzelfde probleem. Na wat rondlezen op internet de simpele oplossing gevonden. Er zit wrs stof in het speakertje. Als je zo'n spuitbus met lucht hebt (wat ze bijv. gebruiken om toetsenborden mee te cleanen) dan kun je daarmee je speakertje "schoonspuiten". Simpel, maar werkt perfect!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rotterdam84,

Dankjewel voor het delen van deze tip! Soms kan het schoonmaken van je speaker inderdaad het probleem oplossen. 🙂

Reageer